Gå til innhold

Slik er Nokias Android-mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke installere cyanogenmod på alle Androids, noen er låste for dette.

 

Dette ser ut til å bygge litt under min spekulasjon fra forrige uke om at Microsoft bygger opp om et bilde hvor forbrukerne i "emerging markets" skal se på Android som billigtelefoner, og en naturlig upgrade path er fra Android til Windows Phone.

 

Med de uttalelsene jeg har lest det siste døgnet virker det nesten som Microsoft er åpne om at dette er for å sementere at Android skal oppfattes som low-end.

 

Da er det lett å se på dette mer en anti-android kampanje enn et reelt troverdig produkt. Hvis de skal sementere Android som low-end, må disse produktene nødvendigvis også oppfattes som low-end og noe man skal ønske å oppgradere fra.

 

Til det virker prisen strengt tatt litt stiv - sammenlignet med dagens andre nyhet, Firefox-mobilen.

Lenke til kommentar

Ingen gplay+treg maskinvare = dømt til å mislykkes. Det er ingen grunn til å lansere dette i Norge, selv i Kina og andre billigland vil de nok slite med å få noe ut av disse telefonene.

 

Tror du skriver mye du egentlig ikke har peiling på her. Du kan ikke vurdere dette ut i fra våre synspunkt. Nokia har tradisjonelt solgt lassevis av mobiler i disse såkalte emerging markets, og dette inkluderer også ASHA serien som tidligere kjørte S40 OS'et.

Lenke til kommentar

Kan ikke installere cyanogenmod på alle Androids, noen er låste for dette.

 

Dette ser ut til å bygge litt under min spekulasjon fra forrige uke om at Microsoft bygger opp om et bilde hvor forbrukerne i "emerging markets" skal se på Android som billigtelefoner, og en naturlig upgrade path er fra Android til Windows Phone.

 

Med de uttalelsene jeg har lest det siste døgnet virker det nesten som Microsoft er åpne om at dette er for å sementere at Android skal oppfattes som low-end.

 

Da er det lett å se på dette mer en anti-android kampanje enn et reelt troverdig produkt. Hvis de skal sementere Android som low-end, må disse produktene nødvendigvis også oppfattes som low-end og noe man skal ønske å oppgradere fra.

 

Til det virker prisen strengt tatt litt stiv - sammenlignet med dagens andre nyhet, Firefox-mobilen.

 

Det er klart at MS i den grad at de bygger en brukeropplevelse på disse mobilene velger et design som står i tråd med opplevelsen de leverer ellers, være seg WP, XBOX eller Windows 8/RT. Det er lettere for en bruker å ta i bruk ting man kjenner seg igjen i.

 

Med det sakt så er ikke dette det samme som at man forsøker å bevist lage low end androidmobiler som skal oppleves som dårlige for at man skal oppgradere til WP senere. Og jeg kan i alle tilfeller ikke skjønne hvordan du klarer å overføre dette til en anti Android kampanje.

 

ASHA ble tidligere levert med S40 OS, og dette er bare en fortsettelse av denne modellserien med Android i stede for.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg skjønner ikke helt greia med X+, virker jo å være helt samme telefon.

For 10 dollar ekstra får man en pluss i navnet, et 4 GB minnekort med i pakken og 768 MB ram i stedet for 512 MB.

 

Ingen gplay+treg maskinvare = dømt til å mislykkes. Det er ingen grunn til å lansere dette i Norge, selv i Kina og andre billigland vil de nok slite med å få noe ut av disse telefonene.

Microsoft(/Nokia) lykkes nok i akkurat det de prøver på. Nemlig å få disse til å stilles ut til skrekk og gru i butikkene for latterliggjøre Android. Skulle noen være så dum å kjøpe disse vil de nok etter en tid advare alle venner og kjente mot Android og neppe kjøpe Android igjen med det første. Vi som som leser amobil.no skjønner selvsagt at det er handicappet maskinvare kombinert med handicappet programvare som er problemet, men det skjønner ikke nødvendigvis hvermansen. De av oss som leser litt mellom linjene skjønner at det bakenforliggende problemet er Microsoft(/Nokia) sin markedstaktikk.

 

PS. Som om ikke den fjernede Play-butikken er kjipt nok så er også kameraet omtrent det kjipeste på markedet med 3 Mp, VGA video og under 40% av normal sensorstørrelse for telefonkameraer. Microsoft(/Nokia) prøver hardt på alle fronter for å få Android til å virke for jævlig.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...