Gå til innhold

60-åring hindret folk i å ringe i bilen i to år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slike støysendere er galskap å bruke.

De kan ha større rekkevidde enn man tror, og han saboterer ikke bare for idioter som snakker mens de kjører.

Han ødelegger også for alle telefoner i nærheten av veien, inkludert nødetatene, passasjerer som ikke er opptatt med å kjøre, folk med fullt lovlig handsfree osv.

Hele basestasjonene ble blokkert.

Det er riktig å straffe bruken av slike apparater.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Dette er ikke et unikt tilfelle. Mobiljammere er et hyppig problem i Norge også. I rushen inn og ut av Oslo har Telenor observert flere jammere på vei hver dag. Men det skal vistnok være ennå vanligere med GPS-jammere i Norge. TU har tatt opp problemstillingen med GSM/GPS jammere flere ganger.

Lenke til kommentar

En som hadde tatt loven i egne hender og lekte politi.

 

Men det med mobilbruk under kjøring (uten handsfree) føler jeg at er noe som er lite respektert her i Norge. Folk kjører av gårde med mobilen klistret i ansiktet, selv om at alle vet at dette ikke er lov.

 

Jeg er forsåvidt likegyldig når det gjelder diskusjonen om hvorvidt mobilbruk under kjøring øker ulykkesstatistikken, men dette er et forbud som jeg har et intrykk av at mannen i gata ofte gir blaffen i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En ting som kan øke respekten for loven er hyppigere kontroller. Dashcam i sivile politibiler, fotobokser osv burde blitt brukt mye hyppigere som bøtegrunnlag. Selv om politibilene er ute på helt andre oppdrag. Dvs. opptakene må sendes til et sted som kan analysere de. Hvis politiet har mulighet til å hjelpe på analysen for eksempel ved å trykke på lagre-knappen på dashameraet så får man tatt mange flere av lovbryterne.

 

Man skal ha respekt for loven spesielt når man ikke er ekspert på grunnene til at loven finnes.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...