Gå til innhold

– Samsung Galaxy S5 kan få 64-bit


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud, holder det ikke med full HD skjermer på 5"? Er jo ikke standard med full hd på 15" bærbare og nettbrett engang. Syns det var litt vel drøyt når Full HD ble vanlig på toppmodellene, men detta blir jo på grensa til latterlig... Hvis det er sant da

 

Nei det holder ikke. At 15" bærbare ikke har minimum full HD som standard er en SKANDALE! Det handler ikke bare om skarphet i skjermen ,men også hvor mye man får plass til på skrivebordet.

Se forskjellen på en ipad med og uten retina skjerm. Så skjønner du hvorfor det IKKE er latterlig å kjøre enorme oppløsninger på små skjermer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her kan det nok ligge mer enn super-super-skarpe småskjermer bak. Med 64-bits, 4+ GB minne og 2560x1440 oppløsning, er vi i arbeidsstasjon-land. Mobilenhetene kan koples med eksterne monitorer og f.eks. bluetooth-periferienheter, og fungere som et universalredskap.

 

Hvis utviklinga som vi ser mellom fjorårets og årets Nexus 7 og Galaxy Note-modeller fortsetter, vil vi meget snart ha helt adekvat hardware. Tenk padfone-konseptet med løsere kopling mellom telefonen og displayenheten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Veldig spennende med 64 bits prosessor, veldig lite spennende med høyere oppløsning. Fiks heller lysstyrken og fargegjengivelsen på amoled.

 

Enig !

 

1080p holder for så små skjermer. På nettbrett trengs derimot langt høyere oppløsning. Det er for eksempel STOR foskjell på iPad med og uten retinaskjerm. Jeg anser 4K som et godt mål for nettbrettprodusentene.

Lenke til kommentar

Samsung har vel gått ut offisielt og sagt at deres neste telefon vil være 64-bit. Det betyr at Galaxy F som kommer denne eller neste måned, vil være 64-bit. Og da blir saka glad, fordi den skal være i metall, av et eller annet slag.

Er ganske skeptisk til konklusjonen din, jeg tolket uttalelsen om 64 bit til å gjelde neste generasjon toppmodeller, de lanserer jo nye telefoner hele tiden. jeg er ikke overbevist om at galaxy F havner i kategorien toppmodell og om den blir neste generasjon. Dessuten sier alle sidene jeg fant at galaxy F kommer neste år.

Lenke til kommentar

"Herregud, må vel holde med 4 gb ram på pc"

 

Dette stopper aldri. Og takk for det. Man kan tenke at det er nok, men vi vil le av de tankene om 5 år. Husker jeg kjøpte den første iPhone og tenkte at bedre blir det ikke. Idag fremstår den som ekstremt treng, selv uten noen apper installert. Men en gang syntes jeg altså dette var superraskt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er ganske skeptisk til konklusjonen din, jeg tolket uttalelsen om 64 bit til å gjelde neste generasjon toppmodeller, de lanserer jo nye telefoner hele tiden. jeg er ikke overbevist om at galaxy F havner i kategorien toppmodell og om den blir neste generasjon. Dessuten sier alle sidene jeg fant at galaxy F kommer neste år.

Beklager, min feil, jeg blandet dato fra F og Round. Det sies nå at F skal bli en premium modell, priset høyere enn Note. Samsung har vel ikke akkurat til vane å disse ned specs på så dyre telefoner, se feks på Galaxy Mega 6.3 som ikke har fult så gode specs, og ligger på i underkant av 3000 kroner i skrivende stund.

Så hvis det er neste toppmodell, er det allikevel Galaxy F som sannsynligvis er den første Samsungtelefon en som kommer med 64-bit.

Lenke til kommentar

Er det kun oppløsning og CPU som alle tenker på? Er det ikke på tide å fokusere litt på batterilevetiden?

 

Du må huske at man skal gjennom evolusjonen, som bærbare og stasjonære datamaskinen har vært gjennom.

 

Deretter vil nok ytelse vs belastning/batteri få økende fokus. Det finnes jo uansett løsninger for de som behøver mer juice. Selv har jeg en 10AH batteribank jeg har med på tur. Det finnes dessuten muligheter for større innebygde pakker i mange mobiler. Det er ikke noe problem å få mobiler som tåler 10 timers heftig bruk, eller mange dagers standby dersom man prioriterer stort batteri.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...