Gå til innhold

Test: Fractal Design Define XL R2


Anbefalte innlegg

Har hatt dette kabinettet ett par uker nå. Og kan ikke annet gjøre enn å skryte det opp i skyene. Det er stillegående, kjøler meget godt. Veldig luftig og oversiktlig selv om man fyller opp rikelig. God luft rundt diskene som gjør at de holder seg kjølige også. Alt er skikkelig satt sammen, ingenting som skrangler i billig plast som en rekke dyrere kabinett gjør. Det banker ut feks Corsair 800D på omtrent alle områder. Og det til halve prisen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mellom 800D og Fractal Design XL R1 vil eg klart gi 800D vinnerstatus. Mest p.g.a. byggekvalitet og X antall løsninger som eg finner bedre. På byggekvalitet var dei gummi gjennomføringene til Fractal mest eit herk iforhold til Corsair sine og fleksibilitet på vifteplasseringer el. radiatorer. Det som var positivt med XL R1 var pris og meir støydemping. Veit dette blir offtopic å bringe fram sammenligning for eldre kabinett men det er som sagt nærmere årsmodell på XL R1. Skjønt er heller ikkje rettferdig å sammenligne mot corsair 900D da det er entusiast klassen.

 

Har hatt en del erfaring med Fractal Design Kabinetter XL R1 og R3(er min favoritt blandt midi) og Corsair sine 650 og 800D og 300R. Har hatt 800D sidan 2009 tenker eg og etterkvart oppgradert med USB3+SATA3 tilkoblinger. Foretrekker å bruke Fractal sine kabinett til dei eg bygger til, grunnet simpelt og dei har masse verdi for pengane.

 

Nye XL R2 derimot har fått vekk den platen eg ikkje likte i bunn og fjernet den svære viften i toppen + bedre gromits og generell fleksibilitet.

Lenke til kommentar

Er stort sett fornøyd med mitt Fractial Design XL 2... Noen få klager: ikke bra nok vibrasjons demping til hdd, mine Western digital RE 4 TB disker hørtes alt for godt, måtte inn med 5.25" gummidempere, nå er det lydløst.... Ingen ekstern 3.5" brønn, til f.eks kortleser, ingen HDD lys, LED i power knappen er ALT for kraftig/dårlig designet, og er som en laser inn i øyet på deg, må dekkes til med tape... Ledninger til USB\HD audio, Power\Reset\ ++ er litt for korte.

 

Maling i skruehull til hovedkort\dørpaneler, måtte bruke mye makt for å få skruene inn, ja jeg brukte rette gjenger.

 

Thumbscrews var umulige å bruke på dørene f.eks...

Endret av SatanClaws
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...