Gå til innhold

MEGAs nye tjeneste får Dropbox til å blekne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om du er bekymret for personvernet i skyen kan BitTorrent Synk være noe for deg:

Her lagres filene dine kun på dine maskiner, og med knallhard kryptering

 

Synes denne er litt drøy da sist jeg sjekket var BitTorrent Sync fremdeles properitært og dermed ikke til å stole på.

Endret av fenele
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Med tanke på hvordan Microsoft er bestevenn med NSA, og hvordan Microsoft lar NSA fare igjennom alle brukerdata uten begreningser, ...nei takk. Da bruker jeg heller en europeisk (helst norsk) skytjeneste. Hvis vi brukere ikke begynner snart å velge bort amerikanske tjenester og ikke tar avstand fra USAs overvåkningstyranni med konkrete handlinger, så vil ting ikke forandre seg til det bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Tror Dropbox gjesper vel og lenge når de leser om den tjenesten der. Det er ikke lagring/pris som gjør Dropbox nyttig, men det faktum at det er integrert i hver sabla lille dings med internettilkobling.

Lenke til kommentar

Tror Dropbox gjesper vel og lenge når de leser om den tjenesten der. Det er ikke lagring/pris som gjør Dropbox nyttig, men det faktum at det er integrert i hver sabla lille dings med internettilkobling.

Dette er nok et vesentlig punkt for min del hvertfall.. Jeg har dropbox på alt av enheter, og det er derfor jeg bruker det som jeg gjør. Det at Dropbox også har blitt en defacto standard for alt av aktivitet rundt skolen, bildedeling dokumentdeling etc. gjør at det blir vanskelig å bytte til en "ukjent" tilbyder.. selv har jeg 56GB gratis lagringsplass

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Dette er nok et vesentlig punkt for min del hvertfall.. Jeg har dropbox på alt av enheter, og det er derfor jeg bruker det som jeg gjør. Det at Dropbox også har blitt en defacto standard for alt av aktivitet rundt skolen, bildedeling dokumentdeling etc. gjør at det blir vanskelig å bytte til en "ukjent" tilbyder.. selv har jeg 56GB gratis lagringsplass

 

Jeg har 156 totalt nå, da jeg fikk 50GB nylig pga mobilen, men også betaler for 100. Dropbox styrer egentlig alt for min del, både på PC, Android, og iOS. Det er ikke mer som skal til enn at én eneste app jeg bruker støtter Dropbox men ikke tjeneste X før tjeneste X blir fullstendig uaktuell. MTP at Google Drive er LANGT unna å ha samme utbredelse som Dropbox etter å ha vært på markedet en stund og samtidig er et Google produkt, har jeg heller liten tro på at enda en nykommer skal være noe tess på det området.

Lenke til kommentar

En ting man også bør vurdere er hvor trygt det er å lagre data i skyen. Dropbox har et relativt godt rykte på seg, mens Mega er ganske ny i gamet i forhold, og er startet opp av en tidligere piratkonge.

Jeg liker hva han Mega kan tilby men jeg føler ikke at jeg kan stole helt på Kim Dotcom med mine private nakenbilder og passordlister.

Lenke til kommentar

En ting man også bør vurdere er hvor trygt det er å lagre data i skyen. Dropbox har et relativt godt rykte på seg, mens Mega er ganske ny i gamet i forhold, og er startet opp av en tidligere piratkonge.

Jeg liker hva han Mega kan tilby men jeg føler ikke at jeg kan stole helt på Kim Dotcom med mine private nakenbilder og passordlister.

Hvor har du det at Dropbox har et relativt godt rykte på seg fra? Alle burde ha fått med seg at alle amerikanske IT-selskaper gir NSA direkte tilgang til sine servere, inkludert Dropbox. Og hvor har du at Kim Dotcom er en "piratkonge" fra? Han er hverken dømt for eller har drevet piratsider.

