Gå til innhold

Dette er de fem heteste systemkameraene akkurat nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overraskende. Man kan virkelig se at flere og flere tar sjansen på å teste ut den nye generasjonen med systemkameraer.

Nja - trenden prisguiden avspeiler nok heller tilstanden på akamforumet. For tiden er det i hovedsak speilløstilhengere som er aktive og deres kjøpsråd dominerer i tillegg ovenfor de få sjelene som spør om kjøpsråd angående systemkamera.

 

Hva som egentlig handles i butikkene av folk flest ville antagelig gitt en annen liste enn den akam agurkifiserer.

 

Tor

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Overraskende. Man kan virkelig se at flere og flere tar sjansen på å teste ut den nye generasjonen med systemkameraer.

Nja - trenden prisguiden avspeiler nok heller tilstanden på akamforumet. For tiden er det i hovedsak speilløstilhengere som er aktive og deres kjøpsråd dominerer i tillegg ovenfor de få sjelene som spør om kjøpsråd angående systemkamera.

 

Hva som egentlig handles i butikkene av folk flest ville antagelig gitt en annen liste enn den akam agurkifiserer.

 

Tor

 

 

Det er nok endel overlapp, men tror du overlappet mellom søk på prisguiden og akamforumet er så kjempestort? Det tror ikke jeg.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som Pentax-bruker legger jeg merke til at vinneren av årets speilrefleks 2013 på Akam er helt nede på 24. plass på interesseindeksen i prisguiden. Absolutt et interessant utgangspunkt for en analyse av prisguidebrukerne.

 

Det hadde vært gøy å sammenligne denne lista med for eksempel salgsstatistikker i Norge (elektronikkbransjen.no eller ennå snevrere til enkeltbutikk-kjeder som JapanPhoto, Komplett eller Elkjøp) En slags analyse av hvem som henger på prisguide vs hvem som henger på Komplett etc.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen flere observasjoner (ranking av Sony-kamera som er de jeg kjenner best):

Nex-6 topper Sony-listen mens a6000 kommer etter bl.a. NEX 3N, 5R og 7. A7R til nesten 18000 er på andreplass.

 

At A6000 (og A3000/A5000) havner så langt ned må enten bety at folk sjekker prisguiden men ikke leser oppdaterte tester/nyheter eller at popularitetsguiden i liten grad vekter hva som søkes på den siste måneden eller to. Nex 6 er jo knapt å oppdrive lenger.

 

At A7R havner på andreplass foran drøssevis av lavere prisede kamera viser at kjøpestatistikk og søkestatistikk er to forskjellige ting (jeg blir i hvert fall veldig forundret hvis A7R selger mer enn kameraene med mer typiske konsumentpriser selv i rike Norge).

Lenke til kommentar

 

 

Enda en som er helt motsatt av mine erfaringer i butikk.

Hvor henter AKAM disse tallene fra?

Det står i første avsnitt hvor de henter tallene fra.

 

AtW

Se der, ja. Så fort gjort er det å overse noe.

Men jeg står på mitt. Listen stemmer langt fra det jeg opplever i butikk. Kan hende prisguiden har en annen kundegruppe enn oss. Det er vel kanskje slik at de som sjekker prisguide på nett også handler på nett.

Lenke til kommentar

 

Men jeg står på mitt. Listen stemmer langt fra det jeg opplever i butikk.

Det er ikke en liste over hva du opplever i butikk. Det er en liste over visninger i prisguiden. Er det så merkelig at det ikke samsvarer med salget i "din" butikk?

Det som er merkelig er at utgåtte og utgående modeller ranker høyere enn nye kameraer. Det tyder på at listen er mer historiske tall enn hva det klikkes på nå. Hvis statistikken fra prisguiden hadde vist klikk fra en eller to måneder bakover i tid ville den vært mer nyttig.

Lenke til kommentar

 

 

 

Enda en som er helt motsatt av mine erfaringer i butikk.

Hvor henter AKAM disse tallene fra?

Det står i første avsnitt hvor de henter tallene fra.

 

AtW

Se der, ja. Så fort gjort er det å overse noe.

Men jeg står på mitt. Listen stemmer langt fra det jeg opplever i butikk. Kan hende prisguiden har en annen kundegruppe enn oss. Det er vel kanskje slik at de som sjekker prisguide på nett også handler på nett.

Det som folk som handler på nettet har behov for er å,

ta, føle, sjå, kneppe, opne, lukke og kjenne i handen før dei tar sjansen på,å handle viss det er eit litt dyrere ting det er snakk om. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...