Gå til innhold

Test: CM Storm Quickfire TK


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis layouten er nesten identisk, hvorfor sparer de da på småpenger ved å ikke trykke dedikerte ÆØÅ-knapper? Det er helt fjernt, spør du meg. :S

Fordi folk som bryr seg sannsynligvis er forsvinnende liten.

Du kan alltids bytte taster om det er interessant, f. eks kjøpe fra WASDkeyboards eller Keyboardco (Filco).

Lenke til kommentar
Selv om Cherry MX Red-bryterene har spillbruk i fokus, fungerer de greit til kontorbruk

 

Mx-red er flotte greier det, passer til en lett blanding av oppgaver. Er vel det som gjør det til en så populær bryter. Hadde k90(som var noe helsikes dritt), mx red, helt akseptabel bryter.

 

Anskaffet meg etter litt undersøkelser CMSTORM Quickfire med svarte brytere. Som etter min mening er langt bedre en røde brytere. Skulle gjerne hatt den andre utgaven her med numpad, kan jo være greit å ha i nettbanken. Men må nok holde ut frem til det kommer svarte brytere :p

 

Svarte brytere skal dog være noe tyngre å skrive på i lengden. Jeg har ikke hatt noe problem med det selv enda, men jeg kan forestille meg at det kan bli tungt å skrive en lengre avhandling.

Personlig, jeg hadde lett valgt CM keyboard fremfor det Corsair har greit å pressa ut. Samme gjelder en del andre glorete 'se meg' merker.

Endret av jihn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har enda ikke gått til anskaffelse av et mekanisk tastatur, ettersom jeg helst ikke vil ha numpad, eller et med noe liknende layout som dette, men vil også ha håndleddsstøtte. Jeg bruker et Microsoft X6 nå som jeg har hatt i snart to år, og kunne ikke vært mer fornøyd, bortsett fra at det ikke er mekanisk da.

Lenke til kommentar

Fordi folk som bryr seg sannsynligvis er forsvinnende liten.

Du kan alltids bytte taster om det er interessant, f. eks kjøpe fra WASDkeyboards eller Keyboardco (Filco).

 

Ja, har faktiskt vurdert å investere i et Filco-tastatur. :)

 

Nå har jeg et Logitech Ultra X (det flate som ikke lages lengre) og er veldig godt vant til å spille med det. Har prøvd å spille på tastatur med høye taster innimellom, men det føles liksom litt feil og det er nok derfor jeg ikke har kjøpt meg tastatur med mekaniske taster enda. Det er nok bare en vanesak, men akkurat nå funker det tastaturet jeg har bra nok for meg.

Lenke til kommentar

Jeg har enda ikke gått til anskaffelse av et mekanisk tastatur, ettersom jeg helst ikke vil ha numpad, eller et med noe liknende layout som dette, men vil også ha håndleddsstøtte. Jeg bruker et Microsoft X6 nå som jeg har hatt i snart to år, og kunne ikke vært mer fornøyd, bortsett fra at det ikke er mekanisk da.

 

Her er tastaturet - http://www.keyboardc...ch.asp?SG=10038

Her er tastene for norsk layout - http://www.keyboardc...asp?PRODUCT=978

Her er håndledsstøtte - http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=634

 

:)

Endret av johanf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

QuickFire TK Mangler windows-meny tast (det er to windows taster) og idiotisk nok funker ikke Enter samt "+" tast på den numeriske delene når numlock er av. Det siste er ubeskrivelig irriterende.

 

Ellers et fint tastatur, sexxy størrelse. (jeg har med mxbrown brytere). Kunne hatt en instilling hvor led's var enda svakere (går fra sterkt til "helt voldsomt med lys").

 

En annen ting som irriterer meg at ingen klarer å lage et TKL tastatur hvor piltaster og Ins, ..., PgDn sitter på samme sted som et normalt fulltastatur. QuickFire TK er ganske nærme.

Lenke til kommentar

klarer ikke helt skjønne forkjellen mellom brune, røde, sorte brytere osv.

Mechanical keyboard guide - Common switches

 

Er ikke dette litt flisespikkeri?

Vil ikke kalle primærfunksjonen til et tastatur flisspikkeri.

 

Jeg mener, finn deg et godt tastatur, og kall det gjerne for en spade.

Å skille på de forskjellige bryterne er jo akkurat det; kall en spade for en spade, og ikke kalle alle redskaper for spader.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...