Gå til innhold

TEST: Acer Nitro VN7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tried to be mac, couldn't handle it. Requiescat in Pace

 

edit: 13000 for det rølet her? lol
skal man sitte forran en laptop å game med bra grafikk, er det veldig viktig at skjermen er i stand til å vise fram dette. når man har så rævva skjerm... ja... hva er vits md ultra graphics??

Endret av SweetDollarTee
Lenke til kommentar

Litt ironisk, i og med at jeg for min del mener at skjermkvalitet og f. eks. høyttalere er det som virkelig teller. Komponenter ellers, er som regel ganske like, så da er det dette som skiller maskinene fra hverandre. Dårlig kjøling og støynivå, ser jeg på som designfeil som alle produsenter burde luke bort i utgangspunktet om de ønsker å selge en eneste kopi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt ironisk, i og med at jeg for min del mener at skjermkvalitet og f. eks. høyttalere er det som virkelig teller. Komponenter ellers, er som regel ganske like, så da er det dette som skiller maskinene fra hverandre. Dårlig kjøling og støynivå, ser jeg på som designfeil som alle produsenter burde luke bort i utgangspunktet om de ønsker å selge en eneste kopi.

Er vel litt vel vanskelig, eller tilnærmet umulig å putte såpass gode komponenter og ha det størfritt under hard last i et lite kabinett? Virker jo som om dette er et problem på så og si alle små laptop. For min del er det ikke et problem, spiller man bråker jo lyden fra spillet over lyden fra maskinen, og den blandes bort i bakgrunnen. Men skjønner at det kan være plagsomt.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

 

Litt ironisk, i og med at jeg for min del mener at skjermkvalitet og f. eks. høyttalere er det som virkelig teller. Komponenter ellers, er som regel ganske like, så da er det dette som skiller maskinene fra hverandre. Dårlig kjøling og støynivå, ser jeg på som designfeil som alle produsenter burde luke bort i utgangspunktet om de ønsker å selge en eneste kopi.

Er vel litt vel vanskelig, eller tilnærmet umulig å putte såpass gode komponenter og ha det størfritt under hard last i et lite kabinett? Virker jo som om dette er et problem på så og si alle små laptop. For min del er det ikke et problem, spiller man bråker jo lyden fra spillet over lyden fra maskinen, og den blandes bort i bakgrunnen. Men skjønner at det kan være plagsomt.

 

Alt er såklart relativt. En kan ikke forvente samme støynivå fra en i7 quad core og high-end grafikk, som en ultrabook med ULV-prosessor kun. Imidlertid må en dimensjonere kabinettet etter komponentene. Skal en ha et GTX 970M / 980M i en bærbar, må en nødvendigvis gjøre som ASUS og finne ekstra plass til ventilasjon og vifter. GTX 860M (Maxwell) har såvidt jeg vet 45W TDP. Der går egentlig grensen for en slank spillbærbar, spør du meg.

Lenke til kommentar

Kjøpte denne maskinen for noen dager siden og er bare insane fornøyd med den. 9490kr !!

 

Herregud så den drar spill og kjøler bra. Skal jeg ha ennå råere maskin må jeg legge på flere TUSEN penger, og det gidder jeg ikke. Diablo og WoW går så det suser etter, og kvaliteten på maskinen er i grunn veldig god. Ellers hadde jeg levert den tilbake rimelig raskt. Stiller høye krav til standard når det gjelder slikt, så jeg er veldig forbauset over denne anmeldelsen.

 

Fra meg får den 8/10

 

 

 

Jeg har hatt Asus sine ROG maskiner i flere år, og dem er absolutt helt forferdelige når det gjelder fett merker. Du kan faktisk ikke ta i den normalt en gang uten å sette fra deg fingermerker over alt.

 

 

Acer Nitro synes jeg er en helt fantastisk gamer maskin til prisen, og ennå kan jeg ikke se fingermerker på den, bortsett fra på tastaturet. Men hvilken gamer bærbar PC gjør ikke det? Det er da BARE å tørke med en riktig type fille så er saken biff.

 

 

Lett, tynn, kjapp og kjøler faktisk veldig bra. Etter 5 timer med Prime96 stresstest, gikk den ikke over 80 grader en gang...

 

 

Så det er 9500kr verd hver eneste krone! :)

 

 

 

Til dem som vurderer, ta denne anmeldelsen med en klype salt... er du ikke super kresen på å ha det råeste så klarer du deg helt fint med denne. Jeg spiller veldig mye Reaper of Souls, altså Diablo. MAX settings og kjører GRifts 35 og ennå ikke sett frames under 70.

 

 

Dere sammenligner også maskinen med en som koster fra 5000-7000kr mere? hva hadde dere forventet? Det er vel en grunn til at ASUS sin toppmodell er ennå råere?

.....jesus mother......

 

LØP Å KJØP!

 

 

https://www.komplett.no/acer-aspire-nitro-vn7-591g-156-fhd-ips/831950

Endret av Bytemare
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...