Gå til innhold

En ny vri på Jesus


Osnes

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp laget bruker her og ANER ikke hva dere her diskutert og ikke her, men som en kariasmatisk kristen som ikke helt passer inn i den norske ''kristendommen'' tenkte jeg at jeg ville dele noen ting jeg som kristen er enig og uenig i med både ateister og kristne.. Jeg vil ikke skrive ALT her, og jeg kommer ikke til å gidde en lang diskusjon som fører til krangel, men jeg vil dele det jeg tror på å se om dette kan være noe nytt for noen, for etter min mening, for å si det rett ut: Jeg hater den religionen vi har i Norge i dag, den har aldri gjort annet enn å dømme meg.. Ikke de kristne, jeg snakker ikke om de troende, men det som blir forkynt. Så helt ærlig kan jeg forstå hvorfor folk ikke vil tro når vi ikke ser en radikal kjærlighet bli forkynt og praktisert sånn som Bibelen sier det. :) Her er noen ting jeg tror:

 

- At Gud ikke er interessert i å dømme NOEN, uansett hvilken livsstil de har. Jeg sier ikke at han hadde levd som dem, men at han ser på dem og sier: ''Jeg elsker dem uansett, og jeg vil fortsette å elske dem.'' Jeg tror han hadde levd MED dem og elsket dem. Og at kun Hans kjærlighet kan lede oss til han, ikke en bok full med bud.

 

- At de 10 bud ble til for å vise at ingen er perfekte bortsett fra Gud. Noen sier dette er dømmende, men la meg forklare: de 10 bud er gode, få personer vil si noe imot at det er feil å drepe, men de 10 bud kan ikke gjøre slik at du kommer til himmelen. Grunnen til at de ''kom'' var for å vise at det å være en kristen er en gave, ikke noe du skal prestere for å imponere Gud.

 

- At det å dømme andre fordi du er kristen ikke er riktig da ingen kristne er perfekte.. langt i fra. Jeg ønsker at alle kristne skal elske ALLE, uansett hvem de er. :)

 

- At INGEN ''synd'', for å bruke det bibelske ordet, kan skille oss fra Gud. Han vet ingen er perfekte, derfor sendte han Jesus for å vise oss at han elsker oss uansett, og at vi kan komme til han uansett hvor og hvordan vi er. :)

 

- At Jesus ikke var noen liten uskyldig, svak, feig svekling som gikk rundt med pekefingeren, men en STERK mann (han var snikker, han må ha vært fysisk stor!) som ønsket at alle skulle få oppleve en kjærlighet uten dom.

 

Jeg kunne ramset opp MYE jeg tror på, men jeg håper folk vil komme med spørsmål osv. Men merk: jeg kommer ikke til å gidde å diskutere ting som utvikler seg til krangel med noen! Jeg vil enkelt og greit dele min tro, ikke for å presse Bibelen ned i halsen på noen, men for å vise at den Jesus som blir forkynt om i Norge idag er langt i fra den Jesus som det står om i Bibelen. Ikke misforstå meg, jeg vil ikke dømme noen kristne eller menigheter, her er flere som forkynner fantastisk bra, og jeg er på INGEN måte bedre enn noen andre! Men Norge sitter fast i en dyp religion i dag, og helt ærlig; jeg hater religion, og det tror jeg Jesus gjør også. :) Religion says do, Jesus says done! Vi trenger noe nytt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er faktisk enig med deg.

Det er heller ikke noe poeng å imponere Gud da det er tro og ikke gjerninger som er greia.

Jeg tolker de fleste historiene i bibelen som en måte å fortelle på og ikke nødvendisgvis 100% slik det skjedde.

Den 1 dagen skapte Gud...osv, tolker ikke det som at det tok 24 timer liksom.

Husk tiden dette var skrevet på og hvordan samfunnet var på den tiden og hvordan de skrev sine egne historier, i bilder og ikke tekst og bare 0.000001% kunne lese og skrive og tekstene har blitt oversatt og oversatt 1000ganger før den utgaven man kan kjøpe bibelen som idag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

(...)

 

Hvis du shopper litt rundt finner du at mange menigheter har mer liberale tanker angående kristendommen, men nå er jo den norske kirke også veldig utvannet da. Mye av det du sier er rett ut i fra deres tenkemåte.

