Gå til innhold

I skyggen av Mario og Zelda


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God episode! Merker forøvrig at det er best å bare være enig om å være uenig, ettersom jeg personlig synes det stikk motsatte om feks Donkey Kong Country, Donkey Kong 64, Banjo Kazooie, tilogmed den eneste levelen du Are, liker, er den eneste jeg ikke liker ;) Nuts&Bolts ble jo naturligvis for meg en stor skuffelse fordi jeg elsket de to forrige spillene og hadde forhåpninger om noe liknende... Kombiner det slaget i trynet med faktum at det virket klin umulig å skifte språk i spillet slik at jeg måtte utholde norsk språk i spillet. Om spillet egentlig er bra i seg selv ble for meg totalt urelevant, jeg følte meg rett og slett "rævkjørt av Rareware" :/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

God episode! Merker forøvrig at det er best å bare være enig om å være uenig, ettersom jeg personlig synes det stikk motsatte om feks Donkey Kong Country, Donkey Kong 64, Banjo Kazooie, tilogmed den eneste levelen du Are, liker, er den eneste jeg ikke liker ;) Nuts&Bolts ble jo naturligvis for meg en stor skuffelse fordi jeg elsket de to forrige spillene og hadde forhåpninger om noe liknende... Kombiner det slaget i trynet med faktum at det virket klin umulig å skifte språk i spillet slik at jeg måtte utholde norsk språk i spillet. Om spillet egentlig er bra i seg selv ble for meg totalt urelevant, jeg følte meg rett og slett "rævkjørt av Rareware" :/

 

Hæ, måtte du spille på norsk? Det var underlig. Er du sikker på at det ikke hadde hjulpet å endre land i Xbox-innstillingene?

Lenke til kommentar

Hæ, måtte du spille på norsk? Det var underlig. Er du sikker på at det ikke hadde hjulpet å endre land i Xbox-innstillingene?

 

Mener å ha hørt dette i ettertid, ja;) Spilte det uansett hos en venn fordi jeg ikke har en 360 selv. Uansett håpløst å ikke ha dette i valgeti spillene:/

 

 

Lenke til kommentar

Første gang jeg har blitt sint av å høre på en retrocrew-podcast(ikke nødvendigvis negativt). Trist at dere hater på Banjo-Kazooie serien. Å påstå at "Nuts and Bolts" er det beste spillet i serien er en fornærmelse mot de to originale spillene.Spillet er en trist skygge av hva Banjo-Kazooie en gang var. Det har null og niks av humoren og platformelementene og banedesignet er helt forferdelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Første gang jeg har blitt sint av å høre på en retrocrew-podcast(ikke nødvendigvis negativt). Trist at dere hater på Banjo-Kazooie serien. Å påstå at "Nuts and Bolts" er det beste spillet i serien er en fornærmelse mot de to originale spillene.Spillet er en trist skygge av hva Banjo-Kazooie en gang var. Det har null og niks av humoren og platformelementene og banedesignet er helt forferdelig.

 

Du trenger ikke bli sint, heldigvis er folk uenige om ting av og til, ting blir bare mer spennende av det :)

 

Jeg har alltid vært en forkjemper for at Nuts & Bolts skal få den anerkjennelsen det fortjener og mener bestemt det er et fantastisk, kjempekreativt spill. Men er enig at det er veldig annerledes fra de to forrige (som er mer Mario 64-aktige)

Lenke til kommentar

Snes emulatore har kunne vist alle spillene i HD i mange år. I tillegg til å kunne velge 1080p oppløsning kan man bruke "Output Image Processing" som gjevner ut pixler til å bli mer som rette linjer. Hjelper til å holde spillene spillbare enda på HDTV enda så mange år etter maskinen gikk ut fra markedet. Savner mine gode gamle SNES.

