Gå til innhold

Razer har lagd et helt nytt spilløkosystem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror framtiden ligger i smart tv'er som streamer innhold fra PC og lar deg enkelt koble på mus og tastatur i tillegg. nVIDIA Shield er genialt for dette.

 

Har jeg lyst å spille Fifa15 på storskjerm istedenfor PC så er det bare å streame den til shielden og deretter outputte til TV'en.

Lenke til kommentar

Skjønner fortsatt ikke hva det har med denne spilleren å gjøre? Du linker til en referanse som snakker om pass through i sammenheng med forsterkere, som i mine øyne gir mye mer mening.

Jeg linket deg artikkelen så du kunne lære hva HDMI pass-through var, siden du klart ikke viste det. HDMI pass-through er det og sende rå lydstrøm gjennom HDMI kabelen slik at en eventuelt forsterker kan plukke opp lydstrømmen som rådate og dekonstruere den selv uten innvirkning, feil eller andre problemer fra enheten som skal sende den, dette vil også redusere CPU bruk på enheten da slipper å decode lydstrømmen.

Lenke til kommentar

Jeg linket deg artikkelen så du kunne lære hva HDMI pass-through var, siden du klart ikke viste det. HDMI pass-through er det og sende rå lydstrøm gjennom HDMI kabelen slik at en eventuelt forsterker kan plukke opp lydstrømmen som rådate og dekonstruere den selv uten innvirkning, feil eller andre problemer fra enheten som skal sende den, dette vil også redusere CPU bruk på enheten da slipper å decode lydstrømmen.

 

Du linket til en forumtråd som ikke nevner noe av det du skriver her.

 

Alt jeg kan finne om HDMI pass through handler om hvordan signalet behandles når man har HDMI inn og HDMI ut. Altså ikke hva som sendes ut fra første enhet, men hvordan andre enhet behandler det signalet.

 

Utstyret her har heller ingen andre måter enn HDMI til å sende ut lydsignaler

Lenke til kommentar

 

Jeg linket deg artikkelen så du kunne lære hva HDMI pass-through var, siden du klart ikke viste det. HDMI pass-through er det og sende rå lydstrøm gjennom HDMI kabelen slik at en eventuelt forsterker kan plukke opp lydstrømmen som rådate og dekonstruere den selv uten innvirkning, feil eller andre problemer fra enheten som skal sende den, dette vil også redusere CPU bruk på enheten da slipper å decode lydstrømmen.

Du linket til en forumtråd som ikke nevner noe av det du skriver her.

 

Alt jeg kan finne om HDMI pass through handler om hvordan signalet behandles når man har HDMI inn og HDMI ut. Altså ikke hva som sendes ut fra første enhet, men hvordan andre enhet behandler det signalet.

 

Utstyret her har heller ingen andre måter enn HDMI til å sende ut lydsignaler

 

Bare fordi enhetn ikke har noen andre muligheter til å sende lyd en HDMI, betyr ikke at den støtter HDMI pass-through. Da må du lese det jeg skrev en gang til.

Lenke til kommentar

Bare fordi enhetn ikke har noen andre muligheter til å sende lyd en HDMI, betyr ikke at den støtter HDMI pass-through. Da må du lese det jeg skrev en gang til.

HDMI Pass-through: http://www.samsung.com/au/support/skp/faq/1049079

 

Enda en link som forklarer kanskje litt: http://forums.highdefdigest.com/home-theater-gear/37836-what-hdmi-pass-through.html

 

Det jeg tror du blander med er bitstreaming? Pass-through er som navnet tilsier, "videresende".

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar

 

Bare fordi enhetn ikke har noen andre muligheter til å sende lyd en HDMI, betyr ikke at den støtter HDMI pass-through. Da må du lese det jeg skrev en gang til.

HDMI Pass-through: http://www.samsung.com/au/support/skp/faq/1049079

 

Enda en link som forklarer kanskje litt: http://forums.highdefdigest.com/home-theater-gear/37836-what-hdmi-pass-through.html

 

Det jeg tror du blander med er bitstreaming? Pass-through er som navnet tilsier, "videresende".

 

Nei, det gjør jeg ikke. Har du i det heletatt lest linken du selv linker?

Lenke til kommentar

 

 

Bare fordi enhetn ikke har noen andre muligheter til å sende lyd en HDMI, betyr ikke at den støtter HDMI pass-through. Da må du lese det jeg skrev en gang til.

HDMI Pass-through: http://www.samsung.com/au/support/skp/faq/1049079

 

Enda en link som forklarer kanskje litt: http://forums.highdefdigest.com/home-theater-gear/37836-what-hdmi-pass-through.html

 

Det jeg tror du blander med er bitstreaming? Pass-through er som navnet tilsier, "videresende".