 

Men det første du nevner er ganske radikalt, at gud ikke dømmer. Hvis gud ikke dømmer, hvorfor skal vi bry oss med han?

 

Eneste grunn jeg kan se er hvis man tror på den type gud som vinner fotballkamper for laget som ber hardest i pausen før andre omgang, men jeg tror ikke det er den guden du tror på?(eller leser jeg det feil)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

en som definerer seg som kristen for å fremstå som en bedre person, i storbritania var det visst majoriteten av de kristene i følge RDF.

 

Men tror ikke det var hva tråstarter mente :p

 

knegg ... jeg bruker å bli litt sånn engstelig for slike som er så voldsomt karismatiske, og hvis de i tillegg er veldig oppfylt på "Gud", ja da er de ikke så lett å være i samme rom med, men jeg håper den unge poden ikke er av det slaget.

 

:glare:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg er faktisk enig med deg.

Det er heller ikke noe poeng å imponere Gud da det er tro og ikke gjerninger som er greia.

 

Her skjønt jeg ikke helt hva du mener. Jeg trodde at nettopp det å handle i tråd med troen, er selv meningen med troen, eller?

 

Hvis ikke blir det som å ha en fin garasje, og kanskje muligens også at den garasjen inneholder en fin bil, men den bilen får ingen se, fordi bilen ikke er kjørbar, eller at den ikke tåler litt vanskelig føreforhold.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

70% av de ti bud er helt forjævlig kjipe og grusomme. Resten er inkludert i alle mennesker fra før uansett.

 

- At INGEN ''synd'', for å bruke det bibelske ordet, kan skille oss fra Gud. Han vet ingen er perfekte, derfor sendte han Jesus for å vise oss at han elsker oss uansett, og at vi kan komme til han uansett hvor og hvordan vi er. :)

Så du motsier Jesus som selv sa at en synd var så stor at den aldri kunne tilgis?

 

Skal jeg høre på deg fremfor jesus?

 

Skal jeg høre på deg fremfor meg?

 

Her er en ny vri på (piss)Jesus:

piss-christ.jpg

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ærlig talt, "Abigor" - ta nå hensyn til alder og manglende erfaringer og kunnskap hos ts. Ingen vits å finne frem de største trommene hver bidige gang - la folk få en sjans, da vel - det blir alltids tid for kirkebrenning og korsfestelser når ingen andre alternativer later til å virke.

 

:)

Lenke til kommentar

Siden flere svarte nå vil jeg ikke sitere alle, men la meg først legge fram min tanke om hva en karismatisk kristen er:

- Ikke en som tenker han/hun er bedre enn andre, men som kan si at ingen er perfekte, og derfor er ikke jeg noe bedre enn deg.

- En som våger å forkynne evangeliet offentlig, og ikke bare bak lukkede møteforsamlinger.

- En som tror på at f.eks helbredelse er en viktig og stor del i Bibelen.

Kunne skrevet flere punkt her, men la meg si dette: Mange kan kalle seg karismatiske, på det gode og det onde, grunnen til at jeg fremstilte meg selv som karismatisk her var fordi jeg håpte at flere ville fortsette og lese da jeg personlig sliter med å finne mange som faktisk er karismatiske (i flere forstander) i Norge generelt, selv om du JA, finner mange her og der, så kan ikke dette sammenlignes med land som f.eks Australia. :) Si gjerne at en karismatisk kristen er en som tilber Gud som en livsstil, ikke bare hver søndag klokka 11. Nå handler det å være en karismatisk kristen en del om hva du tror. :)

 

''Hvorfor bry oss om Gud om han ikke dømmer?''

Ok, nå jeg ikke jeg at der ikke er et helvete, men jeg sier at jeg ikke tror Gud sitter og velger ut hvem som skal dit og ikke. Jeg tror at Gud er vår PAPPA, som gir valget til oss, og ønsker at vi skal følge Ham. Og han vil ikke gi oss noe dritt kjedlig liv, men noe som er enda ''råere'', enn det vi selv kunne planlagd og fått til. :) Jeg tror Gud vil gjøre det umulige i alle sine liv for å vise at han er en stor Gud som elsker oss. Derfor bryr jeg meg om Gud - fordi han bryr seg om meg.

 

''Utilgivelig synd.''