 

Personlig så har jeg alltids likt Donkey Kong Country mye bedre enn Super Mario. Grafikken til DKC spillene er jo på toppen av det SNES kan klare med bruk av sprites basert på modeller som er rendered på PC. Sammenlignet så var grafikken til Super Mario ganske ass iforhold.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke bli sint, heldigvis er folk uenige om ting av og til, ting blir bare mer spennende av det :)

 

Jeg har alltid vært en forkjemper for at Nuts & Bolts skal få den anerkjennelsen det fortjener og mener bestemt det er et fantastisk, kjempekreativt spill. Men er enig at det er veldig annerledes fra de to forrige (som er mer Mario 64-aktige)

 

Mente nok mer provosert enn sint :)

 

Jeg kan se at byggemodusen i Nuts & Bolts tilfører spillet et stort kreativt potensiale, men i et Banjo-Kazooie spill passer den rett og slett ikke inn. Kall meg konservativ, men jeg synes serien burde holdt seg til platformelementene fra Nintendo 64 æraen.

 

Noe som forøvrig var artig med Nuts & Bolts, som dere ikke nevnte i podkasten, er stop & swap funskjonen. Stop and Swap ble opprinnelig planlagt som en funksjon til Banjo-Kazooie og Banjo Tooie til Nintendo 64.

Den skulle fungert slik at spilleren kunne låse opp visse bonuser på tvers av de to spillene. Måten dette ble gjort på var å sette i den ene kassetten starte spillet, og så skru av maskinen. Du hadde da ti sekunder på å bytte spill før informasjonen forsvant fra minnet. Funksjonen ble naturlig nok kuttet da maskinvareendringer førte til at bytteintervallet på ti sekunder ble redusert til ett sekund.

 

I Nuts & Bolts er Stop & Swap funksjonen implementert som bonuskasser i spillet. Disse kan kun låses opp hvis du har du har versjonene av Banjo-Kazooie/Tooie som er utgitt på Xbox live.

Endret av TEvang
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg digge Waluigi, synst at han er ein morosam karakter, veit ikkje kvifor, men han er da. Han treng ikkje eit eget spel, men Wario kan godt få eit Wario Land spel me NSMB stil "Co-op" med Waluigi så andrespelaren sin figur. Håper og at han er spelbar i dei neste Smash og Mario Kart.

 

Mach rider og F-zero kan godt få nye spel og.

Lenke til kommentar

Folk må meine det dei vil, men eg har ikkje heilt sansen for kategoriske prinsipprytterar: "Eg likar ikkje Rare." :) -Minner meg om bror min, som ikkje høyrer på tysk musikk berre fordi det er tysk musikk (merkeleg prinsipp), uavhengig av kvalitet. Håplaust å diskutere musikk med han, om eg har oppdaga eit tysk kongeband.

-Sjølv om DK64 var ein solid nedtur etter Banjo Kazooie, så var det likevel eit godt spel. God underhaldning, og ein 4er på terningen - iallefall etter mi meining.

I mine auge er ikkje Nuts & Bolts det beste spelet i serien, men for all del, det er eit BRA spel. Banjo Tooie var ikkje like bra som 1ern, men eg huskar likevel at det var konge i si tid, når eg kjøpte det nytt. Jepp, podcast-gutar, eg og spelte dei når N64 var hipt ;) Spelte gjennom Banjo Kazooie/Tooie på Xbox-Live når dei blei relansert der, og hadde det like morosamt! Fantastiske spel. Donkey Kong-spela også, sjølv om eg set Mario høgare. Kirby har òg fleire feite spel!

(Når vi er inne på feite spel, var det nokon som spelte herlege Mr. Gimmick på NES?).

Endret av bjarozz
Lenke til kommentar

Folk må meine det dei vil, men eg har ikkje heilt sansen for kategoriske prinsipprytterar: "Eg likar ikkje Rare." :)

 

For å forsvare Are litt på podkasten her, han liker Goldeneye 64 og Perfect Dark, så det er helst plattformspillene til Rare han ikke liker.

 

Grunnen til at JEG elsker Banjo Kazooie Nuts & Bolts er fordi det har helt fantastisk kreativ gameplay som jeg aldri har sett maken til - og jeg er bombesikker på at det kunne blitt en hit hvis det ikke het "Banjo Kazooie"

Lenke til kommentar

Tror ikke dere nevnte "Do a barrel roll!" fra Lylat Wars :0

 

Og så til det mer alvorlige..

 

Hvordan kan dere IKKE like Banjo-Kazzoie serien? Den var jo dødsgøy! Den fikk masse bra anmeldelser også!

Mistenker at noen har blitt angrepet av bjørn når de var yngre...

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...