Gå til innhold

Nå kan du få kjøpt Nvidias råtass-nettbrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes 8" er litt for lite for nettbrett, og at 10" er riktig størrelse her (Syntes 12" til Samsung er for stor igjen)

 

Men tror jeg helle ville hatt den håndholdte utgaven hvis den kom med K1 prossessoren. For enten så holder jeg den i hånda som en Gameboy, ellers så ville den vært tilkoblet TVen

Lenke til kommentar

Hvordan har det seg at dette har en nyhetsverdi. Brettet ble testet for ca en uke siden, og jeg har sett det tilgjengelig for bestilling etter det. Dere har også klart å produsere 5 artikler på ca. 3 uker.

Er ikke det nettbutikkene eller nVidia sin oppgave å reklamere om dette, og burde ikke HW ta seg betalt for slik reklame?

 

Det er sikkert ett fint brett, men føler innimellom enkelte produkter får oppmerksomhet som er helt absurd.

Lenke til kommentar

Noe dere burde nevne i artikkelen er at det er mange som har problemer med at rammen til nettbrettet sprekker opp. Men nVidia ser på saken og kommer kanskje til å fikse det, så dere som vil kjøpe dette nettbrettet burde vente.

https://forums.geforce.com/default/topic/766370/shield-tablet/cracked-edges/

Android? Nei takk, det holder med at bilen streiker iblant.

 

Hva har du imot android?

Lenke til kommentar

Det var rett før jeg hevdet at Tegra Note også var produsert av nVidia, men det var EVGA som stod for produksjonen, til tross for at nVidia sikkert var en partner i designprosessen. Det er tydelig at de har latt seg inspirere av Tegra Note i Shield Tablet. If it ain't broke, don't fix it er jo sånn sett en bra holdning.

 

Satser på at den lokale Elkjøpen får den inn på utstilling så den kan tafses på før en eventuell netthandel foretas, men dette ser meget lovende ut på papir! Kanskje kontrolleren lar seg koble til en fullverdig gamingpc slik at vi slipper å koble om komprimert nettverksbilde for å spille Steam Big Picture mode på tven kobla på direkten :D

Lenke til kommentar

Noe dere burde nevne i artikkelen er at det er mange som har problemer med at rammen til nettbrettet sprekker opp. Men nVidia ser på saken og kommer kanskje til å fikse det, så dere som vil kjøpe dette nettbrettet burde vente.

https://forums.geforce.com/default/topic/766370/shield-tablet/cracked-edges/

 

Android? Nei takk, det holder med at bilen streiker iblant.

 

Hva har du imot android?

Vi har det godt her i lille Norge med alle våre forbrukerkjøpslovgaranterte rettigheter, så en sprukket ramme grunnet en produskjonsfeil er i utgangspunkt ikke en grunn til å være alt for forsiktig med kjøp slik jeg ser det. Handler man hos en god butikk (f. eks. Komplett) er det en saga blott å få bytta noe slikt på garanti, og man slipper i tillegg fraktkostnader om man bor i nærheten av et pick-up-point!

Lenke til kommentar

Hvordan har det seg at dette har en nyhetsverdi. Brettet ble testet for ca en uke siden, og jeg har sett det tilgjengelig for bestilling etter det. Dere har også klart å produsere 5 artikler på ca. 3 uker.

Er ikke det nettbutikkene eller nVidia sin oppgave å reklamere om dette, og burde ikke HW ta seg betalt for slik reklame?

 

Det er sikkert ett fint brett, men føler innimellom enkelte produkter får oppmerksomhet som er helt absurd.

"Etter at vi publiserte testen har interresen vært høy, og mange har meldt seg opp for å få varsel på e-post når Shield Tablet ble tilgjengelig i Norge. Det skjedde i dag, og allerede føres den av flere norske nettbutikker."

 

Der har du grunnen til at også denne artikkelen ble skrevet og jeg ser ikke noe negativt i at de holder oss oppdatert på saker som har fått såpass stor interesse.

 

I tillegg har Hardware.no fått tilsendt et testeksemplar av Nvidia nettopp for å teste produktet å skrive om dette til oss så ser ikke helt poenget ditt her..

Endret av .Rudi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget mitt Rudi er at dette er en ikke sak. Dette er en ting som bare fyller opp lista, til og med to ganger, på http://www.tek.no/artikler.

Jeg gir min tilbakemelding til HW.no fordi dette er med å bidra til at jeg ikke leser veldig mange artikler lenger, og derfor er jeg også mindre aktiv på forumet.

Hvis HW.no skal fortsette med løp og kjøp artikler så er vel faren for at jeg blir helt borte tilstede.

Lenke til kommentar

Har vanligvis lett for å kritisere hw.no selv, men her må jeg nesten støtte opp :)

 

Er ikke det nettbutikkene eller nVidia sin oppgave å reklamere om dette, og burde ikke HW ta seg betalt for slik reklame?

 

Som nevnt har det vært stor pågang og mange har meldt seg på mailinglister når dette produktet ble tilgjengelig. Nå tror jeg at prisguide.no er en viktig inntektskilde til tek-nettverket. Om du har fulgt med siste dagene har du sikkert sett at de reklamerer daglig for at "nå er det billig xxx". Og du blir sendt rett inn på prisguide.no/tilbud

 

Reklamen er altså rettet mot deres egen tjeneste.

 

Jeg gir min tilbakemelding til HW.no fordi dette er med å bidra til at jeg ikke leser veldig mange artikler lenger, og derfor er jeg også mindre aktiv på forumet.

Hvis HW.no skal fortsette med løp og kjøp artikler så er vel faren for at jeg blir helt borte tilstede.

 

...og på forsiden står det ikke noe mer spennende enn at Shield tablet nå er tilgjengelig. Siden du allerede vet dette er det unødvendig å klikke kanskje?

 

Selv leser jeg også færre artikler, og er mindre innom her. Mulig inntrykket mitt er feil, men synes det har endret seg siden Ekstra ble lansert. Før kunne jeg finne nyheter her inne på hw.no men nå leser jeg bare over for muligens å få noe mer detaljert om en nyhet hvor andre nettsider ikke skriver ned det relaterte fordi de regner med at folk flest har lest det før (dette er det jeg fremdeles liker veldig godt med hw.no).

 

Så jeg synes det er helt greit å presse inn litt flere artikler, slik at den samme testen ikke er hovedsak flere dager på rad. Selv om det som står ikke alltid er like nyttig.

 

Nok utenom-emne-snakk!

 

OnTopic:

Nettbrett ja?! Tror ikke jeg vil ha dette heller. Får se :)

Lenke til kommentar

Venter heller på shield tablet modellen med 64bit arkitektur på 2.5ghz.

Hvorfor?

Tegra K1-64 ble vist frem på HOTCHIPS konferansen for noen dager siden, og det er en meget spennende arkitektur. Nvidia gjør nå som Apple, de designer sin egen CPU-arkitektur som implementerer ARMv8 ISA.

 

Brikken er kjent som "Denver", og er en meget spennende arkitektur. I flere syntetiske tester holder den faktisk følge med Haswell.

 

http://blogs.nvidia.com/blog/2014/08/11/tegra-k1-denver-64-bit-for-android/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...