Gå til innhold

Neste Bluetooth-versjon er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

må si jeg synes bluetooth er en skammelig dårlig teknoligi. også 4.0.dårlig rekkevidde og lav båndbredde. går jeg utenfor med mit trådløse headset hakker lyden fordi det ikke finnes vegger til å reflektere signalene.

 

At rekkevidden er dårlig skyldes fysikkens lover, ikke at teknologien er dårlig.

 

BT4.0 er designet for ultra-lavt strømforbruk, og det lar seg desverre ikke forene med lang rekkevidde og høy overføringskapasitet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg synes det er så tragisk å eie en bilstereo med Bluetooth ver.2.0. Som ikke lar meg streame musikk fra mobilen til bilstereoen. Montro når det kommer sprekere Bluetooth ut i markedet der ekstrautstyret befinner seg?

Sånne småting, er fort gjort å glemme når man handler ting. Har hatt bilsteroen i en kanskje 2 år nå.

Bluetooth v2.0 + EDR
This version of the Bluetooth Core Specification was released in 2004.



8 fuckings år kan bilstereoanlegget mitt ha vært i salg i butikk, eller så er Alpine bare gørrtrege med implementere nyheter? Bare for dvele litt ved årstallet 2.0 kom ut.

Endret av G
Lenke til kommentar

Det har jo kommet kombi av blåtann og NFC, har jeg fått med meg, slik at parring skal gå som en lek. Hvor godt fungerer det i praksis, vet jeg lite om, da jeg mangler NFC-basert utstyr, som f.eks. mobiltelefon.

 

Kjøpte nylig SRS X5 fra Sony som har NFC og Bluetooth, har fra før Sony Xperia Z1, og parring fungerer som en lek! Veldig greit å kunne bruke NFC, siden tilkoblingen skjer kjapt og enkelt :) bruker også NFC på andre enheter og NFC har ikke skuffet enda (bare det faktum at det ikke er så veldig mange som putter NFC inn i produktene sine), men der er Sony flinkest siden de har NFC i nesten alt de produserer :)

 

https://prisguiden.no/produkt/sony-srsx5-205624

  • Liker 1
Lenke til kommentar

NFC er good shit på blåtann-produkter, har en Sony-greie med det og det fungerer smertefritt.

 

At det ikke er lagt mer arbeid i å utvide rekkevidden på blåtann er synd.

Noe av det reduserte energiforbruket kunne vært ofret for økt signalstyrke, i visse værforhold (sterkt sollys spesielt) forstyrres signalet så mye at det ikke rekker en halv meter engang.

Lenke til kommentar

"Med den riktige maskinvaren skal 4.2 gi opptil 2,5 ganger så stor overføringshastighet som tidligere versjoner. I tillegg er datapakkekapasiteten økt med nesten ti ganger, noe som betyr mer effektive overføringer. Det gir igjen mindre muligheter for overføringsfeil og reduserer batteriforbruket."

 

Noen tall hadde faktisk vært greit å ha, slik at man kan skjønne hvilket nivå det er snakk om.

Lenke til kommentar

"Med den riktige maskinvaren skal 4.2 gi opptil 2,5 ganger så stor overføringshastighet som tidligere versjoner. I tillegg er datapakkekapasiteten økt med nesten ti ganger, noe som betyr mer effektive overføringer. Det gir igjen mindre muligheter for overføringsfeil og reduserer batteriforbruket."

 

Noen tall hadde faktisk vært greit å ha, slik at man kan skjønne hvilket nivå det er snakk om.

 

Helt enig! Men siden ingen tok initiativet så søkte jeg opp nåværende versjon (versjon 4). Den har i teorien kapasitet på 24Mbit/s. Om den nye er 2,5 ganger raskere vil den da i teorien ligge på 60Mbit/s (7,5MB/s).

Lenke til kommentar

 

"Med den riktige maskinvaren skal 4.2 gi opptil 2,5 ganger så stor overføringshastighet som tidligere versjoner. I tillegg er datapakkekapasiteten økt med nesten ti ganger, noe som betyr mer effektive overføringer. Det gir igjen mindre muligheter for overføringsfeil og reduserer batteriforbruket."

 

Noen tall hadde faktisk vært greit å ha, slik at man kan skjønne hvilket nivå det er snakk om.

Helt enig! Men siden ingen tok initiativet så søkte jeg opp nåværende versjon (versjon 4). Den har i teorien kapasitet på 24Mbit/s. Om den nye er 2,5 ganger raskere vil den da i teorien ligge på 60Mbit/s (7,5MB/s).

 

 

Ifølge denne artikkelen er den bare på et par Megabit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...