Gå til innhold

Tamron-patent kan røpe fremtidsplaner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

300mm og f/2.8, et rent action-objektiv, litt uvanlig vei og begynne med i et nytt system.

 

Kan det være så enkelt at Tamron vil låse patenter så de i etterkant kan saksøke i hytt og pine, alle synes og ha dette som hovedgeskjeft for tiden :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Ut fra infoen sonyalpharumors sitter på, så mener admin der at Sony kommer med fullformat Nex, men at det ikke kan ventes før slutten av 2013/starten av 2014.

 

Forøvrig har Samyang/Rokinon allerede fire fullformat NEX-objektiver, dog med manuell fokus og blender og primært for videobruk (14, 24, 35 og 85 mm).

Lenke til kommentar

Ut fra infoen sonyalpharumors sitter på, så mener admin der at Sony kommer med fullformat Nex, men at det ikke kan ventes før slutten av 2013/starten av 2014.

 

Jeg synes dette høres vettugt ut. Sony hadde jo ødelagt fullstendig for salget av gullungen sin; RX1 om de lanserte fullformat NEX nå. Om de så lanserer det, så er det nok fremdeles lenge til det kommer i butikkene.

Jeg håper vi ser patentregistreringer fra Sony og Carl Zeiss for fullformat NEX snart, for DET hadde vært spennende!

Lenke til kommentar

Kan det være så enkelt at Tamron vil låse patenter så de i etterkant kan saksøke i hytt og pine, alle synes og ha dette som hovedgeskjeft for tiden :)

Jeg tror du er inne på noe der - det er nok mange patenter i kameraverden som er kun hva det er, et patent for å sikre seg, og kanskje noe som ikke blir satt i produksjon før om flere år, kanskje aldri. I dette tilfellet ville det antagelig fortelle mer om en kameraprodusent patentsøkte objektiver for et ff-speilløst systemkamera først, Tamron produserer som kjent ikke kamera.

 

Tor

Lenke til kommentar

300mm og f/2.8, et rent action-objektiv, litt uvanlig vei og begynne med i et nytt system.

Enig i det, men Tamron har vel ikke 300 F2.8 fra før og designer man en 300 F2.8 som muliggjør bruk på speilløse (steppermotor og lette AF-elementer) har man jo automatisk også en som kan brukes på speilrefleks også så lenge bakre element ikke er for langt bak. Noe annet enn FF design er vel ikke aktuelt for en 300m F2.8 uansett?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...