Gå til innhold

Fortell din verste historie om dårlig mobildekning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Dette er en gammel historie, men likevel:

 

Da jeg fikk NetCom i 1994, hadde jeg helt ok innendørs dekning i hele huset. Men etter et par år, så merket jeg at det var soner i huset hvor telefonen ikke virket; jeg måtte f.eks. gå fra soverommet til badet for å ringe. På den tiden hadde jeg mye kontakt med daværende dekningssjef, Geir Løvnes, og hans forklaring var like enkel som genial: Bladene på bjørketreet utenfor huset reflekterte radiosignalene, og kastet dem rundt i alle mulige retninger. Pga dette oppstod det en radioskygge bak treet. Da treet ble fjernet en stund etter, virket alt som normalt igjen.

Lenke til kommentar

Ikke akkurat verdens verste historie, men ille nok for meg. Bor et steinkast utenfor Oslogrensa, på Lørenskog. I følge Telenors dekningskart skal jeg ha super 3G- og 4G-dekning, men bor i en skråning som tydeligvis ligger vendt feil vei, og har bare en svært dårlig E-dekning hvor samtaler kan brytes når som helst.

 

Gjorde som anbefalt og kontaktet Telenor. Siden jeg har bedriftsabbonement som står med annen adresse, måtte de registrere klagen på konas telefonnr., som har hjemmeadressen, men sørget for å registerer at all respons fra Telenor skulle komme til meg.

 

Det klarte de selvfølgelig ikke. De ringte kona og fortalte at de ikke hadde noen planer om å utbedre problemet, men anbefalte oss å slå av wi-fi på telefonen, da det ville kunne fjerne litt forstyrrelse fra telefonsignalet.

 

Det irriterer meg fortsatt at de ikke engang var kompetente nok til å ringe meg, slik de hadde lovet, for da skulle jeg jammen ha spurt dem om de virkelig ment noe så dumt som at jeg skulle skynde meg å slå av wi-fi på telefonen før jeg tok en inkommende samtale. :hm:

 

Uansett så sitter jeg foreløpig med mitt bedriftabonnement, og irrirerer meg over at Telenor fortsatt viser super dekning på kartet deres. Det er ikke slik de får lojale kunder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sak 1:

Husker i 2007 når jeg bodde sentrumsnært. Og det var en høy haug, et lite berg som blokkerte sikten til Netcoms sender i sentrum. Siden jeg bodde i høyblokk så forventet jeg at dekningen burde være god, men nei, den haugen lagde en blindsone. Telenor hadde sin sender på et høyt fjell et stykke utenfor sentrum, som jeg kunne se med det blotte øyet. Telenor fungerte jo selvfølgelig best. Samt at det stod en del antenner ved en industribedrift like i nærheten.

Jeg hadde da en laptop, som jeg ønsket å ta med meg på jobb i lettere grisgrente steder, slik at jeg kunne ha mobilt bredbånd.

Var ekstremt uheldig da jeg forsøkte å handle Telenor mobilt bredbånd, og lot en butikkansatt innstallere driver. Det var den gang PCMCIA fremdeles var ganske utbredt. Han greide på "magisk vis" å innstallere USB-driver, og den lot seg ikke en gang avinnstallere uten eksperthjelp. Så vi ga opp. Det var på et kjøpesenter som også hadde Netcom. Jeg avbestillte nybestillingen og formelig løp til den andre butikken før de skulle stenge.

Vi plugget inn Netcom PCMCIA-kortet og vips var jeg på internett. Men, dessverre fungerte det ekstra dårlig akkurat der jeg bodde. Men, jeg hadde bredbånd via kobbernettet den gang, så jeg var ikke helt avskåret der.



Sak 2:

I 2012 reiste jeg fra sentrum til et sentrumsnært tettsted hvor jeg nå hadde flyttet til. Jeg prøvde da ut OneCall med Telenordekning. Dette roamet jo som fy, men det fungerte ok innimellom. Til å leve med i utprøvingsperioden min.

Men, det helt utrolige er at det finnes kun en hovedferdselsvei til tettstedet med over 5800 innbyggere, og et sted midt på denne strekningen så er det en dødsone. Mister alltid forbindelsen der med OneCall. Jeg har også mistet forbindelsen med dJuice på samme sted. Det er for grisgrent for operatørene til å ville utbedre muligens.

Det utrolige er at veien er tungt trafikkert, og at de ikke ønsker utbedre. FM-sendingene hører også med i "regnestykket" og de er omtrent ubrukelige på nesten hele strekket som ligger grisgrent til. Utrolig!

Det bor 50 stykk per kvadratkilometer i fylket.
I kommunen min bor det 212 stykk per kvadratkilometer.

post-30484-0-27256000-1401114208_thumb.jpg

Bedriftene med høyeste omsetning i kommunen min nevnt på Wikipedia (nevnt 5 bedrifter) har tilsammen en omsetning på 73,3 milliarder kroner.

 

UNNSKYLD - Telenor har sitt hovedkontor i nabokommunen min. - UNNSKYLD

 

HAR vært Telenor-hovedkontor tidligere. Lokalene står jo nå til utleie i følge et Google-søk. Får være grenser for hva vanlige folk skal måtte følge med på endringene av:

 

post-30484-0-96980500-1401114605_thumb.jpeg

Endret av G
Lenke til kommentar

Dama har telenor, vi bor midt i en av de største byene i Drammen i villa laget av tre. Ikke noe betong her. Hun har Telenor og jeg har Netcom. Jeg har 1 strek på 4G og det har hun også. Jeg har full dekning på 3G og hun har en strek. Etter hun byttet til Telenor for noen måneder siden har hun opplevd vesentlig dårlig dekning og samtalekvalitet. Telenor er og forblir Telehor. Jeg opplever faktisk dårligere telenor dekning all over enn netcom. Dette gjelder da Østlandet...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...