Gå til innhold

I morgen kommer iPhone 6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mala: nei samme her. Eller optimalt til noe annet.

 

Nasci: sånn utenom oppløsning, skjerm, diverse deler av kameraet (iphone er vel bedre på fargegjengivelse og selfies, feks), batteritid, osv. Du kan ikke si det ENESTE punktet s5 var bedre enn 5s var mottak.

 

Totalt sett så synes jeg s5 er en drittelefon (for prisen)... så jo, det kan jeg si.

Endret av Nasciboy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja du kan såklart SI det, men det blir som å si at sofaen min er laget av ost fra Mars. Det er bare ikke sant.

 

Forsåvidt ikke spesielt imponert over s5 heller. Men ingen vits å stikke hodet i sanden av den grunn.

 

Saken er jo ganske klar... for at en telefon skal være bedre for meg så må den også FØLES bedre, tall spiller ingen trille.

 

Folk som ikke skjønner det kaller det å stikke hodet i sanden, slik er det ikke!

 

Mala: nei samme her. Eller optimalt til noe annet.

 

Nasci: sånn utenom oppløsning, skjerm, diverse deler av kameraet (iphone er vel bedre på fargegjengivelse og selfies, feks), batteritid, osv. Du kan ikke si det ENESTE punktet s5 var bedre enn 5s var mottak.

 

- oppløsning... ser ikke punkter på telefonen uansett

- skjerm... ser heller ikke forskjell på den påstått bedre fargegjengivelse

- selfies tar jeg ikke

- kamera låser ofte fokus nå bilde ikke er i fokus

- min tidsskrift... liker det ikke, får det ikke vekk

- skjermlås åpner seg slik at telefonen ligger å vribrerer i lomma for den minste bevegelse

- stor telefon, mye å hold i skulle man tro men kommer hele tide borti de drittknappene når jeg prøver å holde telefonen å vise ting for andre

- får ikke slått av meldingslyden på Gmail, kanskje det er min feil men brukervennlig er den ikke

- kan ikke høre på musikk mer enn noen minutter før den begynner å skippe, etc av seg selv på grunn av den følsomme skjermen

- medfølgende hotetelefoner holdt ca i 1-2 mnd, har nå kjøpt ett par Bose av den grunn der så klart ikke fjernstyringen virker (ikke Samsung sin feil sikkert)

- telefonen tok inn vann med orginalt mappedeksel, vanntettheten til telefonen var en av grunnene til at den ble valgt

- plast... føles ikke like bra som Galaxy Note-serien.

 

Forventer MYE mer av en slik telefon!!!!

 

Glad iPhone 6 snart er på vei....

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Påstanden var ikke hvorvidt du følte den var bedre til deg personlig, det var at det eneste S5 var bedre på enn 5S (irriterende telefonnavn det der :p ) var mottak ift telefonsamtaler. Jeg sa bare at det rett og slett ikke er sant, da det er flere punkter den er bedre enn 5S på enn det.

 

Ser over listen din og fikk noen tanker rundt dem, men legger dem i spoiler for å ikke clutter opp en tråd som i grunnen jeg har derailet littegranne:

- Det at du ikke ser forskjell på skjermen betyr ikke at den ikke er bedre, da.

- Og at du ikke tar selfies er jo bare en fordel FOR S5, da det er der iphonen er hakket bedre såvidt jeg husker.

- Mulig kameraet låser fokus, det vet jeg lite om... Har ikke sett noe i den dur på s4 eller note3 dog.

- Min tidsskrift går vel an å få vekk via settings, rett under "homescreen settings".

- Hvordan slår skjermen seg på i lommen? Er vel samme funksjon som s4 og note3, og de låser seg ikke opp at random for meg i alle fall :s .

- Det er vanesak med knappene du kommer borti, sikkert.

- Meldingslyden på GMail er enkelt og greit bare å gå på settings i appen og endre, mener jeg. Bruker ikke den appen selv.

- Har du skjermen på mens du hører på musikk? Hvordan skipper den av seg selv?

