Gå til innhold

Test: Fractal Design Define XL R2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trodde ikke 16kg var i kategorien "tungt kabinett" :)

*push-ups med Cosmos 2 klossen min på ryggen*

 

Fractial Design er bra merke når det kommer til støydemping, men det blir nok litt fór mye slett og strøkent for min del.

 

Også irriterende at XL kabinettene deres trengs ekstra lang 6-pin/8-pin for cpu strøm pga. Høyden.

Lenke til kommentar

Fractal Define R4 vil nok duge for de fleste, den har et veldig smart design med god plass til alt av skjermkort og harddisker. XL R2 er nok helt korrekt markedsført mot "entusiaster" som f.eks. ønsker å bygge egen vannkjøling og lignende.

Lenke til kommentar

Dete ser utt som de har endret mye fra det første xl.Jeg har det og er veldig fornøyd med det.De har fått ned vekten,det første veide over 19kg.Det jeg har er lagrinserver og nu 7 hd i,jeg har plass til 3 til,uten å gjøre noe med det.

 

For orden skjyld så retter jeg,det skal vere nesten 19kg

Lenke til kommentar

Liker dette godt at dei har fjernet platen ovenfor der du plasserer PSU, måtte borre ut naglene og sage av en bit der med hdd tray på den gamle versjonen. Da når man bruker 2x aksialvifte skjermkort i sli som er 3slots, ikkje skal bli overoppheta. Har nevnt det ilag med fleire på kommentarer til fractal direkte, og det viser at dei hører på brukerene(sjølv om denne var litt meir sjølvsagt utbedring).

Lenke til kommentar

Liker dette godt at dei har fjernet platen ovenfor der du plasserer PSU, måtte borre ut naglene og sage av en bit der med hdd tray på den gamle versjonen. Da når man bruker 2x aksialvifte skjermkort i sli som er 3slots, ikkje skal bli overoppheta. Har nevnt det ilag med fleire på kommentarer til fractal direkte, og det viser at dei hører på brukerene(sjølv om denne var litt meir sjølvsagt utbedring).

 

Jeg er av dem som ikke er enig i at fjerning av platen som gjorde at du kunne ha 2 termiske soner, er en forbedring.

Burde i det minste gjort det mulig å fjerne den enkelt, i stedet for å fjerne den helt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle ønske det var mere "hot swap" funksjonalitet rett fra fabrikken, uten skruer slik at det eneste man trengte å gjøre var å dra ut SATA 3 kabelen/strøm fra SSD'er etc for å bytte. Skulle også ønske det ble en "fix" for USB, slik at den passet uansett hvilken vei du "stappet" den inn. Vet ikke hvor mange ganger jeg har bommet på veien USB kabelen skal inn. Men det ble jo litt off topic..

Lenke til kommentar

De som ønsker god plass, eller trenger ekstra mye plass til enheter.

Jeg har 2 stk av den gamle XL modellen, en til gamer pcen, og en til filservern min.

 

Så lenge du ikke flytter rundt på boksen din hele tiden, og har plass på/ved siden/under (under er dårlig pga støvoppsamling) pulten, ser jeg ingen grunn til å kjøpe et lite kabinett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...