Gå til innhold

penger fra nav som student i ferien


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er for tiden student og har derfor ikke all verden med penger. Nå som sommeren har nærmet seg har jeg søkt på endel sommerjobber uten hell så langt. Siste utbetaling fra lånekassen er utbetalt og jeg regner alikevel med å måtte betale husleie i sommer. Nå vil jeg selvfølgelig prøve å ordne jobb, men hvis jeg ikke finner noe har jeg rett på penger fra nav el? Hadde jobb ifjor fra mars til august og tjente vel rundt 100000, var i militæret så får ikke feriepenger ..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm jeg var ferdig med min tjeneste i mars i fjor så det er desverre mer en 12 måneder siden, men perioden etter dette var jeg i jobb frem til studiene mine startet. Kan også legge til at jeg har fagbrev gruppe L elektro, men desverre mangler jeg det årlige FSE kurset som er et krav, samtidig har jeg ingen erfaring i praksis utenfor lærlingsperioden. Jeg jobbet også på industribedrift og mine erfaringer fra vanlige hus/kontor innstalasjoner er ikke store. Derfor har jeg valgt å søke mer på jobber som ikke krever noe særlig utdanning, lagerjobber, butikkjobber osv.

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Hei, jeg er for tiden student og har derfor ikke all verden med penger. Nå som sommeren har nærmet seg har jeg søkt på endel sommerjobber uten hell så langt. Siste utbetaling fra lånekassen er utbetalt og jeg regner alikevel med å måtte betale husleie i sommer. Nå vil jeg selvfølgelig prøve å ordne jobb, men hvis jeg ikke finner noe har jeg rett på penger fra nav el? Hadde jobb ifjor fra mars til august og tjente vel rundt 100000, var i militæret så får ikke feriepenger ..

Er du folkeregistrert i samme by som du studerer?

Lenke til kommentar

Hovedvilkårene for å få dagpenger er at du

- har fått redusert arbeidstiden din med minst 50 prosent