- De medfølgende hodetelefonene pleier være ganske shite... Helt enig.

- Vanninntak er jo absolutt en dealbreaker, det er jo et key point med telefonen.

- Plasten ja. Mange liker det ikke. Kvalitetsfølelse er veldig individuelt, men helt enig i at det for mange gir en følelse som ikke (av en eller annen grunn) er så bra. Der har Nokia 930 gjort en nydelig jobb, med metallramme, men plast bak for grep. Samme som Samsung nå har startet med. Satser på at S5 var siste i plastlinja deres når det kommer til flaggskip :) .

 

Ellers høres det litt ut som om eksemplaret ditt var hjemsøkt ;) .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er alltid knyttet en spenning og forventning til Apple sine lanseringer. Som lokomotiv i IT-bransjen i over 40 år, og nå også i telefoni, så vil jo det de lanserer påvirke våre liv i årene som kommer. Så jo, en spenning er det, nok til at jeg syns det er kult å benken meg ned med streamingen i morgen kveld...:1)

Lenke til kommentar

Tilbakegang designmessig syntes jeg. Veldig M8-look. Bra de endelig kommer med fornuftig skjermstørrelse som konkurrentene tilbyr, men som vanlig litt sent ute. Hva skjedde med "3.5 tommer er optimal størrelse" :p ?

 

Enig der. Har/hadde en HTC One (M7) og ble ekstremt skuffet da jeg så M8. Synes rett go slett den ser mye styggere ut. Samme følelsen får jeg av å se på disse mockup'ene av iPhone 6. Synes bare det ikke er noe pent.

 

Skjernstørrelsemessig er jeg glad for å ha kjøpt meg en iPhone 5S igjen nå etter ett år med HTC One'en. Den mindre skjermen gjør hele telefonen mye mindre - og det liker jeg. Ikke noen stor fan av disse store skjermene for tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt synd at en er bundet til Samsung gjennom arb.giver, ellers så hadde jeg nok også kjøpt meg en iPhone 6.

 

Men men på en annen side, så unngår jeg jo kanskje dette da....... ;)

 

Så du mener Samsung er noe billigere? Apple priser seg ikke noe særlig over konkurrentene, på lang sikt ja, men så holder faktisk en iPhone seg i verdi også. En samsung mister jo all verdi bare du åpner pakken og skrur den på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Litt synd at en er bundet til Samsung gjennom arb.giver, ellers så hadde jeg nok også kjøpt meg en iPhone 6.

 

Men men på en annen side, så unngår jeg jo kanskje dette da....... ;)

Så du mener Samsung er noe billigere? Apple priser seg ikke noe særlig over konkurrentene, på lang sikt ja, men så holder faktisk en iPhone seg i verdi også. En samsung mister jo all verdi bare du åpner pakken og skrur den på.

 

 

Hvilken som holder seg best i verdi har jeg ikke peiling på om jeg skal være helt ærlig, men jeg vet i hvertfall såpass at om jeg skal kjøpe en mobil for egne penger så blir det definitivt ikke Samsung (eller Android).

 

For de 3 forskjellige utgavene jeg har fått av arb.giver så langt, er ikke i nærheten av å ha den samme brukervennligheten og funksjonaliteten jeg liker ved iPhone. For den bare virker slik den skal, på Samsung så (Android?) så er en nødt til å installere flere ting for at den skal kunne brukes slik jeg har behov for, og slikt har jeg rett og slett ikke interesse av.

Men jeg har full forståelse for at andre liker å kunne sette opp mobilen slik de ønsker, men det er som nevnt ikke noe for meg.

 

Så Samsung og jeg blir nok ikke "perlevenner" med det første, til det er det altfor mange småting jeg ikke liker.

Men nå har jeg ingen erfaring med Samsung S5, det kan godt hende den er "lettere" å få til å fungere slik jeg har behov for uten at jeg vet det, men det er i hvertfall ikke S4 Active.......

 

Så jeg skulle gjerne kjøpt meg en iPhone 6 jeg også, men det er ikke forenlig med mitt arbeid desverre.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...