Gå til innhold

Ny neglelakk oppdager voldtektsdop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er problemet så stort at det er nødvendig med slike dop-testera?

Eg har eigentleg oppfatta dette meir som ei skremmekampanje for å få unge jenter til å slutte å drikke.

I tillegg så har jenter i norge i alle fall ikkje problem med å klare å skjenke seg sjølv bevistlause, folk av begge kjønn blir jo liggande igjen sovande på sofaer og gjesterom etter nachspiel stadig vekk.

 

Om det hadde vært eit stort problem med dop i drinkane så skulle ein vell tru at det ville være utbredt blant begge kjønn for å begå ran av neddopa personar. Å dope ned folk på ein uteplass slår meg som forferdelig upraktisk og vanskelig.

Du må fyrst bruke ein liten formue på å kjøpe det narkotiske stoffet, deretter må du finne eit offer som du klarer å putte dopet i drinken til (utan at det blir oppdaga av verken offeret eller dei rund). Deretter må du vente til effekten tar virkning, deretter må du få med deg offeret ut av uteplassen (kvar er resten av vennane). Vaktene vil definitivt legge merke til nokon som bærer ut gjester som er så fulle at dei er heilt eller delvis bevistlause. Deretter må du finne ein taxi, men du kan nesten ikkje reise heim til deg sjølv. Om offeret vokner voldtatt i din leiligheit og det kun er du som er til stades så kreves det ikkje akkurat Sherlock Holmes for å finne ein potensiell mistenkt.

 

Det er mulig at eg ikkje er særlig god til å forestille meg handlingsløpet, men det slår meg som meir arbeid (og risiko) å skulle prøve å dope ned folk enn det er verdt.

 

Så slike produkter vil vell berre spre falsk tryggheit, og dermed frykt for eit problem som må være svært lite totalt sett når du er ute på byen.

 

Det må være mykje viktigare å fokusere på at ein skal ta vare på sine venner når ein er ute og drikker, dette gjelder uavhengig av kjønn. Om ein berre ikkje lar sine venniner reise heim med framande menn når dei er død-drukket/bevistlause burde vell være rikelig nok?

Lenke til kommentar

Det er en reell risiko knyttet til dette i dag, og det er ett stort problem for hver eneste familie som blir rammet. At det faktisk ikke er ett så stort problem i media skyldes først og fremst nettopp gode venner som tar seg av vedkommende når det først skjer, ett godt fungerende helsevesen som gir rask behandling og uerfarne/lite rutinerte gjerningsmenn. Dette er i det minste _min_ erfaring, etter å ha måttet ta meg av flere ofre både i nær vennekrets og ukjente.

 

Men - eg tror ikke dette er løsningen. De som ofte blir rammet av dette er personer som enten er i ett tilsynelatende trygt miljø(gjerne i en venneflokk med en eller to nye personer) eller som er såpass beruset at de ikke registrerer at noen putter noe i drinken. Og begge deler er de som sannsynligvis heller ikke kommer til å stikke fingen i drinken for å sjekke om noen har gjort noe med den. Føler eg.

 

Det er ingen garanti, men løsningen her er å passe på hverandre, følge med når venner/venninner går på toalettet og samtidig mikse egne drinker og ikke forlate de ubevoktet. Mistenker en at drinken er tuklet med så lager en seg ny - eller åpner ny flaske/boks.

 

Og for all del, oppleves festen/rusen litt annerledes enn til vanlig så IKKE DRIKK MER. Når man får for eks GHB i kroppen så vil mengden forsterke effekten av alkoholen i variende grad basert på mengde GHB, mengde alkohol i kroppen og kroppen i seg selv(vekt/forbrenning osv). Fortsetter man å drikke etter at man opplever at noe ikke stemmer så bidrar den alkoholen til at det er større risiko for dødelig utfall av GHB stoffet. Dette gjelder også når man ser at venner oppfører seg annerledes enn vanlig på fest. Følg ekstra med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er ikke at voldtekten foregår hjemme hos offer eller hos gjerningsmann, men at det skjer på toalettet på utestedet, toalettet i kjelleren, i skogen, på terassen, på gjesterommet og på alle andre steder som gir mulighet og er skjult. Ofte er offeret "bare" ute en tur for å røyke, trekke frisk luft eller en tur på toalettet, og så blir vedkommende overfalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I USA blir 18 prosent av kvinnene utsatt for seksuelle overgrep i løpet av livet. Det er nesten en av fem kvinner i landet vårt.

Jeg skal ikke bagatelisere temaet, eller prøve å finne grensen mellom seksuell trakassering og overgrep, men jeg har problemer med å tro at over 30 millioner kvinner i USA blir utsatt for reele overgrep i løpet av livet.

 

Jeg ser for meg at dette tallet dekker alt fra en klapp bak til det verste mulige. I så tilfelle føler jeg det er feil å bruke slike tall for å hause opp verdien på sitt eget produkt.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

 

I USA blir 18 prosent av kvinnene utsatt for seksuelle overgrep i løpet av livet. Det er nesten en av fem kvinner i landet vårt.

Jeg skal ikke bagatelisere temaet, eller prøve å finne grensen mellom seksuell trakassering og overgrep, men jeg har problemer med å tro at over 30 millioner kvinner i USA blir utsatt for reele overgrep i løpet av livet.

 

Jeg ser for meg at dette tallet dekker alt fra en klapp bak til det verste mulige. I så tilfelle føler jeg det er feil å bruke slike tall for å hause opp verdien på sitt eget produkt.

Se denne: https://www.youtube.com/watch?list=PLytTJqkSQqtr7BqC1Jf4nv3g2yDfu7Xmd&v=lNsJ1DhqQ-s&feature=share&app=desktop

 

 

...kort fortalt, RIMELIG dårlig grunnlag bak disse tallene :D

Lenke til kommentar

Pleier du å gi personer som ser oppblåste ut nyco uten at de samtykker?

Nei egentlig ikke, tenker da på evt feilmeldinger og styre rundt dette.

Hva med å skaffe drinken selv^^ Da blir det kanskje værre å få den påspandert.

Egentlig burde man finne seg nye venner eller utested med et bedre klientell :dribble:

Lenke til kommentar

Det var faktisk en norsk studie på dette for en tid tilbake:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23910880

 

også omtalt her:

http://www.wigmoreonalcohol.com/date-rape-alcohol-vs-drug-facilitated-sexual-assault-dfsa/

 

Kort sagt, de aller fleste som trodde de hadde blitt dopet ned av andre før et overfall hadde rett og slett tatt en "overdose" selv, enten av alkohol eller narkotika.

 

Menmen, greit å kunne tjene litt penger på frykten man sprer...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...