Gå til innhold

Test: SteelSeries Siberia Elite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville ikke gått for 80 ohm hvis det var snakk om videre bruk til mp3-spiller eller mobiltelefon (hvis noen skulle finne på og bruke headsettet til mer enn pc-bruk)

 

Har en Beyer Custom One-Pro som er på 16 ohm og er sinnsykt fornøyd med den. Lav ohm, som jeg kan bruke på nettbrettet uten og forstyrre fruen under dype kveldsstunder på soveværelset.

Har også utbyttbar 3.5 jack-kabel som er genial hvis man skulle få kabelbrudd. Får også tak i tilbehør til mic festa til kabelen, samt bassjustering noe som er unikt til akkurat dette headsettet. Vil si det er mer universalt og koster ikke skjorta heller :)!

 

http://www.komplett.no/beyerdynamic-custom-one-pro/764737

Lenke til kommentar

 

For den prisen, ville det ikke vært mye bedre å kjøpe Beyerdynamic DT 770 og fikse en mikrofon? Enten en Blue Snowball om en vil ha god lyd, eller en vanlig mikrofon?

http://i.imgur.com/e1gFghI.jpg

 

Den var jo bare PEN. Hvilken mikrofon er det som henger på der? Har DT 770 og strips... :D

Er mikrofonen fra ett "Creative Fatal1ty Gaming headset". Hele modifiseringsprosessen er beskrevet her: http://m.imgur.com/gallery/bKU4H
Lenke til kommentar

 

Nei det er det ikke. Hvis det er bra nok til studio bruk burde det vel være bra nok til gaming?

Jeg gamer ikke men har 2 stk DT770 pro til studio bruk.

 

Stusser litt over at det i tittel feltet står "kongen av lydhaugen" og samtidig i oppsummeringen står "Ganske brukbar lydkvalitet". Kongen av lydhaugen burdre vel ha bedre enn ganske brukbar lydkvalitet?

 

Dessuten tviler jeg på at et headset til 1400 kan være kongen på lydhaugen. Men mindre det er euro vi snakker om?

Endret av christdi
Lenke til kommentar

 

 

 

 

astro a50 :)

Synd den er trådløs. Er den omtrent lik som A40 ellers?

Hvorfor er det synd?

 

Alt som er trådløst er dårilgere, rett og slett :)

Utelukker også bruk av gode interne lydkort.

 

Du vet åpenbart ikke hva du prater om. Ikke som gamer, ihvertfall. Kanskje som noe annet.

 

Hva mener du er feil i det han sier, det er lov å argumentere imot han, istedet for å kun si at han har feil.

Nå vet ikke jeg om wireless har delay sånt alt hadde for 10 år siden, men hvis han har rett at Astro 50 uansett by-passer det interne lydkortet så har han muligens rett.

Lenke til kommentar

 

 

Alt som er trådløst er dårilgere, rett og slett :)

 

Utelukker også bruk av gode interne lydkort.

 

Du vet åpenbart ikke hva du prater om. Ikke som gamer, ihvertfall. Kanskje som noe annet.

 

Hva mener du er feil i det han sier, det er lov å argumentere imot han, istedet for å kun si at han har feil.

Nå vet ikke jeg om wireless har delay sånt alt hadde for 10 år siden, men hvis han har rett at Astro 50 uansett by-passer det interne lydkortet så har han muligens rett.

 

Å påstå at "alt som er trådløst er dårlig" er et argument det ikke fins hold i. Hvis han mener at det blir for store forsinkelser med trådløse headset og i tillegg synes at det er et minus at man ikke kan bruke interne lydkort, høres det mer ut som et standpunkt fra en audiofil enn en gamer. Og det var poenget mitt i det jeg skrev også. Det finnes sikkert et godt grunnlag i påstandene hans, men ikke fra en gamers perspektiv.

Endret av Sir Sanchez
Lenke til kommentar

Siden når ble et billigprodukt fra selveste Steelseries "kongen av lydhaugen"?

http://north-america.beyerdynamic.com/shop/hah/headphones-and-headsets/gaming/mmx-300.html er milevis foran det omtalte produktet, og ikke engang dette er "kongen av lydhaugen".

Kongen av lydhaugen er vel Stax SR-009 til cirka 4100 dollar? :p Etter det synes jeg Beyerdynamic DT 770 er et godt valg til 1300 kroner. Den har nå iallefall både detalj og sterk bass, som er en kombinasjon av det de fleste ønsker tror jeg. :green:

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

 

 

 

Alt som er trådløst er dårilgere, rett og slett :)

 

Utelukker også bruk av gode interne lydkort.

 

Du vet åpenbart ikke hva du prater om. Ikke som gamer, ihvertfall. Kanskje som noe annet.

 

Hva mener du er feil i det han sier, det er lov å argumentere imot han, istedet for å kun si at han har feil.

Nå vet ikke jeg om wireless har delay sånt alt hadde for 10 år siden, men hvis han har rett at Astro 50 uansett by-passer det interne lydkortet så har han muligens rett.

 

Å påstå at "alt som er trådløst er dårlig" er et argument det ikke fins hold i. Hvis han mener at det blir for store forsinkelser med trådløse headset og i tillegg synes at det er et minus at man ikke kan bruke interne lydkort, høres det mer ut som et standpunkt fra en audiofil enn en gamer. Og det var poenget mitt i det jeg skrev også. Det finnes sikkert et godt grunnlag i påstandene hans, men ikke fra en gamers perspektiv.

 

På hvilken måte er audiofiles perspektiv annerledes enn en gamer? Man skulle tro at begge hadde ønsket om best mulig lydkvalitet. Det er faktisk relativt viktig, ikke kun for gamers, og kunne utnytte sitt interne lydkort for best mulig lydkvalitet.

Lenke til kommentar

 

Ville ikke gått for 80 ohm hvis det var snakk om videre bruk til mp3-spiller eller mobiltelefon (hvis noen skulle finne på og bruke headsettet til mer enn pc-bruk)

 

 

Sant det, jeg burde sagt til film/spill/musikk på pc. Til mobilen er 80 ohm for tungt..

Endret av Rasjonellt
Lenke til kommentar

bruker astro a50 til gaming. det har tre innstillinger, film, spill, og siste modus med mer diskant for mer proff fpsspilling. til musikk bruker jeg bla grado rs1

Er det noen grunn til at du ikke bruker RS1 til gaming?

Hvis du har hodetelefoner til 7000-8000kr må du være ganske audio-head, hva fikk deg til å kjøpe et headset som Astro A50?

 

Tror nok Sennheiser pc 363D utkonkurrerer dette samt Astro og Qpad. Både lyd og mic er i en klasse over dette.

Tror faktisk ikke det er noen stor grunn til at 363D skal være mye bedre enn MMX300. Har ikke 363D samme drivere som HD518, HD558, HD598? Tror det kun kommer til smak og behag.

Lenke til kommentar

Hei! Føler meg så noob. Fant ut at man trenger Dolby digital live støtte for at Astro A40 faktisk skal virke med tos-link kabel. Har kjørt lyd igjennom USB fram til nå....HELT ny verden nå. Dette kaller jeg lyd! Håper noen andre også sjekker dette hvis de ikke er helt fornøyd med lyden til Astro Mixamp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...