Gå til innhold

Apples toppmodell stryker i antenne-test


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I et flatt land som Danmark, så burde man ikke klage så mye. Utfordringen til de norske operatørene er nok i en helt annen divisjon. På mange måter så kan man bli imponert over utbyggingstakt og prisnivå her hjemme.

 

Telenor skrev for en stund siden at nyere mobiler har kortere rekkevidde, men da får vi bare bygge bedre dekning.

 

Dette er å forholde seg til virkeligheten og kundene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har journalisten lest rapporten eller bare tatt en klipp&lim fra Computerworld.dk ? Tabellen viser at iPhone 5 ligger i bunnen på GSM 900 følsomhet, men at den også samtidig ligger blant de beste når det gjelder UMTS 900. Tilsvarende viser tabellen at de fleste telefonene (inkl iPhone 5) har mye bedre følsomhet på UMTS 2100 båndet.

 

En kan kanskje trekke den konklusjonen at dagens telefoner, både fra iPhone og andre, kanskje fokuserer på UMTS (3G) og ikke GSM (2G) ? Men på den annen side så krever jo dette "litt arbeid" fra journalisten.

 

Tabeller er morsomme ting.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

17dB mellom det å holde telefonen til øret og det å ha den liggende forran seg er det som overrasker meg mest. Det må jo bety at antennen er god, men at plasseringen gjør den dårlig.

At verstingene testet i 2013 er dårligere enn de fra 2012 må vel bety at antennefunksjonen ikke akkurat er det Nokia og Apple har mest fokus på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

kan ikke bruke 4g med min xperia v, for da detter alltid signalet ut på rommet mitt (bor visst i 3g/4g skille) :(

så da skjønner tlf ingenting og gir meg null dekning og må restartes -.-

 

Interessant teori, min V detter også periodisk ut på kontoret og ender opp med kun nødsamtaler.

Har nå prøvd å velge vekk 4G-støtte for å se om det blir forskjell.

Lenke til kommentar

 

 

kan ikke bruke 4g med min xperia v, for da detter alltid signalet ut på rommet mitt (bor visst i 3g/4g skille) :(

så da skjønner tlf ingenting og gir meg null dekning og må restartes -.-

Interessant teori, min V detter også periodisk ut på kontoret og ender opp med kun nødsamtaler.

Har nå prøvd å velge vekk 4G-støtte for å se om det blir forskjell.

Etter jeg skrudde av 4g har jeg ikke hatt noe problemer :)

Men er litt kjipt å ha en 4g tlf som ikke kan bruke 4g :p

Lenke til kommentar

Ikke unaturlig, med tanke på at det skal stadig flere antenner og støtte for stadig flere frekvensbånd inn i slike telefoner, mens dekningen blir bedre. For noen år siden var det stort med støtte for fire bånd, mens det finnes over 40 LTE bånd alene. Ennå er vi nok en generasjon unna en telefon som gir god støtte for 2G, 3G og 4G både i USA og Europa.

 

Men det er jo mulig å håpe på at dette blir bedre hvis det blir mer fokus på slike tester, og hvis racet om å støtte flest mulig frekvenser får en liten pause.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var en litt merksnodig overskrift i og med at iPhone 5S faktisk gjør det ganske så solid på både 3G og 4G / LTE, er jo ikke i nærheten av å stryke på 2 av 3 deler av testen og var vell ikke så katastrofalt dårlig på Edge / GSM når alt kom til alt heller. Betyr det at alle som er i nærheten av bunn på en av de tre kategoriene automatisk kvalifiserer til strykkarakter? Her burde vell uansett 3G nettet veie høyest i og med at det er vell dette nettet brorparten forholder seg til i 2013, straks 2014?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...