Gå til innhold

Test: SteelSeries Siberia Elite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overraskende bra review.

Glad for at dere påpekte hvordan hodetelefoner forsatt var et stykke foran de typiske "gaming headsettene". Som sakt i reviewen så er det enda ingen grunn mtp. lydkvalitet for å kjøpe noe annet en hodetelefoner, og når 10 år gamle DT770 forsatt går av med seieren så sier det vel noe.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Når det gjelder gaming headset, så er Astro et veldig bra valg. Jeg eier selv en a40, kjøpt i fjor (før det kom til Norge) og jeg angrer ikke en plass. Når dette skal byttes ut, er det a50 som kommer i hus.

 

Jeg har a40. Jeg var faktisk ikke så fornøyd på lydbildet. Når jeg leser alle kommentarene til folk om a40 så skjønner jeg ingenting. Bass = null på a40. Den orker jo ikke noe av det før den vrenger seg. Diskant er veldig klar og deilig. Mellomtone er hippsomhapp. Faktisk mer fornøyd med mitt G930 som jeg hadde før Astro. Er det prisen som gjør at man må si noe fint om det? Eller har jeg bare fått et helt på tryne eksemplar. Det kosta jo det hvite ut av øya, så det burde jo ha funket som man betaler.

Lenke til kommentar

snip...

Det er rett og slett på grunn av lyden ikke er så veldig bra.

Nå vet jeg ikke om du har noen erfaring fra bedre hodetelefoner, men tingen kan jo rett å slett være at at lyden ikke er noe særlig. At G930 høres bedre ut virker spesielt, muligens det er på grunn av litt dypere bass.

Lenke til kommentar

 

Når det gjelder gaming headset, så er Astro et veldig bra valg. Jeg eier selv en a40, kjøpt i fjor (før det kom til Norge) og jeg angrer ikke en plass. Når dette skal byttes ut, er det a50 som kommer i hus.

Jeg har a40. Jeg var faktisk ikke så fornøyd på lydbildet. Når jeg leser alle kommentarene til folk om a40 så skjønner jeg ingenting. Bass = null på a40. Den orker jo ikke noe av det før den vrenger seg. Diskant er veldig klar og deilig. Mellomtone er hippsomhapp. Faktisk mer fornøyd med mitt G930 som jeg hadde før Astro. Er det prisen som gjør at man må si noe fint om det? Eller har jeg bare fått et helt på tryne eksemplar. Det kosta jo det hvite ut av øya, så det burde jo ha funket som man betaler.

 

Jeg har ikke akkurat svømt i headset igjennom årene, men hvordan folk reviewer headsetene sine er vell egentlig smak og behag. De største problemene jeg har hatt med gaming headset tidligere (noe jeg ikke har hatt med a40) er desverre micen og smerte i ørene.

Lenke til kommentar

 

 

 

snip...
Det er rett og slett på grunn av lyden ikke er så veldig bra.

Nå vet jeg ikke om du har noen erfaring fra bedre hodetelefoner, men tingen kan jo rett å slett være at at lyden ikke er noe særlig. At G930 høres bedre ut virker spesielt, muligens det er på grunn av litt dypere bass.

Har ikke veldig mye erfaring fra headsett. AKG (80 talls studio headsett og V2 steelseries. Jeg bare syntes ikke prisen som man betaler for a40 forsvarer kvaliteten på lyden. Men bygg kvaliteten er jo der helt klart. Mulig jeg er litt for bass "whore".

Lenke til kommentar

 

 

 

 

snip...
Det er rett og slett på grunn av lyden ikke er så veldig bra.

Nå vet jeg ikke om du har noen erfaring fra bedre hodetelefoner, men tingen kan jo rett å slett være at at lyden ikke er noe særlig. At G930 høres bedre ut virker spesielt, muligens det er på grunn av litt dypere bass.

Har ikke veldig mye erfaring fra headsett. AKG (80 talls studio headsett og V2 steelseries. Jeg bare syntes ikke prisen som man betaler for a40 forsvarer kvaliteten på lyden. Men bygg kvaliteten er jo der helt klart. Mulig jeg er litt for bass "whore".

 

Er litt vanlig at gaming headset er litt døde på bass siden som en konsekvens at de ønsker å fremheve mids. Ofte kan for mye bass påvirke hvor mye av mids som kommer frem, og dette er de viktigste lydene hvis positional audio er noe man prioriterer, som for eksempel fot steg lyd. Er lengesiden jeg spilte fps så seriøst at jeg ikke ønsket bass. Idag er det bass heavy hodetelefoner med bass booster hver gang jeg går inn i BF4 for å si det sånn, lite som er mere moro enn en tanks som skyter i bakken ved siden av deg så hele hodet rister.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...