Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bremseproblem, Audi A6


Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi A6 2003 Avant. I det siste har jeg merket at venstre bremseklosse bak har hengt seg på enkelte ganger. Det virker som tilfeldig om den henger på eller ikke. Når den henger på så er det varmt å lukter svidd.

 

Handbrekket har også plutselig blitt veldig slappt.

 

Såvidt jeg vet er handbrekkfunksjonen en del av kalipteren, med en slags selvstrammemekanisme. Kan det være denne det er noe feil med? At bremeklossene ikke gå tilbake?

 

Andre ideer?

 

Jeg har time på verksted neste Torsdag, men er redd det tar fyr baki dær snart :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanlig at disse calipperne henger seg på og går i lås. Til slutt kan det bli metall mot metall og da kommer ulydene. Det tar nok ikke fyr, men det kan bli veldig høye temperaturer, så kjør korte turer til du får fikset dette.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Jeg har forsket litt på dette nå, og det er garantert bremseklossene som ikke går tilbake etter bruk av handbrekk på venstre side bak.

 

Jeg bruker aldri håndbrekk til parkering, kun når jeg går ut av bilen mens den står på tomgang. Det er bare synd at det skjer hver dag når jeg skal på jobb, for jeg må ut av bilen ved hovedporten og vise ID.

 

Jeg føler på meg at bytte av kalipter er dyre saker.

Endret av xibriz
Lenke til kommentar

Parkeringsbrems er en brems som normalt kun benyttes når kjøretøyet ikke er i bruk. Parkeringsbrems benyttes normalt for å sikre at et kjøretøy ikke kan flytte på seg når man har parkert det. F.eks. i bratte bakker, o.l. Parkeringsbrems er normalt implementert ved at bakhjulene på kjøretøyet låses.

Den mest vanlige parkeringsbremsen er håndbrekket, en håndbrems, som normalt sitter mellom forsetene i en bil

Helt enig med quoten, og helt uenig med deg, Snylter.

 

Hadde jeg ikek brukt håndbrekket på bilen min, så hadde jeg ødelagt parkeringslåsen i girkassa for en måned siden, og jeg fikk bilen for to måneder siden. Så viktig er håndbrekket på plasser som ikke er like flatt som Danmark...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig med quoten, og helt uenig med deg, Snylter.

 

Hadde jeg ikek brukt håndbrekket på bilen min, så hadde jeg ødelagt parkeringslåsen i girkassa for en måned siden, og jeg fikk bilen for to måneder siden. Så viktig er håndbrekket på plasser som ikke er like flatt som Danmark...

 

Hvordan i all verden trekker du slike konklusjoner?

Jeg parkerer bilen min i bakker jeg ikke kom meg opp en gang med min andre bil, da kun med bruk av Park-posisjonen på giret.

(Jada, min andre bil er elendig hva gjelder fremkommelighet og har gjentatte ganger blitt stående på sommerføre....)

Lenke til kommentar

Det har vært både Volvoer og tyskere, så kos deg du. Bare å google litt.

 

Men så er du den mest påståelige personen på forumet, og opptil flere ganger har du tatt feil, så du får bare kose deg med 10.000 i reperasjon på girkassa di om noen år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har jo hatt omtrent kun automatbiler de siste 15 årene..

De har lagt bak seg en halv million km eller så, og jeg har aldri vært borti den typen problemer.

 

At det gjelder både Volvo og tyskere er i tilfelle ikke overraskende.. Vi snakker da om Volvo, BMW og Audi vil jeg tro :)

De bruker jo de samme kassene..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...