Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Smell fra vaskemaskin, virker ikke lenger.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en nokså gammel Elto vaskemaskin som ikke vil virke skikkelig lengre.

En dag den sto på vask smallt det godt, og etter det vil den ikke starte opp skikkelig.

 

Har fjernet rusk og rask i filter osv.

 

Åpnet dekselet bak og fant ut at motoren funker fint når jeg fjerner reimen fra motoren til trommelen.

Virker som om det er motstand eller noe den sliter med etter smellet.

 

Kan det være at jeg rett og slett må skifte børster? Eller ville ikke motoren ha startet i det hele tatt hvis disse måtte skiftes?

 

Er usikker hvor gammel maskinen er, men tipper den er ca 6-8 år gammel.

 

 

Evig takknemelig for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Åpnet dekselet bak og fant ut at motoren funker fint når jeg fjerner reimen fra motoren til trommelen."

 

Motoren går og maskinen spinner, men ikke hvis du kobler til trommelen med remmen?

 

Da ville jeg tenkt at trommelen kanskje sitter fast; noe kan ha kilt seg.

 

Men hvis du klarer å snurre trommelen ved håndmakt, kan det ikke være det. Kan det være et problem ved koblingen mellom motor og trommel? Et tannhjul som sitter fast, en aksling som er brukket over? Ellers kan det jo være noe elektrisk.

 

Jeg ville ha hentet verktøy og demontert maskinen inntil jeg fant noe som så ut til å være gått i stykker.

 

Det er jo litt jobb med det, men du får ikke mer moro enn du lager selv :) Det er arbeid med å bytte ut en maskin også. Finner du feilen slipper du kanskje det.

Lenke til kommentar

Ja er derfor jeg vil fikse det selv. Kjekt å klare å finne ut av problemet uten å ta den letteste veien ut med reperatør eller ny maskin

Unntaket er selvfølgelig hvis jeg fortsatt hadde hatt garanti :)

 

Har ikke fått sjangs til å se så mye på den de siste dagene, men skal ta et tak i helgen.

Ligger fortsatt godt ann med rene klær :)

 

Motoren sviver i starten, også med reimen på, men når den skal opp i fart så streiker den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...