Gå til innhold

Denne boksen inneholder 15 spillkonsoller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Foruten om Dreamcast (som forsåvidt har brukbar emulering) har alle de nevnte konsollene bortimot perfekt emulering på PC, inkludert Nintendo Wii.

Sant nok, mken det blir jo ikke det SAMME. :p Skyward Sword ser forresten veldig mye bedre ut på emulator enn på Wii, så man kan til og med få BEDRE resultat enn på originalkonsollen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det tror jeg ikke kommer til å bli en suksess de nærmeste årene, må jeg inrømme. Dessuten har jeg bestemt meg for å ikke kjøpe neste generasjon (bortsett fra Wii-U til Zelda) og to konsoller har jeg plass til i TV-benken når jeg kvitter meg med X360en.

Lenke til kommentar

Foruten om Dreamcast (som forsåvidt har brukbar emulering) har alle de nevnte konsollene bortimot perfekt emulering på PC, inkludert Nintendo Wii.

Såvidt jeg vet er det ikke så mange emulatorer som gir perfekt emulering, SNES9x er ganske nære. VirtualBoy Advance, Dolphin, og Project64 har alle enorme unøyaktigheter og er milevis unna perfekt emulering. Mest sannsynlig vil vi aldri se perfekt emulering av Wii og GC fordi ytelseskravene er milevis over hva en i7-3970X yter.

Vanskelig å emulere, men fullt mulig. Det er så få eksklusive spill at de fleste anser det som for mye arbeid i forhold til hva det er verdt. PS2 kan omtrent emuleres perfekt. Cxbx og Dxbx er fremdeles under utvikling ihvertfall.

Xbox er ikke vanskelig å emulere, den er praktisk talt umulig å emulere. Ingen prosessor på forbrukermarkedet i dag er rask nok til å emulere en Pentium 3 @733MHz, og NV2A-emulering er et mareritt ettersom Nvidia fortsatt ikke har gitt ut noen spesifikasjoner om hvordan den er bygget.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...