Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Folkens..

 

Jeg sliter litt med Visual Studio her. Jeg har laget en web service og en klient til servicen. Dette gjorde jeg for lenge siden og har ikek kodet noe i dette prosjektet på lenge. Nå skal jeg legge til en metode iservicen og benytte denne i klienten, men får ikke frem den nye metoden på klient siden. Trenger hjelp her altså før jeg blir sprø... ;)

 

Bare for å informere:

Jeg har lagt inn prototypen i interfacet som representerer web serivsen

Den nye metoden har [OperationContract] attributten i dette interfaces

hele prosjektet kompilerer feilfritt.

 

Alikevel dukker den altså ikke opp på klient siden. Jeg har en følelse her at web servicen ikke publiseres heller og at dette er årsaken til at VS ikek finner den i klient programmet, men jeg skjønner ikek hvorfor den ikke publiseres.

 

All hjelp her er av stor nytte...

 

red: Kom til å tenke på noe. Jeg kommenterte vekk en av metodene i interfacet for å se hva som skjer og neida - det forsvinner ikke fra publiseringen. Det er altså refresh av publiseringen som feiler her. Tips ?

 

red 2: Glemte å si: Dette er et WCF prosjekt...

Endret av HDSoftware
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo være gammel metadata som henger igjen. Etter å ha rebuildet servicen, har du prøvd å restarte webserveren og gå til WSDL-filen igjen? Kan også være verdt å sjekke service-referansen, da Visual Studio kanskje ikke leter etter DLL'en der den nye versjonen ligger.

 

Utover det er jeg ikke sikker på hva det kan være. I verste fall kan du cargo-culte det og opprette et nytt WCF-service-prosjekt og bare copy paste koden din inn dit :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...