Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skjer dersom en ikke betaler regning for bompassering?


Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Velkommen,

 

Jeg har hatt bil i 3 år, og og klarer å komme meg inn i den indre og ytre bomringen i Bergen fra sør uten å betale, men jeg må betale dersom jeg skal inn i den indre bomringen til Bergen fra nord, dette har jeg sjekket inne på nettsiden at de passeringene jeg foretar fra Bergen sør blir ikke registrert pga noe jeg gjør.

 

Det gikk nesten 1,5år før jeg fikk regning for å fornye avtalen, men jeg har bestemt meg for å ikke fornye avtalen, men nå i januar så fikk jeg en faktura for bompasseringer i januar fra Bergen nord. Den er på under 200 kr.

 

Jeg har bestemt at når jeg er ferdigutdannet som sivilingeniør i 2019, dersom jeg begynner høsten 2014, så skal jeg flytte til De Forente Arabiske Emirater.

 

Så dermed gjør det ingenting om jeg har inkasso og betalinganmerkninger i dette drittlandet, de kan ikke foreta tvang strekk fra en utenlandskonto, og jeg kommer ikke akkurat til å abonnere på norsk tjenester osv, dermed så spiller det ingen rolle om jeg blir svartelistet for alle tjenester i Norge (telefontjenester, Internett, kredittkort, leie, lån osv).

 

Hva skjer om jeg ikke betaler regningen, det blir naturligvis purring, deretter inkasso? Men hva skal de ta inkasso på, en brukt Mercedes fra 1997? Kan de sette meg i fengsel fordi jeg ikke har betalt for bompassering? Eller de kanskje kobler inn Statens veivesen eller politi og nekter meg å kjøre?

 

Her er det viktig med konkret og riktig besvarelse :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du planer om å bosette deg i Norge igjen noen gang?

Forresten fordel å tenke litt langsiktig, enda lengre enn utdannelse og en jobb...

200kr er ganske lite i forhold til konsekvensen det kan få når du om 30år beste,mer deg for å flytte tilbake til Norge...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132