Gå til innhold

Slapt slipp fra Nokia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen tvil om att det er slapt ja... Jeg leste att det omtrent ikke var noe interesse for Nokia`s pressekonferanse på messen, så dette var nok ikke uventet for media heller...

Synd, for tidligere har jo Nokia virkelig vært ett av de store begivenhetene på WMC, ifjor dro de jo opp flaggskipet Nokia 808 som de fikk pris for og ekstremt mye oppmerksomhet, men iår bare noen usle budget-mobiler, det hører ikke hjemme noe sted.....

 

Er synd å si det, men det ser mørkt ut for Nokia når de ikke engang har media på sitt lag lenger men det hjelper så lite...

Ser man på de siste 2 årene er jo Nokia gått fra å være markedsleder innen smartmobiler til å kun være en "miniputt" med ca 2% markedsandeler, en skakk-kjørt økonomi er nok endel av forklaring til att de ikke har mulighet å satse noe lenger og fremstår derfor uten noen spennende high-end mobiler...

Nei Nokia er ikke slik vi kjenner de fra tidligere desverre, det er helt sikkert!

 

Det lukter "kroken på døra" av hele Nokia for tiden må jeg si....

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Kjipe telefoner? De er jo laget for folk som ikke ønsker å blakke seg helt for å kjøpe en telefon, men samtidig få noe som faktisk fungerer.

 

Nokia bidrar til at den vanlige brukeren som ikke ser en grunn til å bruke 5000 - 7000 kr på en telefon også henger med.

 

Det de nettopp presenterte var ikke beregnet på halvkåte mobilnerder som skal ha det beste og kuleste hele tiden. Det kommer garantert senere i år, ikke noe poeng å rushe ut med noe annet lang tid i forveien.

 

Det hører hjem mange steder, og helt klart noe svært mange mennesker trenger.

 

Det lukter ingenting av Nokia, derimot lukter det svidd av hver eneste kommentar fra leirdueredet som ikke omhandler 808. Smått lei av å se de konstante negative kommentarene fra denne karen, som har repetert seg selv inn i evighetene i tråden om Lumia 920.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det er så alt for tydelig at Microsoft har failet med samarbeidet med den mobilprodusenten som virkelig skulle hjelpe de opp og frem med wp8. Nokia har ikke evnet å levere mobiler som folk virkelig vil ha. Og dette er synd, for Nokiamobiler er som regel meget robuste. Men de glorete fargene er vel ikke helt in... Synd dette, jeg tror at om Nokia hadde gått for Android hadde de kunnet brukt markedsposisjonen sin og kvalitetsryktet til å fortsatt å ha en ledende posisjon. Nå er jeg redd toget har gått.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ser man på de siste 2 årene er jo Nokia gått fra å være markedsleder innen smartmobiler til å kun være en "miniputt" med ca 2% markedsandeler, en skakk-kjørt økonomi er nok endel av forklaring til att de ikke har mulighet å satse noe lenger og fremstår derfor uten noen spennende high-end mobiler... Nei Nokia er ikke slik vi kjenner de fra tidligere desverre, det er helt sikkert! Det lukter "kroken på døra" av hele Nokia for tiden må jeg si....

 

Jeg tror de gjorde et skjebnessvangert valg da de for det første tviholdt på Symbian, et system uten noe særlig utviklerstøtte, og så for å gå for en utfordrer, wp8. Hadde de satset trygt med Android og den på den tiden overlegne maskinvaren deres hadde nok situasjonen vært en helt annen.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjipe telefoner? De er jo laget for folk som ikke ønsker å blakke seg helt for å kjøpe en telefon, men samtidig få noe som faktisk fungerer.

 

Nokia bidrar til at den vanlige brukeren som ikke ser en grunn til å bruke 5000 - 7000 kr på en telefon også henger med.

 

Det de nettopp presenterte var ikke beregnet på halvkåte mobilnerder som skal ha det beste og kuleste hele tiden. Det kommer garantert senere i år, ikke noe poeng å rushe ut med noe annet lang tid i forveien.

 

Det hører hjem mange steder, og helt klart noe svært mange mennesker trenger.

 

Det lukter ingenting av Nokia, derimot lukter det svidd av hver eneste kommentar fra leirdueredet som ikke omhandler 808. Smått lei av å se de konstante negative kommentarene fra denne karen, som har repetert seg selv inn i evighetene i tråden om Lumia 920.

 

Du må gjerne mene hva du vil om dette men som du ser er de fleste andre i tråden her og Amobil av en litt annen oppfatning enn deg....

Jeg er selv en stor Nokia fan men det gjør meg ikke "blind" for det, jeg greier allikevell å se att Nokia har store problemer/ikke leverer idag, det er en betydelig forskjell!

