Gå til innhold

Spotify gjør musikk på mobilen gratis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For lite, for seint.

 

Spotify kjem nok for seint inn på markedet med reklamefinansiert radio stream til at dei klarer å ta andelar frå alle dei andre aktørane som tilbyr nøyaktig det samme.

 

Den store fordelen som Spotify har er at dei har mange registrerte brukere som både lager og deler spelelister, men dersom mobilversjonen ikkje klarer å dra nytte av dette brukernettverket så kjem dei til å tape for alle dei etablerte tjenestene som gjer akkurat det samme.

 

Den einaste grunnen eg kan sjå til å bytte over til Spotify er dersom Spotify appen blir vesentlig betre enn konkurrentane sine apper, men det skal nok mykje til så lenge dei tilbyr akkurat den samme tjenesta.

Lenke til kommentar

For lite, for seint.

[...]

Skeptisk til at markedet er like opplyst som du kanskje tror. Markedsføring er nøkkelen for de store massene, og det er ikke særlig mange andre aktører som er like store som Spotify på denne biten, hvertfall ikke i Norge. Av nysgjerrighet; hvilke alternativer mener du er bedre og vil forbli mer populære?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skeptisk til at markedet er like opplyst som du kanskje tror. Markedsføring er nøkkelen for de store massene, og det er ikke særlig mange andre aktører som er like store som Spotify på denne biten, hvertfall ikke i Norge. Av nysgjerrighet; hvilke alternativer mener du er bedre og vil forbli mer populære?

 

Kva som er populært er eg litt usikker på, men det finnes fleire gode apper for å streame sjangerbasert musikk. Av dei mest brukte er vell Tuneln og Sky.fm.

Om spotify klarer å løyse oppgåva på ein betre måte stiller eg meg tvilsom til, men du har nok rett i at det store fleirtallet kanskje vil sjå kun på merkenavnet dersom det blir reklamert nok for tjenesta.

Lenke til kommentar

 

 

Skeptisk til at markedet er like opplyst som du kanskje tror. Markedsføring er nøkkelen for de store massene, og det er ikke særlig mange andre aktører som er like store som Spotify på denne biten, hvertfall ikke i Norge. Av nysgjerrighet; hvilke alternativer mener du er bedre og vil forbli mer populære?

Kva som er populært er eg litt usikker på, men det finnes fleire gode apper for å streame sjangerbasert musikk. Av dei mest brukte er vell Tuneln og Sky.fm.

Om spotify klarer å løyse oppgåva på ein betre måte stiller eg meg tvilsom til, men du har nok rett i at det store fleirtallet kanskje vil sjå kun på merkenavnet dersom det blir reklamert nok for tjenesta.

Det behøver ikke være enten eller... bruker både Spotify og TuneIn...

Lenke til kommentar

Da jeg var ung var eneste tilgang på musikk CD-album til 200 kronner pr. stk. Hvem i all verden gidder å høre på reklame for å slippe å betale 99 kroner for ubegrenset tilgang til musikk?

 

Den gang kopierte vi CD-er fra hverandre i stor stil :wee:

 

Resten er jeg dog enig i. Å frivillig velge grusom reklame for å spare 99,- kroner er bare trist...

Lenke til kommentar

 

Den gang kopierte vi CD-er fra hverandre i stor stil :wee:

 

Resten er jeg dog enig i. Å frivillig velge grusom reklame for å spare 99,- kroner er bare trist...

 

Joda, jeg var med på det jeg også, men det faktisk ganske lang tid før CD-R ble såpass rimelig at det var verdt det. Er tross alt ikke mer enn 20 år siden du måtte ut med 40 000,- for en CD-brenner og CD-R kosta rundt 200,- pr. plate.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...