Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i Markedsføring og ledelse 2 - våren 2013 (skriftlig)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har innspill?

 

Hadde gjennomgang med faglærer etter at vi fikk forberedelsesheftet. Han nevnte følgende punker som viktige for eksamen:

- vekststrategier (ekspansjonsmatrisen, målgrupper) s. 31 "Markedsføring og ledelse 2 - cappelen

- markedsmix/5 p'er

- swot analyse

- interne arbeidsbetingelser

- eksterne arbeidsbetingelser (f.eks marked, klima, trender)

Lenke til kommentar

Forberedelsen understreker markedet og fokus på det. Det er viktig å sette seg inn i hvordan markedet for turister i Norge fungerer - her kommer vel også pris inn selv om det ikke er nevnt i oppgaven. Det er litt vanskelig å diskutere turisme i Norge uten å nevne noe om at vi ligger langt over pris iforhold til Øst-Europa for eksempel. VG har lagt ut en artikkel om turismen i Norge som læreren vår trakk ut som svært relevant.

 

I denne oppgaven tror jeg det vil bli nyttig å tenke nyskapende - være litt kreativ å bruke ting som er typisk norsk i markedsføringen men på en ny måte. Man må tenke litt utenfor boksen. I tillegg er det viktig å tenke etisk og bærekraftig. Kortreist mat, å bruke det lokale på en god måte. Nasjonalromantikken er også et godt virkemiddel å trekke inn spesielt når det kommer til kommunikasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske vi fikk en firma vi kunne jobbet ut i fra :( uansett så skal jeg sette meg ned å jobbe nå. Jeg tenkte å se på caset om DNT ung, Naturopplevningar AS og Hurtigruta som er oppgaver jeg har jobba med tidligere.

Deretter får jeg se hvor det leder meg.

@#hasjtag hadde mange bra ting å ta utganspunkt i. Læreren vår var for opptatt av å snakke om hvor godt han liker å sitte i regnet med fire laks ved sin side..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...