Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

smelting av linser


Anbefalte innlegg

Hører artikler om folk som har blitt permanent blind pga, for lenge og for nært flammer, men hvor stor sannsynlighet er det? Hva er det første man skal gjøre?

 

Er det ok å ta seg en røyk selvom man har på seg kontaktlinser?

Er det ok å grille når man har linser, lage vanlig mat eller?

 

Hva er det mest vanlige tingene vi glemmer som kan gjøre oss blinde pga. smelting? Anonym poster: 933fb647d995d70a1ed71ef0cfccc410

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt linser i 15 år, og jeg griller og brenner bål akkurat som om andre mennesker. Jeg røyker ikke, men det er av helt andre årsaker.

Det du har hørt kan du egentlig bare drite i... Hvis linsene skal smelte på øyet ditt, da har du brent deg kraftig på nesa også, for å si det sånn...

Lenke til kommentar

Hm. Jeg har også hørt litt i det blå og uti der at slikt kan være skummelt, men samtidig .. sto få meter fra et hus i full fyr her om dagen, det var en voldsom strålevarme og det kjentes som huden i ansiktet skulle sprekke og skli av. Sto der så lenge jeg klarte, inntil det ble for vondt. Linsene tenkte jeg ikke på, og merka ikke noe seinere heller ..

Så, min tanke er at det nok må en del varme til. Altså typen der du faktisk får brannsår i ansiktet. Røyking og grilling bør nok gå greit ja..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...