 

Nei, det gjør jeg ikke. Har du i det heletatt lest linken du selv linker?

 

 

Du burde ikke være så bastant over noe du ikke kan så mye om, hvis du leser hva pass-through er, og så leser hva bitstreaming er så vil du skjønne fort at du har blandet disse to egenskapene til HDMI.

 

http://www.avsforum.com/forum/142-playstation-area/842477-bitstream-vs-linear-pcm.html

 

Og bare for å vise at jeg har lest det jeg linker til:

 

"Bitstream is basically the raw undecoded data being sent to the receiver for it to decode."

Bitstreaming er akkurat det du selv påstår passthrough er:

 

 

Jeg linket deg artikkelen så du kunne lære hva HDMI pass-through var, siden du klart ikke viste det. HDMI pass-through er det og sende rå lydstrøm gjennom HDMI kabelen slik at en eventuelt forsterker kan plukke opp lydstrømmen som rådate og dekonstruere den selv uten innvirkning, feil eller andre problemer fra enheten som skal sende den, dette vil også redusere CPU bruk på enheten da slipper å decode lydstrømmen.

 

 

Du har blandet termene!

Lenke til kommentar

 

 

 

Bare fordi enhetn ikke har noen andre muligheter til å sende lyd en HDMI, betyr ikke at den støtter HDMI pass-through. Da må du lese det jeg skrev en gang til.

HDMI Pass-through: http://www.samsung.com/au/support/skp/faq/1049079

 

Enda en link som forklarer kanskje litt: http://forums.highdefdigest.com/home-theater-gear/37836-what-hdmi-pass-through.html

 

Det jeg tror du blander med er bitstreaming? Pass-through er som navnet tilsier, "videresende".

 

Nei, det gjør jeg ikke. Har du i det heletatt lest linken du selv linker?

 

Du burde ikke være så bastant over noe du ikke kan så mye om, hvis du leser hva pass-through er, og så leser hva bitstreaming er så vil du skjønne fort at du har blandet disse to egenskapene til HDMI.

 

http://www.avsforum.com/forum/142-playstation-area/842477-bitstream-vs-linear-pcm.html

 

Og bare for å vise at jeg har lest det jeg linker til:

 

"Bitstream is basically the raw undecoded data being sent to the receiver for it to decode."

 

Bitstreaming er akkurat det du selv påstår passthrough er:

 

 

 

Jeg linket deg artikkelen så du kunne lære hva HDMI pass-through var, siden du klart ikke viste det. HDMI pass-through er det og sende rå lydstrøm gjennom HDMI kabelen slik at en eventuelt forsterker kan plukke opp lydstrømmen som rådate og dekonstruere den selv uten innvirkning, feil eller andre problemer fra enheten som skal sende den, dette vil også redusere CPU bruk på enheten da slipper å decode lydstrømmen.

 

Du har blandet termene!

 

Nei, jeg har ikke det. Bitstream oppnås ved HDMI pass-through, bitstream er et ekstremt generelt term som er en forklaring på hva HDMI pass-through gjør som jeg også forklarer i innlegget du siterer nederst.

 

jeg er ikke bastant, du har jo klart ikke lest hva du selv postet link til.

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke det. Bitstream oppnås ved HDMI pass-through, bitstream er et ekstremt generelt term som er en forklaring på hva HDMI pass-through gjør som jeg også forklarer i innlegget du siterer nederst.

jeg er ikke bastant, du har jo klart ikke lest hva du selv postet link til.

 

 

Dette blir bare for dumt.

 

http://www.avsforum.com/forum/26-home-theater-computers/1376533-faq-bitstream-passthrough-reclock.html

 

Hvis du leser her så skjønner du fort at du har blandet dette med ditt innlegg hvor du tror du beskriver passthrough

 

"2) What is bitstreaming, what is bitperfect (bitexact) or non-bitexact pass-through streaming?

Bitstreaming: You pass lossless or lossy audio formats directly to your AVR. (without decoding them.)

Your AVR will decode it of its own decoder and convert this decoded digital PCM to analog PCM over its DAC. If you select "direct or pure" mode of your AVR, it wouldn't touch the audio for post-processing like adding some effects or down-mixing/up-mixing. In this case decoded and converted (to analog) audio will be transmitted directly as is (bitperfect-bitexact) to the AVR's amplifier.

If we are talking on bitexact bitstreaming, we should consider lossless formats only, bitexact bitsreaming of lossy formats is nonsense in this case.

