Gå til innhold

Nettkriminalitet skal straffes hardere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Elsker når sånt blir satt på så høye hold som EU. Det har de egentlig ingen ting med å drive å bestemme. De er ikke en regjering for europeiske land.

 

Nå er det ikke det at jeg har noe til overs for at vi skal slå ut strømmen for tusenvis av folk fordi det er gøy å hacke, men dette får som alltid feil ringvirkninger. Hva med meg, som laster ned diverse verktøy for å sjekke sikkerhet på min egen arbeidsplass? Joda, jeg kommer garantert til å få kripos på døra med; "Åh, vi så du lasta ned backtrack fra torrent! Så vi vet du dermed har gjort noe kriminelt, og vi har derfor overvåket deg. I overvåkningen fant vi ut at du også driver med (noe annet ulovlig) og dermed straffer vi deg for det!".

 

EU. <3

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Elsker når sånt blir satt på så høye hold som EU. Det har de egentlig ingen ting med å drive å bestemme. De er ikke en regjering for europeiske land.Nå er det ikke det at jeg har noe til overs for at vi skal slå ut strømmen for tusenvis av folk fordi det er gøy å hacke, men dette får som alltid feil ringvirkninger. Hva med meg, som laster ned diverse verktøy for å sjekke sikkerhet på min egen arbeidsplass? Joda, jeg kommer garantert til å få kripos på døra med; "Åh, vi så du lasta ned backtrack fra torrent! Så vi vet du dermed har gjort noe kriminelt, og vi har derfor overvåket deg. I overvåkningen fant vi ut at du også driver med (noe annet ulovlig) og dermed straffer vi deg for det!".EU. <3

 

Ganske sikker på at du må bli anmeldt for datainnbrudd for at det skal få noen betydning for deg. Firmaer ansetter jo folk for å bryte seg inn hos dem hele tiden, for å teste/forbedre sikkerheten.

Lenke til kommentar

Om det ikke eksisterer riktig service som vil levere hva oss folk vil ha, så er det ikke noe rart at de få av oss som da improviserer en løsning som er bedre på alle måter, kommer til å få masse popularitet.

De griske gamle idiotene kan heller utarbeide en skikkelig plattform isteden for å late som at alt er vår feil! Drittsekk-oppførsel.

Lenke til kommentar

Huh? Skal de straffe USA da? De driver jo massiv ulovlig overvåkning og datainnbrudd mot hele verden. Selv har Obama og det hvite hus erklært at slike handlinger er for krigshandlinger å regne. Så de har med andre ord, i følge egen definisjon, gått til krig mot hele verden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Produksjon av programvare"? Hva menes med dette?

Det lurer jeg litt på også, kan man bli straffet for å ha laget programmer som tester sikkerhet fordi de også brukes til ulovlige ting? Eller er det snakk om reell skadevare?

 

Det her virket ikke så galt, får jeg leste artiklen så forvente jeg noe mer av den "Alle som laster ned skal bløøø.... blø penger" :p

 

Dessverre var det ikke alle som leste lenger enn overskriften...

WOW hvorfor prøver de å stoppe oss, magen kommer til å laste ner like vel :)

BRA. _MER_ STRAFF!!

 

Kanskje det blir mer populært med LAN igjen hvor man deler ting? :)

Om det ikke eksisterer riktig service som vil levere hva oss folk vil ha, så er det ikke noe rart at de få av oss som da improviserer en løsning som er bedre på alle måter, kommer til å få masse popularitet.

De griske gamle idiotene kan heller utarbeide en skikkelig plattform isteden for å late som at alt er vår feil! Drittsekk-oppførsel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I følge HW.no skal alle som driver med utvikling/produksjon og salg av programvare straffes hardt for denne typen kriminell virksomhet. Har en følelse av at det mangler noen ord i artikkelen :p

 

Hei!

Har rettet i artikkelen nå. Det er så klart de som produserer og selger programvare som tillater ulovelig avlytting som skal straffes :)

 

/Anders

  • Liker 3
Lenke til kommentar

''Også i USA jobber de for å få bukt med datakriminaliteten. Over dammen utarbeider de blant annet et forslag som skal la dem straffe land de kan spore datainnbrudd fra. Spionasje fra utenlandske myndigheter og private aktører har vært et problem lenge, spesielt fra land som Kina, Russland og Iran.''Erhm, trodde det var USA selv som drev med det meste av slik overvåkning/spionasje? Er dem bare cocky nå og tror dem ikke vil bli tatt eller gjelder ikke denne regelen dem?M'uricah!

 

Joda, men USA er jo som kjent "the special child". Reglene gjelder kun for alle andre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Også i USA jobber de for å få bukt med datakriminaliteten. Over dammen utarbeider de blant annet et forslag som skal la dem straffe land de kan spore datainnbrudd fra. Spionasje fra utenlandske myndigheter og private aktører har vært et problem lenge, spesielt fra land som Kina, Russland og Iran."

 

Altså, om dette stemmer, skal USA straffe seg selv for å spionere og "bryte" seg inn i andre lands myndigheters datasystemer.

 

Hvorfor kan ikke dette stemme?!

Lenke til kommentar

Det lurer jeg litt på også, kan man bli straffet for å ha laget programmer som tester sikkerhet fordi de også brukes til ulovlige ting? Eller er det snakk om reell skadevare?

 

 

 

Dessverre var det ikke alle som leste lenger enn overskriften...

Uff, æsj da... lese hele artiklen, da kan man ikke syte over nye piratlover og klage over tilbud o.l.....

:p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...