Gå til innhold

De aller beste mobilene akkurat nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er kriteriene for en god mobil? Det virker som kriteriene i denne kåringen er høye salgstall og nylig lansering. Og trist er det at det kun er tre typer telefoner i Norge: iPhone, Samsung og Sony.

 

De sier ikke det kun eksisterer tre typer, men at de fem beste er fra tre produsenter. Enorm forskjell.

 

For meg ser kriteriene ut å være "kvalitet". Eye of the beholder, eh?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

Hva er kriteriene for en god mobil? Det virker som kriteriene i denne kåringen er høye salgstall og nylig lansering. Og trist er det at det kun er tre typer telefoner i Norge: iPhone, Samsung og Sony.

De sier ikke det kun eksisterer tre typer, men at de fem beste er fra tre produsenter. Enorm forskjell.

 

For meg ser kriteriene ut å være "kvalitet". Eye of the beholder, eh?

 

Du fikk tydeligvis ikke med deg ironien i vidar-ho's innlegg? Det finnes masse ekstremt gode telefoner som ikke heter Sony, Apple eller Samsung. Men det er ikke så lett når folk bare vil ha SAS.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Jo, du fikk tydeligvis ikke med deg poenget mitt: at de leverte de fem beste denne gangen, i følge de som skrev artikkelen. Jeg er tilbøyelig til å være ganske enig. Du har mange andre gode telefoner, men disse tar kaka denne gang. Jeg skjønner godt at folk vil ha disse, da de alle er særs gode telefoner.

 

Masse folk som er flinke til å gå på ski, men alle får ikke plass på pallen. Det betyr ikke at alle utenfor er ræv.

Endret av Slai
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som et eksempel på at "på mange måter" ikke betyr noe spesielt. En telefon kan være kjapp og god, ha bra batteritid, men hvis skjermen er dårlig, den leveres kun med 8gb internminne uten mulighet for SD-kort, og mangler BT blir det ikke spesielt relevant. Ikke at jeg sier 930 er en dårlig telefon, LANGT derifra (vurderte den selv for litt siden).

Lenke til kommentar

En synsing av den typen vi ser i denne artikkelen er ikke nyttig til noe annet enn å vite hvilke fem mobiler artikkelforfatteren liker. Han gir ingen spesifikke kriterier for å måle kvaliteten til telefonene, og følgelig gis leseren ingen mulighet til å etterprøve påstandene. Mange "sauer" som følger etter alle andre vil selvsagt godta påstandene som fakta, og vi får befestet myten om at det kun finnes tre mobilprodusenter i Norge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå er det jo straks vinter.

 

Er det noen av disse telefonene som har hanskevennlig skjerm, slik bl.a. Nokia 920 hadde i sin tid?

 

Har Nokia/Microsoft følgt opp denne funksjonaliteten, eller var det bare et stunt? Er det lov å håpe på hanskevennlige telefoner også på en større plattform?

 

Og ja, jeg innrømmer glatt at stylusen på Note 4 er hanskevennlig nok. Eller på Note 2, som var nærmere mitt budsjett da jeg nylig kjøpte ny mobil. Nesten så jeg angrer litt på at jeg gikk for vanntett i stedet for stylus. I snøstormen ønsker jeg liksom begge.

Lenke til kommentar

Ref LG G3 og Nokia Lumia 930 - begge er på topplisten vår, men noe lenger nede. Ikke alle kan være best samtidig, og i en tid der det av og til er hårfine forskjeller mellom produktene er det ikke mye som skiller disse fra å være med. Men, skulle vi samle de fem aller beste telefonene på markedet ble det altså disse.

 

@tommyb: Hvis du gikk for en vanntett telefon fra Sony har du innstillinger som skrur opp skjermsensitiviteten i menyene. Dette er både ålreit og litt irriterende på samme tid - ettersom skjermen blir så sensitiv at telefonen kan begynne å reagere på input mens den ligger i lommen. Nokia begynte med det, men i dag er det mange fler enn dem som har en variant av «Super Sensitive Touch» :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...