Gå til innhold

Tips: Nå kan du spore Android-mobilen din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det bare for en som har "lånt telefonen" å gå inn på "Enhetadminstratorer" og skru av denne funksjonen. Helt ubrukelig når noen har stjålet telefonen.

Her forutsetter du at den som har "lånt" telefonen har tilgang til den.

Om eier har tatt seg bryet med å aktivere denne tjenesten, burde h*n også ta seg bryet med å sikre den.

Lenke til kommentar

Jeg har Google Apps konto, og det fungerer greit for min del.

 

Nei, se der du. Det tok faen ikke lang tid.

Nå har jeg fått tilgang jeg også.

Det tror jeg må være den raskeste endringen jeg kan huske å ha sett i slike situasjoner :D

Endelig kan jeg bekrefte at tab-en min fortsatt befinner seg hjemme :p

Lenke til kommentar

Savna mulighet til å aktivere GPS på enheten, jeg har den alltid deaktivert når jeg ikke bruker den for å spare strøm..

 

Dessverre ikke tilgjengelig for oss med Google Apps-konto: https://plus.google....s/Y7AiPDMGTHjNå finnes det jo heldigvis hauger av alternativer, men fortsatt litt irriterende.

 

Funker helt fint for meg med min Google Apps-konto.. :)

Endret av Wraith
Lenke til kommentar

Uhm, hva med oss som har 2-step login?Lite hjelp i å gå inn på linken der og logge seg inn, når den ber om sikkerhetskode fra mobilappen...........

 

Jeg mener.. sannsynligheten for at man sitter hjemme og befinner seg på PC-en som allerede er logget inn på Google er jo liten.

 

Somregel er man kanskje i utlandet eller på en festival hvor den har blitt stjålet og da bruker en kompis sin mobil for å lokalisere den.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

I utgangspunktet er dette en for dårlig tjeneste. Avast har løst dette skikkelig, og med reell sikkerhet.

 

For mange er ikke sporing det viktigste, men innholdet og brukernavn og passord på avveie.

Savner bl.a:

-SMS kommandoer for å fjernslette mistet telefon fra godkjent telefon

-Sletting og overskriving av minnekort (hvor bilder osv ligger)

-Blokkering av tilbakestillingsmuligheter, også både software og hardware

-Disabling av microusb port

-Disabling av telefontilgang

-Blokkering av bytte av minnekort

osv osv

 

Er også skeptisk til at man skal bruke google kontoen til dette. Hacker noen seg inn og skaffer seg brukernavn og passsord, får de automatisk tilgang til å slette tlf. Dette burde vært separate tjenester.

 

Og er ikke tlf selv satt opp mot google slik at man kan disable tjenesten før eieren kommer seg på nett og får aktivert den?

 

Sikkert bedre enn ingenting, men skal man ha noe som duger er det kun avast som gjelder.

Lenke til kommentar

Vil den ha støtte for ren GPS sporing, sånn som politiet gjør når de sporer ved hjelp av telefonmaster?

 

Litt usikker på hva du egentlig spør om her?

Det første du nevner er jo det motsatte av eksempelet du nevner?

Uansett så tror jeg nok den sporer ved hjelp av alt som er aktivert, men telefonen din være tilkoblet nett, slik at forespørselen om hvor den befinner seg kommer frem til den, samt at informasjonen kan sendes i retur.

Det er nok til gjengjeld slik at forespørselen ligger i kø og venter på at den får kontakt med nett om telefonen f.eks. er av eller utenfor dekning akkurat når du spør.

Endret av MentalMoose
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Canardo har skjønt problemet. Man skaper en løsning som kun fungerer hvis den som tar telefonen slipper eieren til, og selv om tlf slettes så vil minnekortet med nakenbildene fortsatt være urørt.

Lenke til kommentar

Jeg mener.. sannsynligheten for at man sitter hjemme og befinner seg på PC-en som allerede er logget inn på Google er jo liten.

 

Somregel er man kanskje i utlandet eller på en festival hvor den har blitt stjålet og da bruker en kompis sin mobil for å lokalisere den.

 

Du vet du kan skrive ut engangskoder right? I tillegg kan man legge til et alternativt nummer for å få tilsendt/ringt kode.

Endret av fenele
Lenke til kommentar

Sitat:

Når det er gjort, må du gi Android Device Manager tillatelse til å fjernlokalisere telefonen. Det gjør du ved å gå inn på Innstillinger -> Sikkerhet -> Enhetsadministratorer. På skjermbildet som dukker opp har du en oversikt over hvem som kan fjernadministrere telefonen. Kryss av at Android Device Manager skal få de nødvendige tillatelsene.

 

Så med andre ord: Stjeler noen telefonen min, så er dette oppskriften på hvordan de kan fjerne denne løsningen?

Lenke til kommentar

Prøvde å sette opp for dama, men hun har Android 4.1 og da fungerer ringing, men ikke posisjon.

 

Forøvrig litt krøkkete at mobildata eller wifi må være tilgjengelig for at den skal sende posisjon. Når jeg er ute, så er som regel disse av :( Det problemet forsvinner vel når mobildata får større kvoter til lav pris.

 

Men det burde absolutt utvides med posisjon via SMS. Da er man hverfall sikker på at man kan lokalisere til batteriet er utladet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...