Gå til innhold

Test: Så mye raskere er nye Samsung Galaxy S4 4G+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er ikke single-core tallene med i testen? De er vell tross alt de mest relevante tallene da de reflekterer 99% av bruken til folk flest? Og det var ikke mye til GPU-tall heller?

 

Hvor er "single-core" applikasjoner mest relevant? Jeg vil tro de apps som krever mer kraft vil bruke 2 eller flere cores.

Lenke til kommentar

Hvor er "single-core" applikasjoner mest relevant? Jeg vil tro de apps som krever mer kraft vil bruke 2 eller flere cores.

 

Fordi brorparten av samtlige mobilapplikasjoner du finner via Google Play Store osv bare klarer å utnytte en enkelt tråd på en effektiv måte? Det er kun et fåtall som klarer å utnytte to tråder effektivt og nesten ingen som klarer å utnytte flere enn dette på noen oppegående måte.

 

Så da er det vell mer interessant å se hvor mye raskere telefonen er ved det folk flest faktisk bruker til daglig kontra det fåtallet av tyngre applikasjoner som faktisk er optimalisert for flere tråder?

 

 

Som det også nevnes så trikser jo Samsung med tallene her og etter det Anandtech har erfart så kan man / må man sløyfe alt fra 5 til hele 20% av tallene i forskjellige benchmarks for å faktisk få reflektert hva som er den reelle ytelsen du som eier vil kunne få ut av produktet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg legger merke til at prossessorkraften har økt, men det samme batteriet sitter i den. Hvordan har denne kraftøkningen påvirket batteritiden? For meg er batteritid et viktig moment og trolig for en del andre også.

Lenke til kommentar

Jeg legger merke til at prossessorkraften har økt, men det samme batteriet sitter i den. Hvordan har denne kraftøkningen påvirket batteritiden? For meg er batteritid et viktig moment og trolig for en del andre også.

 

Ved maksimal belastning har nok batteritiden gått ned, mens ved vanlig bruk kan man forvente bedre batteritid. Snapdragon 800 har generelt vist seg å gi ganske bra strømeffektivitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel samme maskinvaren. Altså snapdragon 800 i både Sony Z1 og S4+ Så jeg forstår ikke helt hvorfor ytelsen i Geekbench er så mye lavere enn de f.eks Z1

Slik er det stort sett alltid med android benchmarks, produsentene har selv mulighet til å gjøre en god del endringer i programvaren og optimalisere for ytelsestester, som f. eks. her:

 

http://www.anandtech.com/show/7384/state-of-cheating-in-android-benchmarks

 

Det kan for eksempel hende at S4 kjører på gammel software hvor ikke geekbench 3 ligger i listen over benchmarks ennå...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...