Gå til innhold

RiksTV gir deg nå NRKs arkiver på dekoderen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fremdeles har sånne? Ja!

 

Det er jo først nå de har blitt skikkelig bra og kan spille av det meste. Tv2 sumo, HBO nordic og mye annet. Min gir meg tilgang til ca 10.000 filmer, spill, surfing, Mail, Facebook, Spotify, og over en million apper, på min egen TV. Det eneste jeg bruker til min media hverdag er en 46" TV, surroundforsterker og en Android mini PC (MiniX X8-H PLUS) Har ikke savnet dekoderen et sekund! Ok ikke minst, den er totalt lydløs!

Endret av Just_in_case_666
Lenke til kommentar

Kjører alt via nett. Men man kan jo få kjøpt pakker på nett hvor man får alle nordiske kanaler for ca 150 -200 pr mnd, eller "verdenspakker" til ca 240 pr mnd. Men hos oss ser vi mindre og mindre vanlig TV. Med det tilbudet man får gratis, inkludert NRK og nrk arkiv og tusenvis av filmer og serier er det liten grunn til å ha masse kanaler. Og man kan selvfølgelig kjøpe sumo, Netflix, HBO, Viaplay og lignende. Nå venter jeg egentlig bare på at Canal digital eller lignende skal tilby rene nettpakker.

 

Det forundrer meg stort at dette ikke har blitt mer populært ennå. 95% av de som har sett løsningen live hos oss har kjøpt seg en selv. Noen sier opp TV lisensen, mens andre bruker den på TV nr 2, barnerommet, i garasjen osv.

Endret av Just_in_case_666
Lenke til kommentar

Kjører alt via nett. Men man kan jo få kjøpt pakker på nett hvor man får alle nordiske kanaler for ca 150 -200 pr mnd, eller "verdenspakker" til ca 240 pr mnd. Men hos oss ser vi mindre og mindre vanlig TV. Med det tilbudet man får gratis, inkludert NRK og nrk arkiv og tusenvis av filmer og serier er det liten grunn til å ha masse kanaler. Og man kan selvfølgelig kjøpe sumo, Netflix, HBO, Viaplay og lignende. Nå venter jeg egentlig bare på at Canal digital eller lignende skal tilby rene nettpakker.

 

Det forundrer meg stort at dette ikke har blitt mer populært ennå. 95% av de som har sett løsningen live hos oss har kjøpt seg en selv. Noen sier opp TV lisensen, mens andre bruker den på TV nr 2, barnerommet, i garasjen osv.

 

Kunne du utdype litt om "løsningen" hos dere?

Lenke til kommentar

 

Det forundrer meg stort at dette ikke har blitt mer populært ennå. 95% av de som har sett løsningen live hos oss har kjøpt seg en selv. Noen sier opp TV lisensen, mens andre bruker den på TV nr 2, barnerommet, i garasjen osv.

Kunne du utdype litt om "løsningen" hos dere?

 

Det er vel egentlig ikke så mye å si... Bruker MiniX X8-H PLUS for øyeblikket, siden den støtter TV2 Sumo og HBO Nordic, noe de fleste andre må oppdatere firmware for å gjøre. Da går jeg nok tilbake til Probox2 EX. Dette på grunn av at den har bedre fjernkontroll / airmouse, og den kan slås av og på med fjernkontrollen. MiniX kan kun settes i "dvalemodus" om man ønsker å slå den på igjen med fjernkontrollen.

 

Boksen er koblet til TV via surroundforsterker (Kan kobles rett i TV om ønskelig) og HDMI kabel. Derfra går det igjen en ny HDMI kabel til TV. Lyd er koblet til forsterker via toslink kabel. (kan kjøres i samme HDMI kabel som bilde om ønskelig)

 

Dette er alt jeg har koblet til TV/forsterker, da jeg får alt jeg trenger der. Slipper masse fjernkontroller. Eneste jeg må gjøre er å sveipe bortom TV for å slå den av / på, da jeg ikke gidder ha fjernkontrollen til den i bruk. Boksen styres via fjernkontrollen. hva man skal/vil ha på boksen er jo svært individuelt. Men jeg har det meste av TV kanaler, tusenvis av filmer, også nye filmer. Musikk får jeg fra Spotify / radio.

 

Av apper jeg kommer på i farten er disse i Bruk. Viaplay, Netflix, TV2 Sumo, HBO (sies opp snart) ShowBox, XBMC med diverse tillegg NTV ultimate NRK appe for live TV og arkiv. Spotify, diverse radio apper, en del småspill av typen angrybirds etc. Sjakk app, VG app,og noen andre jeg ikke husker i farta...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...