Gå til innhold

Nordmenn er naive og godtroende


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Ja, dette er et dilemma. Vi har altså mer enn vi evner å ta vare på, og det har noen kjeltringer oppdaget. Kanskje ta bedre vare på tingene sine, eller kanskje kvitte seg med det man ikke klarer å ivareta.

Lenke til kommentar

Selv om Norge bidrar aldri så mye med NATO og FN og tar en del internasjonalt ansvar, så har Norge aldri stått lavere i kurs ute i verden enn nå. Resten av verden ser på Norge som en meget selvgod nasjon som sitter på toppen av Europa, som fanger hval og sel, samtidig som vi teller alle oljepengene våre, og mener mangt og meget om hvordan andre land bør innrette seg.

Lenke til kommentar

Selv om Norge bidrar aldri så mye med NATO og FN og tar en del internasjonalt ansvar, så har Norge aldri stått lavere i kurs ute i verden enn nå. Resten av verden ser på Norge som en meget selvgod nasjon som sitter på toppen av Europa, som fanger hval og sel, samtidig som vi teller alle oljepengene våre, og mener mangt og meget om hvordan andre land bør innrette seg.

 

Kanskje noen burde fortelle dem at Norge består av over 5 millioner forskjellige meninger om alt mulig.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Snakk for dere selv. Jeg er ikke naiv eller godtroende.

 

Joda, det er derfor du liker å holde deg her sammen med oss andre

 

together we stand, together we shall fall

 

teamwork-12974.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Du innser at kriminalitet har OFRE? Og at disse ofrene er landets befolkning? Hvorfor skal vi synes synd på kriminelle utlendinger og invandrere? Burde vi ikke heller synes synd på ofrene deres?

 

Ja de er ofre, men jeg skiller litt mellom åndsforlatte ofre og seriøse ofre. Og mange ganger skal det ikke mer til enn litt vanlig aktpågivenhet, for å hindre en forbrytelse.

 

Og ikke ser jeg noen automatikk i å anse alle de som sikler etter våre rikdommer, som dårligere mennesker enn det vi er.

Lenke til kommentar

Jeg har vokst opp i sykdom og fattigdom og lever igrunn i de tilstandene fremdeles. Jeg har aldri skyldt på noen andre eller forsøkt å ta noe ifra noen andre alikevel.

 

Når du drar på ferie for å tigge, stjele, rane, utnytte barna dine, begå innbrudd, trafikkere og selge narkotika osv. istedet for å forsøke å bedre deg så er du et rasshøl og fortjener å bli behandlet som et.

 

Jeg mistenker at mange av disse kriminelle har samme holdning som mange her i landet som ikke er blitt rammet av dem ennå har: "Nordmenn er jo så rike og har så mye mer enn dem... litt tigging og stjeling skader jo egentlig ingen".

 

Dette kommer til å forandre seg de neste årene. KRIPOS sier at dette kun er begynnelsen og at jo snillere vi er, jo fler vil komme.

Endret av omnomnomnivore
Lenke til kommentar

Sigøynere, utenlandske kriminelle, rom-folk, pakkiser, religiøse ekstremister, narkomane, tiggere, svindlere, nigggere, tatere, samer osv. Ja, nordmenn har det hardt. Vi blir angrepet fra alle kanter. Helt fryktelig! Dere er patetiske.

 

Vet du hva? Jeg syns vi har det altfor bra. Jeg syns vi burde senke levestandaren vår betraktelig, det betyr ikke at jeg er naiv. Det betyr bare at jeg har skjønt noe du ikke har fått med deg engang. Jeg er glad for at noen kommer å berøver den velferden som dere så absolutt ikke fortjener, ha en fin dag =)

Lenke til kommentar

Når du drar på ferie for å tigge, stjele, rane, utnytte barna dine, begå innbrudd, trafikkere og selge narkotika osv. istedet for å forsøke å bedre deg så er du et rasshøl og fortjener å bli behandlet som et.

 

Og hva er nå galt med å selge narkotika? Seriøst mann, du har for mange fordommer som du burde gjøre noe med. Synd du ikke kan se deg selv i et litt realistisk lys. Synd.

