Gå til innhold

Apple-sjefen ned 99 % i lønn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Cook mottok i 2011 totalt 378 millioner dollar i kompensasjon - ca- 2,2 milliarder kroner - hvorav 376,2 millioner dollar var aksjer han vil få utdelt over en periode på flere år.
Tim Cook vil ifølge Bloomberg motta totalt 4,17 millioner dollar, rundt 23 millioner kroner, i kompensasjon for 2012.

Altså i årslønn så har han få fra 2,3 ganger mer i 2012 enn i 2011? Missforstår jeg konseptet med kompensasjon? Misvisende overskrift?

Lenke til kommentar

 

 

I stor grad, men det er langt ifra første gang. Artikkelen forklarer hele saken slik at kommentarer som den i andre innlegg egentlig blir basert på feil informasjon, men folk leser jo kun overskriftene og kommenterer deretter.

 

Noen krise lider dog Apple neppe med det første.

 

Såså trenger ikke ta så hardt på vei.

 

Se på aksjekursen siste 5 årene så ser vi jo hvor det går. Om Tim har salt til maten er jo flott det, og jeg er rimelig nøgd med iPhone 5 og MBP. Men denne Apple manien er av og til komisk (som jeg jo selv er delaktig i,i så måte)

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men denne Apple manien er av og til komisk (som jeg jo selv er delaktig i,i så måte)

 

Apple mani vil jeg definere med to ting:

- de som er sykelig opptatt av Apple og forsvarer de uansett situasjon.

- de som skal ha Apple produkter, ikke fordi det passer best til behovene, eller er best, eller er best i forhold tll prisen, men skal ha Apple produkter fordi det er Apple. Og det uten å ha noe kunnskap om Apple, Apple produkter eller alternative produkter. Og så lovpriser de produktene som om de var frelst etterpå.

 

Tilhører du en eller begge disse gruppene er du en del av Apple manien, hvis ikke har du kanskje gjort et fornuftig valg ut fra hva som passer deg best etter å ha sjekket alternativene.

Lenke til kommentar

Jeg forsvarer definitivt ikke Apple eller deres økosystem, tvert i mot liker jeg å ha ett åpent sinn og beina greit plantet på jorda. Det tror jeg også de fleste her inne har fått med seg :p

Grunnen til at jeg nå vendte tilbake til iPhone er at jeg rett og slett var lei android etter noen år. Har hatt iPhone 4 tidligere, og var meget nøgd med den.

Så jeg visste hva jeg gikk til sånn sett. Windows som mobil platform føler jeg trenger noen år på å modne, men jeg kunne absolutt tenkte meg å prøve den platformen med tid og stunder ja.

 

Vil kanskje påstå at jeg er mere "fanboy" om vi skal bruke det utrykket, når det kommer til laptop platformen. Her kommer jeg aldri til å kjøpe meg en Windows basert maskin igjen, rett og slett pga. jeg er så vanvittig nøgd med min MacBook Pro. Ja, man betaler vanvittig mye penger for en slik, men hele pakken man får gjør det likevel verdt det etter mitt hode. Snakker vi stasjonære maskiner er det Windows som gjelder :)

 

EDIT: Nå ble vel dette litt OT sånn sett, beklager den.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...