Gå til innhold

Sniktitt: MetaWatch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har forløperen denne klokken, og til tross for at den var lovende, er det ikke en klokke jeg vil anbefale til noen.

Widget'ene til klokken er ikke særlig bra utviklet.

To eksempler jeg kan gi her, er at kalenderen maks kan dekke halve skjermen, og den siste widgeten som kom til klokken var en NFL widget som gav deg neste kamp og scoring på ditt favoritt-lag..

Jeg hadde planer om å bruke den aktivt, men så langt har jeg kun brukt den som en fancy klokke og en og annen gang for å se hvem som ringer.

Det skal også nevnes at den har en 4-5 dagers batteritid, men noe skjedde med mitt eksemplar, så den varte maks 11 etter siste oppladning..

 

Godt konsept, men elendig oppfølgning fra Metawatch har gjort denne klokken til en flopp i mine øyne.

Lenke til kommentar

.. og dere fortsetter å misbruke ordet smart. Denne klokka er ennå dummere enn de de fleste andre dere har feilaktig omtalt som smarte.

 

 

Sammenlignet med et kvartz-ur er den jo rasende intelligent. Smartklokke er en god beskrivelse. Klokker som er selvstående med gsm og jazz bom bø kalles vel telefonklokker, jeg kaller det idioti.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt om jeg er 100% enig med Simen1 når det gjelder hva man burde kunne kalle smartklokke, men hvis vi skal gå så langt som å overføre forskjellen mellom "feature phone" og "smart phone" til klokker, er vel selv de fleste "telefonklokker" dumme. Og det er langt opp fra hva de fleste smartklokkene kan gjøre i dag, til hva en feature phone med JAVA-apps kan gjøre.

Vi kan slappe definisjonen av noe og se på bruksområde.
Min kalkulatorklokke kunne for tjuefem år siden lagre kontaktinfo, regne, og lagre notater uten at den ble kalt smartklokke for det. Den var også langt slankere enn det du finner på dette markedet, og hadde noen års batteritid. Du har vanlige klokker med kompass, barometer, tidssoner, med mer, helt uten å kalles smartklokker. En smartklokke bør i alle fall framstå som smartere enn såpass.

Subjektivt synes jeg en smartklokke bør f.eks. kunne brukes til å lagre en beskjed eller info uten at man trenger være redd for at bluetooth-oppkoblingen mot en mobiltelefon skal feile. Men den bør også kunne kommunisere med andre enheter, og bør kunne gi notifikasjoner.

Og en klokke med skjermsparing i stedet for tidsanvisning er ingen smart klokke i min bok.

Forøvrig, og kun fordi jeg selv synes disse klokkene gjerne er i overkant tykke, tar jeg med at det engelske uttrykket "smart" kan også brukes om utseende :

smart
(...)
1.
(of a person) clean, tidy, and well dressed.

Etter den sistnevnte definisjonen heller jeg mot Prebble Steel, men den er heller ikke allverdens smart. Den viser klokken, i det minste. Jeg så en kar som jobbet med en Galaxy Gear på den ene hånden og et armbandsur på den andre.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...