Gå til innhold

Test: LG Optimus G E975


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet mer om prisstrategien til LG? Jeg har hørt at innkjøpspris på HTC sine mobiler er ganske høy, og at produksjonskostnadene derfor er relativt høye? Er LG sine lavere? (Et par kr på byggekvalitet hvertfall) Eller er det rett og slett et resultat av økonomisk teori og profittmaksimering? Lavere pris, flere kunder, eller et annet segment? Synes dette er spennende av LG!

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dritfett! :p

Har selv en Optimus 2X fra LG (2-3 år gammel nå?)

Oppdateringen ble utsatt lenge, svært lenge... Så etter et par år kom den, og ble installert. Funka helt fett, og de ekstreme lagg og henge-seg-opp-problemene ble borte.

MEN SÅ FOLKENS, i stedet for å klage på LG sine sene oppdateringer, hvorfor ikke bare installere andre ROMs fra Modaco?

Gjorde mobilen min überrask, og jeg har INGEN higen etter å kjøpe ny telefon. I det hele tatt :)

 

Lenke til kommentar

Negativ: Ingenting spesielt? Virkelig?

 

Hva med LG sin holdning "Kjøp mobilen og ikke forvent oppdateringer, ever!"

 

Her er det gamle sure oppstøt fra gammelt av. Jeg har hatt LG P880, den toppmodellen før denne modellen, og de har kommet med flere oppdateringer enn min samsung note gjorde. De oppgraderinger P880 har levert på det halvåret jeg har hatt telefonen står ikke tilbake for hva samsung leverte. Dessuten har ikke LG et tungt front end som Touchwiz, og programvaren fra LG er lett og enkel å bruke.

 

Når det er sagt så tror jeg ikke jeg kommer til å kjøpe G fordi kameraet ser ut til å være like udugelig som på P880. Jeg er fotoentusiast, og tar mye bilder og helst med speilrefleks. Dog ser jeg at Samsung 4, iPhone 5 og Sony Z tar gode bilder for de øyeblikk hvor jeg ikke har annet til rådighet. Min erfaring med P880 er at LG ligger langt bak, og ingenting tyder på at G er bedre og raskere klart til shoot. Jeg har lest at G fortsatt har dette konstante autofokus gående og som irriterer veldig. Tror ellers at dette er en veldig bra telefon.

Lenke til kommentar

Sikkert en god telefon for prisen, men røverkjøp i forhold til Xperia Z? Den har mindre skjerm, den er tykkere, tyngre, har ikke utvidbart minne, svakere batteri, og er heller ikke vanntett. Jeg betaler i hvert fall gladelig differansen...

 

Edit: å ja, jeg glemte dårligere skjerm også...

Lenke til kommentar

"Vi ønsker oss et større batteri", skriver Amobil.

 

Hæ? Jeg som trodde man ønsket at batterier skal være minst mulig? Mobilen blir vel tykkere med større batteri.

 

(Jeg vet hva dere egentlig forsøker å få frem med setningen, men setningen er utrolig dårlig formulert...)

Lenke til kommentar
Negativ: Ingenting spesielt? Virkelig?Hva med LG sin holdning "Kjøp mobilen og ikke forvent oppdateringer, ever!"
Her er det gamle sure oppstøt fra gammelt av. Jeg har hatt LG P880, den toppmodellen før denne modellen, og de har kommet med flere oppdateringer enn min samsung note gjorde. De oppgraderinger P880 har levert på det halvåret jeg har hatt telefonen står ikke tilbake for hva samsung leverte. Dessuten har ikke LG et tungt front end som Touchwiz, og programvaren fra LG er lett og enkel å bruke. Når det er sagt så tror jeg ikke jeg kommer til å kjøpe G fordi kameraet ser ut til å være like udugelig som på P880. Jeg er fotoentusiast, og tar mye bilder og helst med speilrefleks. Dog ser jeg at Samsung 4, iPhone 5 og Sony Z tar gode bilder for de øyeblikk hvor jeg ikke har annet til rådighet. Min erfaring med P880 er at LG ligger langt bak, og ingenting tyder på at G er bedre og raskere klart til shoot. Jeg har lest at G fortsatt har dette konstante autofokus gående og som irriterer veldig. Tror ellers at dette er en veldig bra telefon.

 

Har ikke noen problemer med noe konstant autofokus på min optimus g pro så tviler på at optimus g har det.

 

Som du sier er de ikke så dålige på oppdateringer heller. Fikk den foerste oppdateringa etter ca. en måned noe som bland annet ga flere funktioner for kameraet.

Lenke til kommentar

Jeg sikla på denne i høst og hadde uten tvil kjøpt den om den kom senest i januar. Nå er forspranget til LG tatt igjen på grunn av en grusomt sen lansering i Norge og jeg venter heller til sommeren med å investere i ny mobil.

 

Jeg vet ikke om LG er blitt mye bedre på oppdateringer, men jeg husker jeg hadde en Optimus 2X i to år, der jeg kun husker en eneste oppdatering. Samtlige av konkurrentene lå foran på sine flaggskip-mobiler.

Lenke til kommentar

"Både baksiden og fronten er dekket av glass ? noe som gir et solid inntrykk. "

 

Jeg fikk den totalt motsatte følelsen når jeg for første gang hold Xperia Z i hånden, skal innrømme at jeg ikke har sett/holdt på Optimus G'en.

 

Glass bak er (etter min meining og erfaring) en -dååååårlig- ide , var med god grunn (kanskje kloke av lærdom?) at Apple droppa det med iPhone 5.

 

Etter å ha sett og følt på Xperia Zen (som er en mobil jeg hadde -kjempelyst- på til å erstatte Xperia S'en min) fikk jeg plutselig mer lyst på Xperia V ....det er synd for

alt med Xperia Zen gjør at jeg liker den, bortsett fra den store AKILLES-hælen Sony bygde inn i chassiset .

 

"glass shatters"

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...