 

Man kan altids komme med nyheter på andre tider av året enn under WMC selvsagt, men WMC er nettopp en scene for mobilprodusenter å gi oppmerksomhet til årets nyheter og flaggskip, greier man ikke det blir man lett overkjørt av konkurrenter, sånn er bransjen!!

 

Når det er sagt så er det sikkert helt greie mobiler dette tatt i betraktning den lave prisen, men "WOW" faktoren uteblir og det er nettopp poenget mitt.

 

Useriøs kommentar som du avsluttet med der gidder jeg ikke kommentere engang, hold deg heller til ett saklig nivå i debatten her på forumet!

Endret av leirdueredet
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut til at fler og fler produsenter velger å lansere sine toppmodeller utenfor MWC, for å ha "scenen" alene.

 

Samsung begynte med SGS3 i London i fjor og SGS4 i New York i år, mens HTC begynte i år med begge steder samtidig.

 

Når det gjelder Nokia Lumia 720 og 520, er jeg enig i at dette ikke er noen spennende mobiler. Men tenk at man for 1500kr-ish kan få dual core 1GHz og 8GB lagring. Jeg ga 5000kr jeg for min HTC Desire HD desember 2010, altså drøye to år siden. Med lignende specs. Wow!

 

Jeg har ventet på L620 for å teste ut WP8 (som en rimelig mobil nr. 2). Kanskje det nå blir en L520 i stedet.

Lenke til kommentar

Syntes da at L720 virker som en flott mobil for en billig penge. Hadde ikke trodd at de skulle komme med noen ny toppmodell allerede, L920 vil nok regjere der enda litt lenger. Er nok lurt og legge en del aksjer i mellomsegmentet og heller satse på et bredere publikum enn kun dyre topmodeller. Har trua på at Nokia kommer tilbake, men godt mulig de ikke når sin gamle status som kongen på haugen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen Catwalk? Vurderte å kjøpe en 920, men da jeg har en Desire S som har aluminium unibody føltes 920n litt for billig ut til den prisen. Håpet på en Nokia toppmodell i aluminium, men ser ut som at jeg holder meg til min nåværene Desire S en stund til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror det bare ville vært dumt av Nokia og lansere en ny toppmodell bare noen få måneder etter at 920 kom ut. Jeg synes det var en helt grei lansering av Nokia og de er vel de største i verden på såkalte "feature-phones", så skjønner at de fortsetter å utvikle de

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle "de store" produsentene holder jo lanseringene av sine toppmodeller utenfor MWC. JEg vil tippe at Nokia vil holde seg til Nokia World når de skal lansere toppmodeller fremover.

 

Men det interessante og positive med dagens lansering er da at de henter mange funksjoner fra toppmodellene sine og putter inn i billigere telefoner. Og at Nokia fortsatt er på vei ned tror jeg ikke noe på. Forrige kvartal tjente de vel penger igjen, og da hadde vel 920 bare vært i salg i litt over en måned. Nå viser statistikk at Windows Phone stjeler markedsandeler i viktige markeder som Storbritania, Tyskland og Italia, og Nokia er nok en veldig stor faktor for det

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror dette kan være en smartere stategi enn mange tror. Den største svakheten til wp8 er markedsandelen, det er dette som gjør en mobilplattform interessant for utviklere. Det var i billigsegmentet Android nådde massene og fikk sin posisjon som ldet største og ledende mobil os-et. Som andre nevner er wp8-toppmodellene gode nok.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Helt enig med de siste innleggene her. Det er mange selvutnevnte markedssjefer her som ser ut til å tro at markedet kunne burde bestå av toppmodeller. Strategisk er det viktig både for Nokia og for windowsplatformen å nå ut til flest mulige. Disse finnes ikke blandt de som bytter telefon 2 ggr i året og ikke bryr seg om å svi av 4-5000 kroner på en mobil. Ja det er til og med land her i verden der 5000 kroner ansees som en formue. Men de har mobil allikevel. Billige Nokiatelefoner eller gamle SE uten fargeskjerm etc.

Jeg tror noen og enhver her på forumet må stikke fingeren i jorda å innse at de ikke representerer hverken et gjennomsnitt eller en typisk kjøpegruppe. Jeg har troa på at Nokia vet veldig godt hva de driver med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Disse finnes ikke blandt de som bytter telefon 2 ggr i året og ikke bryr seg om å svi av 4-5000 kroner på en mobil. Ja det er til og med land her i verden der 5000 kroner ansees som en formue. Men de har mobil allikevel. Billige Nokiatelefoner eller gamle SE uten fargeskjerm etc.

 

Asha mobilene er jo Nokia's satsing mot disse low-budget markedene, altså billige mobil men med de viktigste funksjonene som en smartmobil har. Og tro det eller ei, Nokia har faktisk hatt veldig god utvikling med Asha mobilene, de har oppnådd meget gode salgstall på ekstremt kort tid.

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...