Gå til innhold

Titisener av Surface Mini skal ligge på lager


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I alle fall hadde det vært moro å se en mini.

Windows 8.1 på en Intel basert CPU presset sammen på enda mindre plass.

Det lukter taper lang vei!

Microsoft kommer helt sikkert med en Surface Pro (ikke mini) til med "Broadwell" CPU. Graver seg ytterligere lengre inn illusjonen om at Windows (i desktop utgave) skal kunne konkurrere mot øvrige aktører i "tablet"/pad markedet.

MS må komme ut med, og ha suksess med sin mobil variant (RT). Om ikke er de på skraphaugen.

Det er min spådom, men jeg har tatt feil før.

På PC og laptops er det dog ok.

Lenke til kommentar

I alle fall hadde det vært moro å se en mini.

Windows 8.1 på en Intel basert CPU presset sammen på enda mindre plass.

Det lukter taper lang vei!

Microsoft kommer helt sikkert med en Surface Pro (ikke mini) til med "Broadwell" CPU. Graver seg ytterligere lengre inn illusjonen om at Windows (i desktop utgave) skal kunne konkurrere mot øvrige aktører i "tablet"/pad markedet.

MS må komme ut med, og ha suksess med sin mobil variant (RT). Om ikke er de på skraphaugen.

Det er min spådom, men jeg har tatt feil før.

På PC og laptops er det dog ok.

 

Det er jo at disse brettene kommer med intel x86 cpu som er en av MS absolutt store fortrinn. Jeg skriver dette på en Venue Pro 11 og har en Surface pro liggene ved siden av. Er på seminar nå, og 90% av de som er her har en eller annen form for touch Device med X86 CPU og W8.

 

Siste gen. Atom er også genialt til sitt bruk. Den har sine svakheter sett opp mot Core iX, men også mange styrker. Og den er mer en sterk nok til å klare det meste av oppgaver man måtte tenke seg å bruke den til.

 

Disse enhetene konkurrerer ikke med vanlige tablets egentlig, men bærbare og for så vidt stasjonære maskiner. Men, i samme slengen vil de også kunne erstatte behovet for nettbrett i tillegg.

 

Har også RT-brett, og de fungerer også for så vidt kurant, men de har så klart store vs store syndromet som stadig blir bedre men fremdeles for mange er et problem. Gratis Office er imidlertid en fordel, og et RT brett kan for mange faktisk erstatte x86 maskinen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kewl, laptop-erstatteren finnes altså i egen "suvenir-utgave". ^_^

 

Spørs, det. I utgangspunktet er ikke en WinRT-basert Surface en laptop-erstatter, det er Win8.1-baserte Surface Pro som er dét. Men når det her er snakk om en versjon med x86, lurer jeg på om det kanskje den versjonen er en Surface Pro Mini likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...