 

Og til slutt: Lagrer du virkelig passordlister i cleartext? Oh wow.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Personlig bruker jeg Jotta Ubegrenset, og er veldig fornøyd med dem. De har vel tidligere også blitt fastslått å være den kjappeste av de fleste (megasync ikke testet) , og det kan jeg bekrefte at er merkbart.

 

Til syvende og sist er ikke 50 GB nok til å ta backup av alle tingene mine, så da må jeg alikevel betale for en tjeneste, så da ser jeg få grunner til å ikke velge jotta.

Lenke til kommentar

Med tanke på hvordan Microsoft er bestevenn med NSA, og hvordan Microsoft lar NSA fare igjennom alle brukerdata uten begreningser, ...nei takk. Da bruker jeg heller en europeisk (helst norsk) skytjeneste. Hvis vi brukere ikke begynner snart å velge bort amerikanske tjenester og ikke tar avstand fra USAs overvåkningstyranni med konkrete handlinger, så vil ting ikke forandre seg til det bedre.

 

ja, ikkje glem at mega eller kim og NSA er bestevenner som er sommerpicnic i USA

 

/sarcasme

 

ikkje glem at det er bare raskere på windows platform...ikkje at dei går hånd i hånd som er 2 helt andre ting

 

om du bryr deg om avlytting så er skytjeneste generelt ikkje beste alternativet uansett

Lenke til kommentar

Personlig bruker jeg Jotta Ubegrenset, og er veldig fornøyd med dem. De har vel tidligere også blitt fastslått å være den kjappeste av de fleste (megasync ikke testet) , og det kan jeg bekrefte at er merkbart.

 

Til syvende og sist er ikke 50 GB nok til å ta backup av alle tingene mine, så da må jeg alikevel betale for en tjeneste, så da ser jeg få grunner til å ikke velge jotta.

 

Mener å huske at serverne også står plassert i Oslo, nærmere bestemt nydalen?

Lenke til kommentar

 

Om du er bekymret for personvernet i skyen kan BitTorrent Synk være noe for deg:

Her lagres filene dine kun på dine maskiner, og med knallhard kryptering

Synes denne er litt drøy da sist jeg sjekket var BitTorrent Sync fremdeles properitært og dermed ikke til å stole på.

Om du er bekymret for personvernet i skyen kjøper du deg en harddisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om du er bekymret for personvernet i skyen kjøper du deg en harddisk.

For det første er ikke BitTorrent Sync en vanlig cloud-tjeneste men et program som syncer filer fra client <-> client. Og for det andre hadde det ikke skadet med en cloud-tjeneste som ikke går inn for å snoke i dine filer. Mega er nok beste valg blant de properitære tilbyderne nå men som du sier er det ikke værre enn å kjøpe en HDD og evt sette opp OwnCloud selv.

Lenke til kommentar

For det første er ikke BitTorrent Sync en vanlig cloud-tjeneste men et program som syncer filer fra client <-> client. Og for det andre hadde det ikke skadet med en cloud-tjeneste som ikke går inn for å snoke i dine filer. Mega er nok beste valg blant de properitære tilbyderne nå men som du sier er det ikke værre enn å kjøpe en HDD og evt sette opp OwnCloud selv.

Akkuratt det jeg har gjort.. :) Og det beste av alt er at det er enkelt og billig.

Brukte en gammel 2.5" sata 500 GB e hadde liggende med Raspberry PI aog BT Sync for ARM, and vips din egen "server" for din egen cloud!

Lenke til kommentar

Med tanke på hvordan Microsoft er bestevenn med NSA, og hvordan Microsoft lar NSA fare igjennom alle brukerdata uten begreningser, ...nei takk. Da bruker jeg heller en europeisk (helst norsk) skytjeneste. Hvis vi brukere ikke begynner snart å velge bort amerikanske tjenester og ikke tar avstand fra USAs overvåkningstyranni med konkrete handlinger, så vil ting ikke forandre seg til det bedre.

 

Er vel akkurat derfor en velger MEGA? Kim Dotcom er nok mye mere å stole på en dropbox

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...