 

 

Pass-through streaming: You may pass directly unpacked PCM or decode lossless or lossy formats inside PC via a SW decoder and convert them to analog (over onboard DAC or SB's DAC) or pass as a digital PCM to your AVR's DAC to be converted to analog and amplify later.

Raw or decoded streams, even haven't been touched by a decoder, finally drop into windows' mixer to be down-sampled or up-sampled if we use windows' renderers like direct sound or wave out.

 

In this case windows' mixer always interfere with the decoded audio. (wasapi shared mode)

 

Alternatively you will bypass windows' mixer via Wasapi exclusive mode.

In this case windows's mixer cannot interfere with the decoded stream. (wasapi exclusive mode.)

 

But there are two options which have to be chosen here:

 

Bitexact. (it should stay as bitexact in AVR as well.)

Or non-bitexact."

 

I forhold til det du selv tror passthrough er:

 

Jeg linket deg artikkelen så du kunne lære hva HDMI pass-through var, siden du klart ikke viste det. HDMI pass-through er det og sende rå lydstrøm gjennom HDMI kabelen slik at en eventuelt forsterker kan plukke opp lydstrømmen som rådate og dekonstruere den selv uten innvirkning, feil eller andre problemer fra enheten som skal sende den, dette vil også redusere CPU bruk på enheten da slipper å decode lydstrømmen.

Lenke til kommentar

Er du seriøst nå?

 

Du skriver det til og med selv eller rette sagt, kopierer det.

 

 

What is bitstreaming, what is bitperfect (bitexact) or non-bitexact pass-through streaming?

 

Bitstreams leveres fremdeles via HDMI Pass-through. Om du ikke har søtte for HDMI Pass-through vil du ikke kunne motta bitstreams.

Endret av Rudde
Lenke til kommentar

Som du selv skriver

 

 

Jeg linket deg artikkelen så du kunne lære hva HDMI pass-through var, siden du klart ikke viste det. HDMI pass-through er det og sende rå lydstrøm gjennom HDMI kabelen slik at en eventuelt forsterker kan plukke opp lydstrømmen som rådate og dekonstruere den selv uten innvirkning, feil eller andre problemer fra enheten som skal sende den, dette vil også redusere CPU bruk på enheten da slipper å decode lydstrømmen.

 

 

Dette er BITSTREAMING, IKKE passthrough du beskriver! Med passtrough så er signalet dekodet før forsterkeren får det, les selv!

Bitstreaming: You pass lossless or lossy audio formats directly to your AVR. (without decoding them.) Your AVR will decode it of its own decoder

 

Jesus... Dette gidder jeg ikke å prøve å forklare mer for deg. Jeg får ikke gjort dette mer klart for deg, du tar feil!

Lenke til kommentar

Som du selv skriver

 

 

Jeg linket deg artikkelen så du kunne lære hva HDMI pass-through var, siden du klart ikke viste det. HDMI pass-through er det og sende rå lydstrøm gjennom HDMI kabelen slik at en eventuelt forsterker kan plukke opp lydstrømmen som rådate og dekonstruere den selv uten innvirkning, feil eller andre problemer fra enheten som skal sende den, dette vil også redusere CPU bruk på enheten da slipper å decode lydstrømmen.

 

Dette er BITSTREAMING, IKKE passthrough du beskriver! Med passtrough så er signalet dekodet før forsterkeren får det, les selv!

 

Bitstreaming: You pass lossless or lossy audio formats directly to your AVR. (without decoding them.) Your AVR will decode it of its own decoder

 

 

Jesus... Dette gidder jeg ikke å prøve å forklare mer for deg. Jeg får ikke gjort dette mer klart for deg, du tar feil!

 

Jeg har aldri sagt det er Pass-through streaming som du beskriver ovenfor, jeg har gjentatte ganger sagt du må ha støtte for HDMI Pass-through for å kunne overføre en bitstream via HDMI kabelen, noe som er fakta.

Lenke til kommentar

Er ikke pass-through bare at du kan sende lyd/video gjennom en forsterker uten at forsterkeren rører signalene? Hvis f.eks. du ikke vil bruke hjemmekinoen, men bare bruke lyden på tv'en, så skrur du av forsterkeren og lar tv'en spille av lyden?

 

http://www.bhphotovideo.com/explora/home-entertainment/tips-solutions/when-pass-through-ability-useful

 

Sometimes you want the signal from a source component to travel through an intermediary component without alteration. Thus, when a home theater or handheld electronics product is described as having pass-through capability, it means that the audio or video can exit exactly as it entered.

 

Edit: Altså at hvis enheten har en HDMI kontakt, så vil ikke pass-through være brukbart.

Endret av unik42
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...