Gå til innhold

Skal lære lærere å lære ungdom å programmere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"lære lærer å lære".

Virkelig? Er ikke språkkunnskap et kriterie for journalistisk arbeid lenger? Og dette skal dere ha betalt for å la folk lese? Neh, etter "Ekstra" ble lansert er jeg nesten aldri innom sidene lenger. Har en følelse av at det går nedover heretter, uansett hvordan man trikser med tallene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

"lære lærer å lære".

 

Virkelig? Er ikke språkkunnskap et kriterie for journalistisk arbeid lenger? Og dette skal dere ha betalt for å la folk lese? Neh, etter "Ekstra" ble lansert er jeg nesten aldri innom sidene lenger. Har en følelse av at det går nedover heretter, uansett hvordan man trikser med tallene.

 

Er så enig med det du sier!

Hw.no har blitt søppel nå i det siste, tjene penger på slik måte som de gjør er bare å bli kvalm av.

 

Går heller innom itavisen en gang oftere nå en hw.no....

 

Håper hw.no kan bli som før! Ta det til dere ja! :)

Lenke til kommentar

Trenger ikke lære unger å kode det kan de med en gang du gir dem det rette verktøyet. Problemet er at dagens operativsystemer ikke inviterer til å eksperimentere selv...Skal man lage noe for windows bruker man en evighet med bare å lage brukergrensesnitt i steden for å lage det man egentlig vil lage. Og ja det finnes IDE-er som fikser dette men de er ikke i rekkevidde for ungdommer og småbarn.

Lenke til kommentar

Trenger ikke lære unger å kode det kan de med en gang du gir dem det rette verktøyet. Problemet er at dagens operativsystemer ikke inviterer til å eksperimentere selv...Skal man lage noe for windows bruker man en evighet med bare å lage brukergrensesnitt i steden for å lage det man egentlig vil lage. Og ja det finnes IDE-er som fikser dette men de er ikke i rekkevidde for ungdommer og småbarn.

 

Visual Studio Express er gratis, både for Visual Basic, C# og C++. Det følger også med kompilatorer for disse språkene med Windows som jeg regner med er det du tenkte på når du snakket om at det tar lang tid å lage grensesnitt.

Lenke til kommentar

Hehe, når setningen "Mange mener dessuten at programmering er direkte utviklende på intellektet og vil hjelpe elevene til å mestre andre fag bedre" inkluderte en link, trodde jeg den ville henvise til psykologiske studier gjort på sammenhengen mellom koding og intelligens (eller noe lignende). I stedet er det link til en side med alle mulige forskjellige folk med varierende grad av autoritet på temaet. Jeg tviler ikke på at påstanden er sann, eller at folk som Ballmer, Newell og Gates vet hva de snakker om, men hvem er alle disse andre?

 

Ser av en eller annen grunn ikke for meg at "will.i.am", "Snoop dog", Ashton Kutcher, Enrique Iglesias osv. sitter hjemme og koder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...