Dette er noe vi leeeenge har slitt med, noe som jeg lurte lenge på hva i all videste verden Jesus kunne mene ved dette om han var kjærlighet som Bibelen sier.. Da jeg leste om når Jesus sa dette om at ''når dere spotter DHÅ får dere ikke tilgivelse.'' Så er det en ting som jeg hang meg litt oppi.. Under den korte tidsperioden Jesus talte akkurat der og da, så snakket han om å fornekte Guds ånd, og at det er å fornekte Gud og nekte å ta imot Ham. Så i mine øyne, så er dette bibelverset VELDIG åpenbart egentlig: den utilgivelige synd er å benekte Guds Ånd å ta bolig. :) Tror også Paulus hadde fokusert mer på dette i brevene sine om der faktisk var en synd som ikke kunne tilgis!

 

''Gode gjerninger.''

Gode ting er ikke meningen vi skal gjøre ut av at vi tror vi MÅ for å bli gode nok eller for å imponere mennesker eller Gud, men ut av det at vi har forstått Jesus kjærlighet og gjør ting ut av glede. :) Jo mer jeg har fokusert på Gud og hans kjærlighet, jo mer har jeg forandret meg. Og NEI, jeg er LAAANGT i fra perfekt, jeg både tenker og gjør ting som jeg kanskje ikke burde hver dag, men jeg vet at han elsker meg uansett. :)

Lenke til kommentar

Hvorfor tror du alt dette? Hva er kilden din? Hva baserer du alt på?

 

Hovedsaklig det jeg har opplevd og lest selv. :) Også gjennom noen forkynnere der jeg har sett at det de har sagt har hatt en påvirkning på medlemmene. F.eks at de begynner å legge dømmende tanker til siden. :) Eksempler på talere jeg hører på er Joseph Prince, Joel Osteen, T.D. Jakes, Brian Houston osv.:) Men alt er hovedsaklig basert på egne erfaringer og det jeg har lest..:)

Lenke til kommentar

Hovedsaklig det jeg har opplevd og lest selv. :) Også gjennom noen forkynnere der jeg har sett at det de har sagt har hatt en påvirkning på medlemmene. F.eks at de begynner å legge dømmende tanker til siden. :) Eksempler på talere jeg hører på er Joseph Prince, Joel Osteen, T.D. Jakes, Brian Houston osv. :) Men alt er hovedsaklig basert på egne erfaringer og det jeg har lest.. :)

Egne erfaringer?

Lest?

Kan du gi noen eksempler på slike erfaringer og litteratur?

 

Hvilke erfaringer er det snakk om, og hvor har du lest dette?

Den eneste litteraturen vi har som omhandler Jesus er bibelen?

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Når jeg skriver lest mener jeg det som står i Bibelen JA. Men at den eneste litteraturen som vi har som omhandler Jesus er Bibelen er feil. Vi har flere historiske, medisinske og arkeologiske bøker og skrifter som stadfester Jesus' liv ned til hver en minste detalj.

 

Egne erfaringer som helbredelse. :) Jeg var innlagt på hjerteavdelingen i Bergen i fjor sommer og skulle ta en operasjon som beskrives som ekstremt smertefull, men jeg var uten smerter i ettertid. Faren til en gammel kamerat av meg hadde kreft - i dag helbredet. Jeg hadde problemer med foten, null problem i dag. :) Dette var få eksempler av MANGE.. Jesus helbreder. :)

Lenke til kommentar

Når jeg skriver lest mener jeg det som står i Bibelen JA. Men at den eneste litteraturen som vi har som omhandler Jesus er Bibelen er feil. Vi har flere historiske, medisinske og arkeologiske bøker og skrifter som stadfester Jesus' liv ned til hver en minste detalj.

Nevn i fleng. At de "stadfester ned i minste detalj" må være nytt for arkeologien, så om du sitter på noen hittil ukjente verker så ville jeg levert de til et universitet og få de undersøkt. Det som finnes av kilder om jesus liv, er i beste fall mangelfullt.

 

Det jeg jeg har lest om emnet, gir et veldig forskjellig bilde av jesus enn det du presenterer. Denne for eksempel. At han har levd, er vell noe de fleste lærde er enige om, men det bildet du presenterer, er ikke å finne i noen av de vitenskapelige verkene omkring temaet.