Lenke til kommentar

Vanskelige kår er en forklaring på kriminalitet men ikke en unnskyldning, og er ikke noe man behøver å ta hensyn til. Å begå kriminalitet er et bevisst valg man tar som en løsning på problemene sine; man har bestemt seg for at tilfeldige ofre skal lide slik at man selv får det bedre. Og selvfølgelig, hvis man ikke løper noen stor risiko ved å begå kriminalitet kan det være en fullstendig rasjonell avgjørelse.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg har vokst opp i sykdom og fattigdom og lever igrunn i de tilstandene fremdeles. Jeg har aldri skyldt på noen andre eller forsøkt å ta noe ifra noen andre alikevel.

Det er leit å høre at du ikke har hatt det bra nok. Jeg for min del vokste opp under enkle kår, og det later til å nesten følge en forbannelse med den klassen man blir født inn i. Så jeg har heller ikke kommet meg dit jeg trodde at jeg ville, men har skjønt at det har ingenting med at jeg har hatt det litt mer strevsomt enn noen andre, eller at evnene er dårligere. Verden er litt urettferdig, for å si det sånn

 

Når du drar på ferie for å tigge, stjele, rane, utnytte barna dine, begå innbrudd, trafikkere og selge narkotika osv. istedet for å forsøke å bedre deg så er du et rasshøl og fortjener å bli behandlet som et.

 

De drar ikke på ferie, men de drar på det som kan kalles jobb, selv om vi ikke synes noe om næringsveiene deres. Mens andre de drar for å gjøre det du sier. I fjor var det enda verre, fordi at da fikk disse brunsneglene, også kalt sigøynere skylden for alt mulig mellom himmel og jord. Uskyldige tiggere fikk skylden for alt mulig rusk og rask i kongeriket. Og man så for seg at disse tiggerne måtte ha funnet en transendental måte å forflytte seg på.

 

I år har de visst skjønt at alle disse kriminelle ikke bare er romfolk. Polakkene driver med alkohol og nikotinsmulgling. Mens Ukrainere driver med ambulerende brekk og ran i hele landet, over en lav sko. Mens romfolket driver på med litt av hvert. Tigging, flaskeinnsamling, skrapjern, nasking og småtyverier/lommetyverier ol.

 

Og sist men ikke minst: Jeg ser stadig flere av disse fjorårets tiggere, nå som hederlige magasinselgere, og tilbydere av småjobber (via lokal info/butikker ol). De er både rene og høflige, og jeg har intet problem ved å hjelpe disse ekstra. Så det nytter å gjøre noe mer konstruktivt, enn å springe rundt å jage dem fra søppelfylling til den neste søppelfyllingen

 

 

Jeg mistenker at mange av disse kriminelle har samme holdning som mange her i landet som ikke er blitt rammet av dem ennå har: "Nordmenn er jo så rike og har så mye mer enn dem... litt tigging og stjeling skader jo egentlig ingen".

 

Aner ikke - men interessant at du tenker i de baner

 

Dette kommer til å forandre seg de neste årene. KRIPOS sier at dette kun er begynnelsen og at jo snillere vi er, jo fler vil komme.

 

Jeg tviler på det, og jeg tviler spesielt på Kripos som spåmenn. Jeg tror disse dårlige turistene forsvinner som dugg for solen, og det skal bare til at den økonomiske pilen begynner å peke i den andre retningen. Tror svært få av dem syns det er så veldig trivelig å bo her fast.

Selv vi nordmenn rømmer jo landet vårt straks vi har fått økonomiske muligheter.

Lenke til kommentar

Jeg har vokst opp i sykdom og fattigdom og lever igrunn i de tilstandene fremdeles. Jeg har aldri skyldt på noen andre eller forsøkt å ta noe ifra noen andre alikevel.

 

Du har tid og ressursene til å skrive på internett(dette forbeholder gjerne internett og en datamaskin), men du anser deg selv som fattig? Jeg tror ikke du vet hva fattigdom er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...