Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Hei

 

Min Sony Vaio VPCEB3Z1E har i det siste vært utsatt for uhell.. iløpet av 3 siste måneder har jeg sølt mye vann 2 ganger på pcen...... Første gang gikk helt fint ettersom pcen var av i sekken sammen med vannflaske. Neste gangen var pcen på, og jeg skumplet bort i et stort glass vann. Skrudde av pcen kjapt, tok ut batteri og fikk tørket den.

 

Pcen fungerer helt fint pr. dags dato, aldri fått feilmeldinger eller noe slikt, men den er konstant varm.. noen som kan hjelpe meg? Har rensket pcen skånsomt for støv.

 

Etter en kjølig natt er selve maskinen kjølig. Sekundet jeg slår den på kommer det varm luft ut... den blir aldri grusomt varm, men nok til at jeg må løfte hendene iblant og ikke minst må jeg høre på en vifte som spinner sinnsykt fort konstant :hm:

 

Jeg har fremdeles garanti, men har byttet ut HDD til SDD, kan alltids bytte tilbake. Tenker også det at hvis de ser jeg har sølt vann på noen måte ender jeg kun opp med kostnader og ingen fikset pc.

 

Tips?? :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å rense systemet med luft-på-boks, selv om du allerede har fjernet støv. Mest sannsynligvis er det noe som har blitt ødelagt pga. vannet. For å trekke fuktigheten ut av PC-en kan du legge den i en pose sammen med ukokt ris i noen dager, dog det kan være litt risky hvis risen skulle ende opp inni PC-en.

Lenke til kommentar

Etter flere uker siden siste uhell tror jeg pcen er tom for fuktighet, så problemet må vel ligge et annet sted?

 

Jeg har lest litt at det å bytte kjølepasta hjelper mye, men pcen min er trossalt bare litt over 1 år gammel, kan det tenkes at pastaen er blitt dårlig av kontakt med vann? har veldig lite kunnskap på området.

 

Det med støvfjernningen, ble gjort med luft-på-boks og fikk bort det meste for en måned siden.

Lenke til kommentar

Kjøp en notebook cooler. Koster noen få hundrelapper og hjelper utrolig mye på temperaturen. Bærbare PC-er har en tendens til å bli slitt etter noen års bruk, og problemet du beskriver er helt normalt. Det skyldes støv og dårlige vifter.

 

Anbefaler Cooler Master X3/X2/U3/U2 (avhengig av størrelsen på PC-en).

Lenke til kommentar

Prøv dette:

 

På Engelsk:

Trykk på batteri ikonet nederst til høyre -> More power options -> Change plan settings ->

Change advanced power settings -> Processor power management -Maximum processor state ->

Endre "On battery" til 50% og "Plugged In" til 90%

 

På Norsk:

Trykk på batteri ikonet nederst til høyre -> Flere strømalternativer -> Endre planinstillinger ->

Endre avanserte strøminnstillinger -> Strømstyring for prosessor -> Høyeste prosessortilstand ->

Endre "On battery" til 50% og "Plugged In" til 90%

 

Jeg har hatt flere laptoper som blir ekstremt varme når jeg kjører 100%,

og etter jeg setter ned til 90% har jeg aldri hatt noe problem med dette.

Du vil ikke tro hvor mye mindre varm laptopen blir!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...