Gå til innhold

TEST: Fitbit Charge og Jawbone UP Move


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså, dere lager en artikkel med denne overskriften:

Armbånd eller frittfestende sensor?

Vi har har satt to helt forskjellige aktivitetsmålere opp mot hverandre.

 

Altså, leser jeg for å se hva som er best av de to teknologiene.

 

I stede leser jeg følgende konklusjon:

om nevnt innledningsvis er egentlig ikke de to aktivitetsmålerne sammenlignbare. Skulle vi kjørt en rettferdig duell mellom enheter fra nettopp Fitbit og Jawbone, måtte vi heller satt opp Fitbit Charge mot Jawbone UP24.

 

Joda, jeg ser det er skrevet forskjellige ting om de to, men jeg synes ikke spørsmålet i overskriften blir besvart.

 

Det er som om jeg skulle lage artikkelen Ferrari eller Passat i hverdagen. Hadde jeg satt opp en liste med punkter, eller et mål, jeg forventer at min bil skulle taklet i løpet av min arbeidsdag, hadde nok Passaten vunnet. Å liste opp noen likheter og forskjeller for så å si at folk må velge selv, om de da ikke heller skulle kjøpt Volvo eller Mustang, resulterer jo egentlig ikke i noen ting som helst.

 

Dere har i det minste rangert appene da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er nok bare en ny "test" i rekken av reklame artikler på tek.no i det siste.

Etter kritikken på hero4 "review'en" lovte de en dypere test senere, da første hovedsaklig var presse release informasjon.

 

Litt vemodig å se hw.no og akam bli borte, slukt inn i tek siden som sikter seg etter non nerds med raskt oversatte artikler og click bait overskrifter for å generere reklamepenger.

I det minste har de holdt seg unna forumet enn så lenge. *bank i bordet*

Lenke til kommentar

Etter kritikken på hero4 "review'en" lovte de en dypere test senere, da første hovedsaklig var presse release informasjon.

 

Sånn har det da alltid vært her. En viktig del av produktomtale er å, tro det eller ei, omtale produktet når produsenten slipper info. Dette er da i alle fall en test av et slag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Etter kritikken på hero4 "review'en" lovte de en dypere test senere, da første hovedsaklig var presse release informasjon.

Sånn har det da alltid vært her. En viktig del av produktomtale er å, tro det eller ei, omtale produktet når produsenten slipper info. Dette er da i alle fall en test av et slag.

 

 

Joda, greit å komme med pressemeldinger osv. Men dette skulle være en faktisk test av hero4, i sammenligning med blant annet hero3. Og de klarte ikke komme med hverken sammenlignings video eller bilder.

Men de fikk masse klikk inn på "testen" og mye aktivitet på kommentarfeltet. Så de var vel happy med det. All pr er god pr osv.

Lenke til kommentar

"Men en aktivitetsmåler kan gjøre deg mer bevisst på dine aktivitets- og søvnvaner, slik at du om ikke annet har et sted å begynne."

 

Jeg vet om en annen ting som kan gjøre folk bevisst på aktivitets- og søvnvanene sine.

Magefølelsen. Dvs. ta hendene ned og beføl deg selv godt og lenge på magen. Hvis den er veldig stor og du vet du ikke er gravid, så kan det hende du enten spiser for mye eller har for lavt aktivitetsnivå.. Eller kanskje det er begge deler ;-). Og hvis du er fryktelig trøtt, så kan det være et tegn på dårlige søvnvaner.

 

Det er igrunn ikke så vanskelig at man må ha en dings som forteller deg dette ;-).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har nylig anskaffet meg en Fitbit Charge HR. Kan kun bruke den når jeg skal bevege meg mellom plasser. Den registrerer skritt for hver minste bevegelse av hånden.

Skrittelleren på mobiltelefonen vil nok være mer nøyaktig. Den ligger i lommen og registerer kun faktisk skrittbevegelse.

 

Lurer på hvem de har målt opp håndleddstørrelsen etter. Kjøpte den i Large og det er såvidt jeg får festet den rundt håndleddet. Det skal vistnok finnes en ekstra stor størrelsen, men den er det ingen som selger.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...