Gå til innhold

Skal bygge nytt datasenter i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1: Hva med en overskrift som forklarer litt mer? Feks. "Evry bygger nytt datasenter i Fet"2: Fet er vel for så vidt ikke "utenfor Oslo" (https://maps.google.no/maps?hl=no&tab=il) Dersom Fet er "utenfor" Oslo, så kan man også påstå at Tana er "utenfor Oslo"...

 

Fet er rett utenfor oslo jo. Hvis du mener oslo sentrum så skjønner jeg folk reagerer. Men oslo grensa er nok ikke mer en snaue 10 minutter unna fet!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fet er rett utenfor oslo jo. Hvis du mener oslo sentrum så skjønner jeg folk reagerer. Men oslo grensa er nok ikke mer en snaue 10 minutter unna fet!!

Du kan jo også påstå at siden Oslo tar med seg bærum og drammen, så er begge de "Oslo", men hvorfor heter det fortsatt bærum og drammen, og ikke kun Oslo i så fall?

Jeg bor i Lillestrøm, og det kan jeg si meg halvveis enig i er "utenfor Oslo" men fortsatt ikke 100% enig i det heller...

Lenke til kommentar

Fet er rett utenfor oslo jo. Hvis du mener oslo sentrum så skjønner jeg folk reagerer. Men oslo grensa er nok ikke mer en snaue 10 minutter unna fet!!

Akkurat det er nok å ta i. 20-25 minutters kjøring tar deg til "Velkommen til Oslo"- skiltet ved Elkjøp Megastore på Lørenskog. (Eller hva det står på det).

Bor ikke lengre en ca. 5 minutter unna stedet hvor senteret skal bygges, så blir spennende dette :)

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Men faen.. Drit i å sentralisert alt! Her er en fin sjanse til å utnytte ting på sørlandet og i nordnorge. Oppgrader og få landet opp å gå for flere muligheter mens dere først er i gang!!!

Neitakk. Nært bedriftene som skal bruke det, stor mengde tekniske profesjonelle, nært eksisterende fibersamband og nært nasjonal og internasjonale knytepunkt for internett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Står det ikke tusenvis av kvadratmetre ledig på den storstilte satsingen IT Fornebu? Hadde vel blitt mer benyttet, om datasentre ble lagt i nærhet av de lokaler som brukes av de som skal bruke datasentrene, og vice versa? Merkelig at to ting som egentlig hører sammen, blir plassert såpass langt fra hverandre. På en annen side ser vi jo hvor strålende Fornebu har utviklet seg til å bli. Det var jo planer der også om bygging av et av verdens mest avanserte datasentre, men når interessen for etablering blant IT firmaene på Fornebu uteble, så forsvant den tanken. Er nå tanken om å gjøre det motsatte, å bygge datasenter først for så å bygge kontorlokaliteter for firmaene i etterkant? Da hadde de jo sluppet billigere unna ved å bygge der alt annet ligger fiks ferdig på nabotomta..

 

Pengene sitter løst i bransjen, konstanterer jeg.

Lenke til kommentar

Men faen.. Drit i å sentralisert alt! Her er en fin sjanse til å utnytte ting på sørlandet og i nordnorge. Oppgrader og få landet opp å gå for flere muligheter mens dere først er i gang!!!

Er det et privat AS sitt ansvar å få "landet opp å gå"?
  • Liker 4
Lenke til kommentar

1: Hva med en overskrift som forklarer litt mer? Feks. "Evry bygger nytt datasenter i Fet"2: Fet er vel for så vidt ikke "utenfor Oslo" (https://maps.google.no/maps?hl=no&tab=il) Dersom Fet er "utenfor" Oslo, så kan man også påstå at Tana er "utenfor Oslo"...

 

Bor man på Grorud eller i området nordøst i oslo er man ikke lange veien unna Fet med bil. Grorud og omegn er også Oslo.

Lenke til kommentar

Men faen.. Drit i å sentralisert alt! Her er en fin sjanse til å utnytte ting på sørlandet og i nordnorge. Oppgrader og få landet opp å gå for flere muligheter mens dere først er i gang!!!

 

Det ville nok være vanskelig å skaffe mange nok kvalifiserte arbeidere til et såpass stort anlegg utenfor de større byene.

Lenke til kommentar

Hvis man ikke er særlig kjent så er jo "utenfor Oslo" en grei nok beskrivelse, Fet er ikke verdens navle og jeg tror mange ikke aner hvor det ligger (jeg måtte selv sjekke kartet for å se).

 

Man må være klar over at mange ikke har deilig på avstander

hvis man kan sammenline det med byer her nord som virkelig har lange avstander så snaker man om nabolaget selv om det er en times kjøretur eller flere mil unna

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Man må være klar over at mange ikke har deilig på avstander

hvis man kan sammenline det med byer her nord som virkelig har lange avstander så snaker man om nabolaget selv om det er en times kjøretur eller flere mil unna

Vær så snill, bruk stavekontroll før du poster. Jeg forstår ikke hva du prøver å mene.
Lenke til kommentar

Det bruker jeg hele tiden

Da må du ordlegge deg annerledes. Hva er det jeg skal sammenligne med byer i nord? At man ser på en annen måte på avstander? Uansett så er Fet "utenfor" Oslo, men klart at ordet "utenfor" har forskjellig betydning avhengig av hvem som leser det.
Lenke til kommentar

Da må du ordlegge deg annerledes. Hva er det jeg skal sammenligne med byer i nord? At man ser på en annen måte på avstander? Uansett så er Fet "utenfor" Oslo, men klart at ordet "utenfor" har forskjellig betydning avhengig av hvem som leser det.

 

Poenget var at man ikke tåler lange avstanden i områdene rundt Oslo før man kaller det for astronomiske avstander mens man andre steder i landet nærmest må godta at fler mil unna er nabolaget

altså begrepet "langt" har en helt annen betydning utenfor Oslo en i Oslo

 

Det er jo forsatt mange som tror at man kan kjøre mellom Bodø og Tromsø og så tilbake på god under en dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...