Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Faren min er psykopat!


Skillica

Anbefalte innlegg

Faren min er psykopat!!

 

Dette er bare et eksemel.. Det er veldig mange flere hendelser enn kun dette.

 

Jeg skulle ta et glass med biola fordi jeg hadde vondt i magen (diare), men han sier hele tiden bare at han sliter med helsen, og derfor er det han sin biola.. Da klikker han og kommer og kvæler meg i halsen, og skriker til meg. Han skal alltid skrike, til alle oss i familien.. Jeg ble forbanna da, og tok jeg han litt tilbake i halsen. Da klikka han helt, og begynte slå meg og sånn og prøvde å få meg ned i bakken da..

 

Jeg er så syykt lei av dette!!

 

Han skal ALLTID legge skylda på andre. Ingenting skal liksom være hans feil..

Jeg sier til han at han er en psykopat, og trenger hjelp.. Men da, så får jeg bare høre dette samme tilbake..

 

Jeg skjønner søren ikke hva han feiler..

 

Det er ofte det nesten koker over for meg, og jeg har så skikkelig lyst til å gi han en på tryne, men det er vell ikke verdt det..

 

Han er sjarmerende blant andre folk, men på hjemmefronten er han verdens største asshole.

 

 

Hva skal jeg gjøre??

Jeg kunne ha hatt et bedre liv uten han!!

 

Jeg har et fint liv, og gode venner.. men faren min skal alltid tråkke meg ned i driten hans..

Han får meg bare deprimert..

Endret av Skillica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Du er ihvertfall ikke en pingle ettersom du tør å svare han og ta igjen. Hvorfor kaster ikke moren din han ut eller er det han som eier hjemmet? Dersom foreldrene dine er skilt så kan du sikkert flytte til moren din. Om det skulle vise seg å være vanskelig så kan du jo kontakte barnevernet.

Lenke til kommentar

Du er ihvertfall ikke en pingle ettersom du tør å svare han og ta igjen. Hvorfor kaster ikke moren din han ut eller er det han som eier hjemmet? Dersom foreldrene dine er skilt så kan du sikkert flytte til moren din. Om det skulle vise seg å være vanskelig så kan du jo kontakte barnevernet.

 

Han sier bare hele tiden at det er HANS hus..

Mor og far er ikke skilt. Men far skaper veldig mye elendighet for oss alle. Og det blir mange tunge perioder.

+ Jeg er 16 år

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Nå ser jeg at du er i en knipe dersom faren din eier sikkert alt og moren din eventuelt ikke har økonomi til å flytte ut. Dermed sitter dere fast. Det er moren din som er nøkkelen her, få henne til å kaste han ut dersom det er mulig eller flytt ut sammen med henne dersom det er mulig. Ellers må hun kontakte NAV for å få trygd og kommunalbolig i det skjulte for å deretter flytte ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det som er viktig her er å få faren din AVSATT som forelder ved at han mister foreldreretten og omsorgen. Barnevernet er en fin ting her.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Trenger ikke å flytte til en annen by, det holder å flytte til en leilighet i samme by, men som er under din mors kontroll.

 

Å slutte fred med din far og reparere familiebåndene mellom far og øvrige familiemedlemmer (mor og søsken) er nok urealistisk.

Lenke til kommentar

Har du søsken? Isåfall blir de behandlet på samme måte?

 

Vet akkurat hvordan du har det. Råder deg til å kontakte barnevernet, istedenfor å ende opp med å angre senere. Enten det eller sosiallæren på skolen. Ihvertfall noen.Byrden blir tung å bære etterhvert, og kommer med stor sannsynlighet til å påvirke helsen din etterhvert.

 

Du får mindre rettigheter til bosted, livsopphold etc. om du ikke har vært innenfor barnevernet før fylte 18 år. PPT-tjenesten på skolen din, er også et alternativ. Igjennom de får du godkjent borteboerstipend.

Lenke til kommentar

Prat med moren din. Det er egentlig hennes ansvar at du og dine søsken har det bra. Men hun klarer ikke å ta det ansvaret.

 

Det blir tyngre og tyngre å leve slik over lengre tid. Snakker av erfaring. Kontakt barnevernet, og vær den ansvarlige ovenfor deg og dine søsken. Kan garantere deg på at du kommer til å angre, om du ikke gjør noe med det før du fyller 18. Du ivaretar ikke bare dine rettigheter, men også dine søskens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gå til barnevernet. Bor du i oslo så er det politi og barnevern vegg i vegg på grønland, så da kan du gå til barnevernet og så anmelde din far etter det. Jeg vet ikke helt hva som vil skje i din situasjon, det spørs på hva du selv ønsker.

 

Det å flyttes til en annen by er heller ikke verdens ende. Det kan ofte være godt å komme bort fra familie og all stresset som følger med. Moren din er ikke uskyldig i dette heller, hun kan umulig unngå å se hvordan barna blir behandlet. Dette handler ikke om bare deg selv heller, det hjelper MASSE bare å sette barnevernets lys på faren din, og kan gjøre så han tøyler seg mer ovenfor deg og dine søsken. Barnevernet kan også tilby en rekke andre alternativer enn fraflytning, f.eks at faren din blir tvunget til å søke hjelp hos psykolog og at dere samlet går til terapi for å prøve å fikse familiebåndet.

 

Du kan klare dette!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...