 

Egne erfaringer som helbredelse. :) Jeg var innlagt på hjerteavdelingen i Bergen i fjor sommer og skulle ta en operasjon som beskrives som ekstremt smertefull, men jeg var uten smerter i ettertid. Faren til en gammel kamerat av meg hadde kreft - i dag helbredet. Jeg hadde problemer med foten, null problem i dag. :) Dette var få eksempler av MANGE.. Jesus helbreder. :)

Så du gir altså jesus skylden for at du, som lever i Norge, fikk en smertefri operasjon? Hva med den dyktige kirurgen som gjorde en eksepsjonelt god jobb? Hvorfor er ikke han skylden for at du er smertefri? Har du noe som direkte kan linke din manglende smerte med Jesus? Og hvofor må det være Jesus, og ikke for eksempel Frøya? En god venn av meg offret et stykke gris til Odin, og fikk dagen etter A på eksamen. Det beviser jo at Odin eksisterer...?

 

Hvorfor lever barn i Sudan i et sulthelvette hver eneste dag før de stakkars små kroppene demmes bare gir opp? Hvorfor hjelper ikke jesus dem? De virker å trenge en elskende gud mye mer enn du gjør, som allerede får gratis operasjon?

 

Hvilken krefttype hadde han? Gikk han på medisiner? I dag så blir både kristne, muslimer, hinduer og ateister friske fra kreft, uten at det trenger å ha noe med jesus å gjøre. Igjen, har du noe som kan knytte effekten (han ble frisk) opp mot en årsak (bønn/medisin/homeopati...)

 

Jeg personlig hadde problemer med Astma når jeg var yngere, men har det ikke i dag? Er dette pga Jesus? Er det på grunn av Jesus at jeg blir frisk fra forkjølelse?

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Her skjønt jeg ikke helt hva du mener. Jeg trodde at nettopp det å handle i tråd med troen, er selv meningen med troen, eller?

 

Hvis ikke blir det som å ha en fin garasje, og kanskje muligens også at den garasjen inneholder en fin bil, men den bilen får ingen se, fordi bilen ikke er kjørbar, eller at den ikke tåler litt vanskelig føreforhold.

 

Jeg menerer at å være en kristen og komme til himmelen som det heter er basert på tro / at man er kristen og ikke fysiske handlinger på jorden.

Paulus for eks brukte over halve livet sitt på å drepe alle kristne han kom over.

Om jeg spiller BF3 og ser film hele livet og dytter naboen ned trappa , men tror inni meg / er kristen vil jeg fortsatt stille likt som prestenaboen som jobber i frelsesarmeen og hjelper folk hver dag som også er kristen.

 

Men nabo nr 3 som er ateist, men hjelper alle han/hun kommer over, gir alle pengene til stiftelser som hjelper mennesker , ikke banner og er snill hele livet da ikke "vil komme til himmelen"

 

Tro>gjerninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Til Zepticon: Om du f.eks hadde blitt skutt nå og måtte opereres ville du hatt smerter i ettertid uansett hvor flink din kirurg er. Det samme med meg, 3 overleger som opererte meg sa jeg ville ha smerter i lang ettertid pga operasjonen jeg tok, på tross av medisinen jeg tok. Jeg kjente INGENTING, kunne kjenne ubehag om jeg hostet e.l. de første 2-3 ukene, men noe smerter? Nei. Logisk? Ikke ifølge alt jeg har blitt fortalt av legene. Men JA, jeg hadde en flink kirurg der nede, kanskje den beste i Norge på sitt område, men også JA, min Jesus helbreder. :)

 

Hvorfor sitter du her og skriver om barn i Sudan istedenfor å reise ned å hjelpe dem da? Vi er velsignet for en grunn - for å velsigne andre. Vi kan ikke gi Gud skylden for smertene andre personer i Sudan har når det er vi i f.eks Norge som sitter på nok penger til å kunne ha løst alle deres problem. :)

 

Han selv sier han ble helbredet fra kreften, så om du vil kalle ham en løgner er opp til deg. Han ble dårligere og dårlige, cellegiftbehandlingen fungerte dårlig. Jeg er usikker på hvilken krefttype han hadde, men sjansene for overlevelse var dårlige. Jesus helbreder. :)

 

