Gå til innhold

Konkurranse: Helgekonkurransen er åpen: Vinn en kraftig SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Spørsmål 3? Hvordan skal man finne det da? Står ikke noe om det i testen av disken hvertfall...

 

Da må du lese enda grundigere ;)

Tror han sikter til måten spørsmålet er formulert. Hvis man ser på spørsmål 2, så er HW flinke til å spesifisere "ifølge spesifikasjonene". Dermed er det fort gjort (og ikke galt) å tenke at spørsmål 3 dermed tar utgangspunkt i selve testen de har utført, ettersom de ikke ender spørsmålet med samme tilleggsopplysning.

 

Ja, man finner svaret i testen, men HW kjørte kanskje litt raskt i svingene.

Lenke til kommentar

Er det ikke at oversælge den at kalde den "kraftig"?

 

For nok er den fin hurtig med sata3 og 525MB/s W, men mig forekommer 240Gb i underkanten i 2014. Medmindre det da er med brug af et andet medie til lagring af billeder+video med mere.

 

De første mindst 100Gb ryger lynhurtigt til W8, pagefile, hibernate, system restore, recovery partition...

 

(Har lige sat en 1Tb sdd i min TP Yoga, da den medfølgende 256Gb SSD var næsten fuld, hvoraf 130Gb user-data)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

på spørsmål 3 stemmer ikke noen av alternativene med det OCZ sier selv på sine sider, men stemmer med det som står i testen, så tror spørsmålene må ha vært lagd fra testen, og man har rundet av tallet litt når man skrev testen.

Lenke til kommentar

på spørsmål 3 stemmer ikke noen av alternativene med det OCZ sier selv på sine sider, men stemmer med det som står i testen, så tror spørsmålene må ha vært lagd fra testen, og man har rundet av tallet litt når man skrev testen.

Der er en fodnote på producentens hjemmeside der indikerer at de har lavet noget om med ny firmware, så det kan forklare forskellen, altså at oplysninger brugt i test/spørgsmål er målt med den gamle firmware.

3. Measured with Iometer 2010, 12 hour precondition to SNIA guidelines

Please Note: Current performance specs reflect update to latest firmware.

Endret av EskeRahn
Lenke til kommentar

overrasket over at ingen reagerer på spørsmål 2. man kan skrive 10GB på ca 30 sec med en god ssd. da tar det ca 5 min å skrive 100GB, og på 24T har man skrivd 28,8TB om man antar at den bare overskriver gammel data.

 

hva med å bygge spørsmålet opp på en slik måte at man forstår hva det egentlig prates om. GB daglig i garanti tiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

overrasket over at ingen reagerer på spørsmål 2. man kan skrive 10GB på ca 30 sec med en god ssd. da tar det ca 5 min å skrive 100GB, og på 24T har man skrivd 28,8TB om man antar at den bare overskriver gammel data.

 

hva med å bygge spørsmålet opp på en slik måte at man forstår hva det egentlig prates om. GB daglig i garanti tiden.

 

Jeg reagerte på akkuratt det samme, men tolket det også som at 10GB er hva en kan i gjennomsnitt overføre hver dag gjennom diskens forventet levetid/garanti . Mulig jeg tar helt feil og er helt på jordet, men jeg er på ingen måte datakyndig. Så skulle gjerne hatt en bedre forklaring på den jeg og :)

Lenke til kommentar

 

overrasket over at ingen reagerer på spørsmål 2. man kan skrive 10GB på ca 30 sec med en god ssd. da tar det ca 5 min å skrive 100GB, og på 24T har man skrivd 28,8TB om man antar at den bare overskriver gammel data.

 

hva med å bygge spørsmålet opp på en slik måte at man forstår hva det egentlig prates om. GB daglig i garanti tiden.

 

Jeg reagerte på akkuratt det samme, men tolket det også som at 10GB er hva en kan i gjennomsnitt overføre hver dag gjennom diskens forventet levetid/garanti . Mulig jeg tar helt feil og er helt på jordet, men jeg er på ingen måte datakyndig. Så skulle gjerne hatt en bedre forklaring på den jeg og :)

Du har nok skjønt det riktig. Her menes det mengden data som kan skrives ganger antall overskrivinger før disken begynner å merke tidens tann, fordelt på garantitiden, og ikke hvor mye kan skrives per dag basert på diskens skrivehastighet. Siden de aller fleste ikke vil skrive så store mengder, vil den nok klare mange år med praktisk bruk, så denne blir nok skiftet ut med større kapasitet og raskere skriv/les før den ryker pga antall overskrivninger overgås.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...