Gå til innhold

Lanseringene som ikke gikk etter planen (Mac, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til forskjell fra MMO-spill, hvor det å pøse ut for mange servere vil ha en bivirkning i den forstand at det å drifte for mange servere fort gir ubalanserte, døde og helt øde servere som ingen vil spille på, hvor folk kanskje har brukte flere måneder på en karakter de er storfornøyd med men som de ikke orker å spille videre på fordi serveren har en alt for lav populasjon så var jo dette aldri en problemstilling for EA med SimCity.

 

I og med at SimCity sine servere strengt tatt har kun en oppgave, det er å sørge for at spillerne sin region / sine regioner som består av alt fra 3 til 16 byggesoner skal være tilgjengelig til enhver tid og at simuleringen mellom disse faktisk fungerer så kunne de jo i teorien ha sluppet flere tusen servere ved release uten at det hadde påvirket spilleropplevelsen i noen negativ grad, spillere ville jo fremdeles funnet seg en server som ikke var full / opptatt og fått invitert venner til sin region å fått spilt spillet uten problemer.

 

 

Så sånn sett så finnes det ingen unnskyldninger på hvorfor EA valgte å underdimensjonere serverparken sin så til de grader, det var vell kun to europeiske servere ved release? Bare to...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

WoW og AO er greit nok, dette var heeeeelt i begynelsen. At noe helt nytt har problemer er ok.

Men I dag er det noe helt annet, siden vi har hatt online spill lenge nå, og man har sett hvilke problemer man kan få. Hvis vi som spillere vet dette, så må da utgiverene også vite det vel? Og når det er samme feil hver gang, mangel på server kapasitet, så blir det litt for dumt..

 

Er det ikke på tide de begyner å bli føre var, og teste bedre?

Diablo 3 burde ikke hatt problemer, av alle der ute burde Blizzard kunne dette med servere nå.

 

Hva med å bare sette opp 5 ganger så mye server plass enn det de tror? Feilfri lansering gir MYE bedre rykte og flere spillere som man tjener mer på enn det man sparer på å kiipe inn. =P Everybody wins

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke ta med Half-Life og Final Fantasy XIV som fyren over her nevner?http://arstechnica.com/gaming/2013/03/unready-for-takeoff-the-five-worst-pc-game-launches-that-arent-simcity/

 

Godt materiale til neste artikkel - men grunnen er enkel, det er mange dårlige slipp og begrenset med hva som skal dyttes inn i en enkelt artikkel. Half-Life og FF XIV er notert til en ev. oppfølger senere (samme med Starcraft 2).

 

Takk for tipsene!

Lenke til kommentar

Spilte US WoW fra launch, og kan ikke si at jeg kjenner igjen problemstillingen med overbelastede servere. Et par populære servere hadde problemer ja, men det var ikke ensbetydende med at det ikke var nok servere tilgjenglig. Spillet hadde også bemerkelsesverdig lite nedetid med tanke på hva som var normen på den tiden.

Lenke til kommentar

Det har blitt mange mmo'er på meg de siste årene, men når det gjelder server queue's så var strengt tatt ikke WoW det verste ved lansering.

 

Det var vel et par servere ved lansering i Warhammer Online, SWTOR og TERA som som hadde lengre kø. Jeg husker ikke spesifikt hvem det var som hadde lengst, men man kunne snakke om 2 timer.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...