Ja, kanskje Jesus helbredet deg fra astma? Jeg vet ikke, jeg har ikke ALLE svarene på denne planeten.. Jeg, så vel som du, vet mindre enn 1% av alt som er å vite på denne planeten. Om all kunnskap var samlet vet vi så og si INGENTING, noen av oss. Men la meg da spørre deg; er det noen sjangs for at der finst en Gud som helbreder i de 99,9% av tingene du ikke vet? Ja, kanskje jeg tar feil. Men jeg vil heller leve livet mitt i tro på en kjærlig Pappa som helbreder alle og elsker alle, og gir oss fantastiske liv, enn å bare leve for det som er her og nå og ikke bry meg oppi evigheten. :)

Lenke til kommentar

Vil legge med at jeg ikke mente det i 2. avsnitt dømmende mot meg.. Jeg selv kunne ha dratt til Sudan, men likevel sitter her. Men håper du tar poenget mitt om at vi, også jeg, ikke kan legge skylden på Gud for at de menneskene rundt oss har smerter! Jeg tror at Jesus ønsker å helbrede og hjelpe dem GJENNOM oss! :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg menerer at å være en kristen og komme til himmelen som det heter er basert på tro / at man er kristen og ikke fysiske handlinger på jorden.

Paulus for eks brukte over halve livet sitt på å drepe alle kristne han kom over.

Om jeg spiller BF3 og ser film hele livet og dytter naboen ned trappa , men tror inni meg / er kristen vil jeg fortsatt stille likt som prestenaboen som jobber i frelsesarmeen og hjelper folk hver dag som også er kristen.

 

Men nabo nr 3 som er ateist, men hjelper alle han/hun kommer over, gir alle pengene til stiftelser som hjelper mennesker , ikke banner og er snill hele livet da ikke "vil komme til himmelen"

 

Tro>gjerninger.

 

Javel, da forstår jeg hvordan du tenker om den saken. Selv er jeg av den sterke troen at det er tosidigheten som virker best. Ved å perfeksjonere sin tro, og lage ett grunnfjell som man så bruker den iboende styrke i, for å agere ut i fysiske rene og altruistiske handlinger.

 

Kan legge til at jeg tror ikke det er så enkelt at hvis man er snill i dette livet, så kommer man til paradiset - jeg tror det skal mere til, ja, flere liv - og kanskje man må holde på med perfeksjoneringen i mange liv, før man er ren nok. Men hovedsaken er at man gjør

Lenke til kommentar

Til Zepticon: Om du f.eks hadde blitt skutt nå og måtte opereres ville du hatt smerter i ettertid uansett hvor flink din kirurg er. Det samme med meg, 3 overleger som opererte meg sa jeg ville ha smerter i lang ettertid pga operasjonen jeg tok, på tross av medisinen jeg tok. Jeg kjente INGENTING, kunne kjenne ubehag om jeg hostet e.l. de første 2-3 ukene, men noe smerter? Nei. Logisk? Ikke ifølge alt jeg har blitt fortalt av legene. Men JA, jeg hadde en flink kirurg der nede, kanskje den beste i Norge på sitt område, men også JA, min Jesus helbreder. :)

Legene forberedte deg på at du kunne få alvorlige smerter i etterkant, det er de pålagt å gjøre. At du var heldig å slippe unna dette er jo bra for deg, men jeg stiller meg skeptisk til at det var jesus som grep inn og hjalp deg. Spesielt med tanke på hvem han IKKE hjelper. Hvorfor valgte han deg, og ikke en hivpositiv gutt fra guatemala? Hvorfor tror du at du fortjener hjelp fra Jesus?

 

Hvorfor sitter du her og skriver om barn i Sudan istedenfor å reise ned å hjelpe dem da? Vi er velsignet for en grunn - for å velsigne andre. Vi kan ikke gi Gud skylden for smertene andre personer i Sudan har når det er vi i f.eks Norge som sitter på nok penger til å kunne ha løst alle deres problem. :)

Klart vi kan gi gud skylden? Om han er en almektig gud, så sitter han og ser på at det skjer. Det er som om jeg skulle sitte rolig å betrakte et spedbarn som kryper ut på E6 uten å løfte en finger for å redde det.

 

Og så skal mitt forsvar være at jeg kan ikke få skylden fordi moren burde ha passet ebdre på barnet sitt?

 

Men det var ikke poenget, poenget er at du snor deg unna det egentlige spørsmplet. Hvorfor tror du at jesus hjelper DEG, når han ikke hjelper andre som har mye større behov for hjelp enn du har? Hvorfor er dine smerter etter en opperasjon prioritert over et sultent barn i Sudan?

