Gå til innhold

Raskere cd-ripping


Anbefalte innlegg

Jeg har en del musikk-cd'er som jeg skal ha inn på laptopen. Per i dag bruker jeg Audiograbber til å rippe cd'ene. Programmet funker fint det, men finnes det raskere alternativer? Jeg ser at Audiograbber leser cd'ene i 5-6X hastighet nesten hele veien, først når cd'en nærmer seg slutten kommer hastigheten opp i det dobbelte. Så jeg har vel egentlig to spørsmål;

 

1: Er det noen måte å få Audiograbber til å lese cd'ene i høyere hastighet fra første sekund?

 

2: Er det andre programmer som er bedre/raskere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skjønte jeg ikke mye av - den finner ikke cd'ene? Jeg får spilt av cd'ene i Audiograbber, men når jeg starter Fairstar skjer det ingenting. Query-knappen virker ikke, Extract virker ikke (jeg får beskjed om å markere hvilke spor jeg vil kopiere, men det er jo ingenting å markere?)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

??? Når jeg stapper inn en CD kommer sanglisten opp, så query jeg og får titler på sanger og plate samt annen info, før jeg extracter. Må være noe mellom fairstars, audiograbber og din brenner da???

Lenke til kommentar

Bare for å unngå misforståelser, Audiograbber er et annet program til ripping. Man kan også spille av cd'er der, men det er ikke den mest avanserte musikkspilleren .. :)

 

Jeg skal gi Fairstars et nytt forsøk, mulig det skjedde noe under installering? Men hvertfall, jeg fikk spilt av cd'ene i alle tenkelige musikkspillere (Media Player, Winamp, VLC...), men de dukket altså ikke opp i Fairstars. Fåglarna vet. Jeg googlet litt og fant noen "anmeldelser" fra andre brukere. De aller fleste var storfornøyd, men noen få hadde tydeligvis samme problem som meg. Spesielt. Men takk for tipset hvertfall!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...