Gå til innhold

[Løst]Rykte: Canon 100D bekreftet ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jammen på tide.

Men hvorfor lage knøttsmå kameraer?

Helst ville jeg ha et speilløst kamera i samme størrelse som 7D og 5D, og med stor sensor. Gjerne med 2:1 aspekt ratio sensor.

Små kameraer er for små hender og lette objektiver. xxxD linjen av kameraer er ganske ubalanserte når man får på tyngre objektiver, da særlig tele objektiver. Vanskelig å holde stille.

 

Stort speilløst kamera, stor prosessorkraft, 50++ megapiksel og en veldig høy-oppløst EVF er mitt ønske.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR

Det er jammen på tide.

Men hvorfor lage knøttsmå kameraer?

Helst ville jeg ha et speilløst kamera i samme størrelse som 7D og 5D, og med stor sensor. Gjerne med 2:1 aspekt ratio sensor.

Små kameraer er for små hender og lette objektiver. xxxD linjen av kameraer er ganske ubalanserte når man får på tyngre objektiver, da særlig tele objektiver. Vanskelig å holde stille.

 

Stort speilløst kamera, stor prosessorkraft, 50++ megapiksel og en veldig høy-oppløst EVF er mitt ønske.

 

Bortsett fra megapiksler finnes det kameraet allerede: Sony A99.

 

Kommer vel et litt mindre med flere piksler etterhvert:

http://www.sonyalpharumors.com/sr5-full-frame-mirrorless-from-sony-coming-in-almost-exactly-one-year-24-or-30-32-megapixel/

Lenke til kommentar

Bortsett fra megapiksler finnes det kameraet allerede: Sony A99.

Lite interessant i en Canon tråd, spesielt for oss som har mer investert i Canon optikk enn kamera.

 

Sony's løsning med å bruke halv-transparente speil foran sensor er heller ikke særlig smart.

Vi vil ikke ha mer filter/glass foran sensor, heller mindre, som f.eks. fjerning av OLPF og aller helst fjerning av IR filteret også.

Ser ut som om høyere piksel tetthet gjør OLPF mer og mer unødvendig = organisk skarpere bilder.

 

Sony er fremdeles ikke et naturlig valg enda for pro fotografer, de velger enten Canon eller Nikon.

 

For meg personlig så skal det veldig veldig mye til før jeg velger et Sony produkt hvis det finnes like bra eller bedre alternativer.

Endret av arthon
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Synes ryktene er såpass ullne at dette kan være nesten hva som helst.

 

Jeg vil tro at vi får et hus i Panasonic G5 størrelse, som tatr EOS M optikk. Mao. en APS-C sensor og uten speil. Men som har rask AF.

 

Trolig, da det virker som det er i det segmentet de fleste tjener mest penger ..

Lenke til kommentar

Det kan være et alternativ til neste gen. EOS-M for meg, spesielt hvis jeg kan bruke EF og EF-S objektivene mine på 100D.

Det eksisterer allerede EF-M til EF adapter, så det skulle nok gå greit. Men baserst på navngiving (100D), tenker jeg EF-s som mest sannsynlig. Ville de ikke dyttet inn en M i navnet om dette var et kamera med EF-M fatning?

Sorry, ser nå at det blir en speilrefleks (med aps-c), må det jo bli EF-s fatning.

Endret av tech8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...