Hva er det som får deg til å tro at Jesus har prioritert å hjelpe nettopp deg, når det er så mange andre som trenger hjelpen mye mer?

 

Han selv sier han ble helbredet fra kreften, så om du vil kalle ham en løgner er opp til deg. Han ble dårligere og dårlige, cellegiftbehandlingen fungerte dårlig. Jeg er usikker på hvilken krefttype han hadde, men sjansene for overlevelse var dårlige. Jesus helbreder. :)

Hehe, jeg kaller han ikke løgner, for han tror sikkert at der er Jesus som har helbredet han. I vitenskapelig forstand, så er uttalelsen verdiløs. Dette er noe alle med en helt grunnleggende innsikt i vitenskap og menneskleig psykologi skjønner og vet. Hjernen er koblet for å se slike koblinger, selv om de overhode ikke er tilstede. Noe konspirasjonsteoretikere er et skrekkeksempel på. Når han blir frisk OG har bedt til jesus om å bli frisk så vil han som kristen legge de to sammen, og stå med sin løsning. Det er enklest for hjernen å gjøre det slik, og da blir det slik.

 

Man ser helt identisk argumentasjon i alternative miljøer. Der jesus er byttet ut med andre ubeviselige årsaker. De kan være "sølvvann", homeopati, antioksidanter, akupunktur, kiropraktikk, bønn, håndspåleggelse, osv.

 

Samtlige av disse menes å "bevise" at [sett inn virkemiddel her] fungerer. Fordi folk prøver det og blir friske.

 

Du sier selv at han gikk på cellegift. Og han følte at cellegiften ikke virket. Er det en uttalesle fra legen, eller er det noe han selv følte? I den situasjonen kan man heller ikke utelukke den placebo effekten av "tro" har på kroppen.

 

En studie fra Harward viser at bønn IKKE hjelper på helbredelser etter operasjoner.

 

Ja, kanskje Jesus helbredet deg fra astma?

Jeg har aldri bedt om å bli helbredet. Bibelen sier jo klart at man må tro for å oppnå frelse, og i såfall har jeg vell ældri vært særlig interessant for Jesus.

 

Jeg vet ikke, jeg har ikke ALLE svarene på denne planeten.. Jeg, så vel som du, vet mindre enn 1% av alt som er å vite på denne planeten. Om all kunnskap var samlet vet vi så og si INGENTING, noen av oss.

Det har heller ikke jeg. Men til forskjell fra deg så VET jeg at jeg ikke vet en dritt. Du derimot, "vet" ting det er umulig å vite noe om. Det er en uærlighet mot deg selv, fordi du tror på ting bare fordi det er "fint" og koselig.

Bare fordi man ikke vet noe om noe, så betyr ikke det at man bare kan dikte opp en forklaring. Det sluttet vi (noen av oss i hvertfall) med for hundrevis av år siden.

 

Men la meg da spørre deg; er det noen sjangs for at der finst en Gud som helbreder i de 99,9% av tingene du ikke vet? Ja, kanskje jeg tar feil. Men jeg vil heller leve livet mitt i tro på en kjærlig Pappa som helbreder alle og elsker alle, og gir oss fantastiske liv, enn å bare leve for det som er her og nå og ikke bry meg oppi evigheten. :)

Det finnes ingen viteksapelige beviser på at gud eksisterer. Alt som i dag forklares med "gud" kan forklares med "Allah", "Brahma", "Odin" eller "spaghettimonster". I samtlige sammenhenger, har det eneste beviset på gud vært mangel på bevis for noe annet.

 

Planetene går i bane ----> Gud

Planetene år i bane fordi "matte"----> Bevis for noe annet

Universet ble skapt ----> Gud

Universet ble skapt av big bang ----> Bevis for noe annet

Livet ble skapt ----> Gud

Livet ble skapt av aminosyrer i leireporer --- > Bevis for noe annet

Big bang startet fordi ----> Gud

Bing bang startet fordi (insert bevis her som forklarer big bang)

 

 

Hvorfor føler du dette behvoet for omsorg? Er du redd for å leve for din egen del? Skal du gå å vente på at gud skal gi deg et fantastisk liv, eller skal du skape dit eget fantastiske liv?

 

Ellers så minner det du skriver om Pascal's Wager

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...